Olyan mértékben változhat meg hamarosan a League of Legends, amire még sosem volt példa a megjelenés óta.
Aki ma leül a világ legnépszerűbb MOBA játéka elé, annak már rögtön az arcába tolja a Riot Games: egérrel irányítod a karaktered, a billentyűzeten található gombokkal használod a képességeket és tárgyakat. Ez bevésődött a casual és profi játékosok izommemóriájába, azonban nagyon úgy tűnik, hogy ennek itt és most vége. PBE-n, azaz a LoL hivatalos tesztelésre használt szerverén már elérhető az a frissítés, ami a WASD-s irányítást ismerteti meg az idézőkkel.
Ezeket olvastad már?
WASD-vel irányított LoL-hősök, ez nem vicc!
A fejlesztők nulla előzetes kommunikáció mellett döntöttek úgy, hogy alapjaiban változtatják meg a League of Legends irányítási rendszerét. A WASD-s mozgatás teljes mértékben érthetetlen úgy, hogy a skill shotok dominálják a mérkőzéseket. Csak gondolj abba bele, hogy milyen lesz dodge-olni a feléd érkező CC-t és sebzést úgy, hogy csak egyetlen billentyűt kell lenyomnod. Morfondírozz ez azon, milyen lehet megszakítani az animációkat Rivennel és Fiorával vagy kite-olni Kalistával és Vayne-nel. Ezek a jelek arra utalnak, hogy már nem kell sok idő ahhoz, hogy az Xbox és PlayStation-konzolokon letaszítsa a MOBA-műfaj trónjáról a SMITE 2-t a LoL...
Az alábbiakban Powe tapasztalatait olvashatod:
„A WASD irányítás ezt az alapot teljesen kicseréli. Gyakorlatilag nemcsak egy új input-módot hoz be, hanem egy új játéktípust is: közelebb áll a twin-stick shooterekhez vagy ARPG-khez, mint egy klasszikus MOBA-hoz. Ezzel együtt nemcsak a játékmenet, de a játék érzete, az irányítási filozófia is megváltozik.
És itt jön a probléma: aki 10-15 éve ezzel a rendszerrel játszik, annak az egész izommemóriája, játékérzéke és döntéshozatali ritmusa ezen az irányítási modellen alapul. Ez nem olyan váltás, amit egyik napról a másikra meg lehet szokni. Főleg nem úgy, hogy a WASD potenciálisan versenyelőnyt is biztosíthat.
Komoly versenyegyenlőtlenséghez vezethet,
Sokan azt gondolhatják, hogy ez csak egy kényelmi beállítás, „aki akarja, használja”. De a valóság az, hogy egy irányítási mód bevezetése önmagában is metát képes formálni, ha az hatékonyabb mozgást, precízebb reakcióidőt, vagy jobb spell célzást tesz lehetővé.
Azok, akik Wild Rift-ben vagy Honor of Kings-ben játszottak – mobilos MOBA-kban, ahol alap a joystickes mozgás – pontosan tudják, mennyire más a játék ritmusa. Például ADC karakterekkel olyan folyamatos kite-olás lehetséges, amit egérrel fizikailag lehetetlen ugyanazon a szinten kivitelezni. Nem csak mozgásban maradsz, de közben tökéletesen időzítve célzol, minden auto-attack és spell után azonnal reagálsz.
Én személyesen Honor of Kings-ben Grandmaster szintig jutottam ADC-vel pusztán kite-tal – és ez nem a hős ismeretén múlott, hanem az irányítás precizitásán. Most képzeld el ugyanezt LoL-ban, csak PC-n.
A WASD irányítás nemcsak kényelmi funkció: mechanikai fölényt adhat azoknak, akik jól használják. Már most is érezni, hogy hősök, mint Kalista, Lucian vagy Ezreal teljesen új szintre léphetnek. A pontos mikromozgás, amit az egér és billentyű kombinációja eddig nem tett lehetővé, most kulcsmechanikává válhat.
Ez óhatatlanul két táborra szakítja a játékosbázist: akik képesek átszokni, és akik nem. Utóbbiak – legyenek bármilyen tapasztaltak – lemaradhatnak. És ezt a versenyhátrányt nem lehet csak „skill difference”-re fogni.
Zéró kommunikáció – nulla párbeszéd a közösséggel. Ami még inkább zavar, az az egész bevezetés módja. Nem volt erről fejlesztői napló, nem volt hivatalos bejelentés, sem szavazás, sem nyílt visszajelzési lehetőség. Egyszerűen csak megjelenik a PBE-n, mintha egy random experimental setting lenne.”
Te egyetértesz a veterán játékossal?