Két teljes LCS hét után akadnak már érdekes statisztikák a versenymeta kapcsán, ezekből szemezgettünk.
Két hétnyi LCS után már le lehet vonni következtetéseket a statisztikákból a kompetitív meta kapcsán. 10 ban rendszer, 7.1, új hősök, lássuk, mi változott!
Egy dologban talán mindenki egyetért: a 10 ban rendszer alaposan felkavarta az állóvizet, ennek, valamint a 7.1-nek köszönhetően olyan hősöket láthattunk kompetitív szinten, mint ADC Ziggs, Singed top, vagy éppen Malzahar Support (persze ne feledkezzünk meg a meta újító Xerxe-ről sem, aki Rumble-vel aprít a jungle-ben, de elsőként mutatta be az új WW-t az egész világon a topligákban). A Dotesports összeszedte, hogy hogyan alakultak az elmúlt három évben a toprégiókban a hősválasztások, íme:
Persze ez a statisztika kevésbé látványos, hiszen két hétnyi adatot vetnek össze két teljes splittel, de azért némi következtetést le lehet vonni. Az jól látszik, hogy egy átlagos LCS/LCK/LPL szezonban 75-80 hőst használnak (a bő 130-ból, ami valamivel több, mint a fele így a teljes hősgárdának), két hét után azonban már ennek megvan a 70-80%-a az idei szezonban és még bőven lesz majd finomhangolás április közepéig. Észak-Amerika a legproduktívabb, ők már 61 hősnél járnak idén.
Broken AF
A bannoknál jól látszik, hogy a mostani metában néhány hős broken és ezért szinte folyamatosan fixen bannolva van. Rengar, Camille, LeBlanc, íme egy ábra, ami azt mutatja, hogy az összes ban közül mekkora az ismétlődés gyakorisága idén és az elmúlt évben.
Jól látszik, hogy az összes régióban megvannak a fix bannok néhány hősre, ezt mutatja a kiugró kék sáv.
Keményen dominál a kék oldal
A kék oldal előnye régóta ismert "probléma" a League of Legends-ben. Tavaly sikerült nagyjából kiegyensúlyozni a kettőt, egészen szeptemberig, a vb előtt ugyanis ismét elkezdett a pálya alsó fele dominálni. Az Oracles Elixir adatai szerint jelenleg a pálya kék oldalán játszó csapatok a mérkőzések 64%-át nyerték meg az LCS-ben, ami óriási előnyt jelent. Ebben a 10 bannos rendszernek kicsi a szerepe, hiszen minden csapat arra gyúr, hogy elhozza a legerősebb hősöket az első 3-3 választásnál, így hősválasztási stratégia szempontjából nem sok minden változott. A helyzetet nem javítja a gyenge ADC meta, Jhin, Varus és Ashe (esetleg még Caitlyn) nagyjából az a 3-4 hős, akikkel most lehet kezdeni valamit. A piros oldal általában Varusra vagy Jhinre gyúr és próbálja kivárni, hogy a kék csapat hibázzon és ezzel előnyhöz jussanak. Erre van egy elég jó magyarázó videó, itt tudjátok megnézni.
Lényeg a lényeg, bőven van még mit balanszolnia a Riotnak, a 64%-os winrate-s kék oldal őrület és van néhány hős, akit tovább kéne balanszolni, hogy a 10 ban rendszer valamivel több értelmet nyerjen és ne meta-specifikusan, hanem mondjuk csapatspecifikusan lehessen eltiltani hősöket.
Ti ranked közben tapasztaltok hasonlót?