A népszerű távcsöves előnyei és hátrányai. Ezekért szeretjük és irtózunk tőle.
A CS:GO-ban az egyik legtöbb figyelmet az AWP távcsöves puska kapja. Ez az ikonikus fegyver és a használója sokszor áll a középpontban, mert sebzése és elrettentő ereje képes a meccsek kimenetelét bármikor megfordítani. A csapatban betöltött szerepe különösen nagy taktikai jelentőséggel bír, hiszen például az AWP segítségével nagy távolságból az 1v1 párharcok könnyedén megnyerhetőek.
A Counter-Strike korábbi verzióiban Magnum Sniper Rifle-nek hívták ezt a puskát, ami egyébként eredetileg fekete színű, a zölddel ellentétben. A játékbeli lőfegyvert, a brit Accuracy International által gyártott Arctic Warfare típusú ismétlő mesterlövész puska ihlette, amelynek a bűnüldöző szerveknek szánt változatát hívják AWP-nek (Arctic Warfare Police). Több változata is van az Arctic Warfare-nek, a brit, svéd vagy az ausztrál hadsereg is erőszeretettel alkalmazza az AW különböző verzióit.
A játékban az AWP ára igen magas, 4750 dollárt kell kiadni érte, amihez 10/30 lőszer jár. A magas ár miatt sokszor a csapat egészének kell kikalkulálnia a pénzt rá. A kézben tartva a puskát, 200 egység/másodperc gyorsasággal tudunk haladni, a scope használatával pedig ez az érték 100/sec-re csökken. A kill bónusz 100$, ami a legalacsonyabb pénzösszeg mind közül, a normál díjazás 33%-a.Az AWP az egyetlen fegyver, ami egy golyóból is halálos, ha a célpont testét találja el a lövedék. Ezért ez egy nagyon hatékony puska és a játék 1999-es megjelenésétől kezdve fontos szerepkört tölt be a csapatban.
Lássuk, hogy miért érdemes használni, vagy miért nem.
Előnyök:
- Egy golyós ölés, ha lábtól felfelé éri az ellenséget a találat.
- A legnagyobb átütő-erejű fegyver
- Kivételesen nagy hatótávolságú eszköz, mivel az alap puskákkal szemben a kisebb a pontatlansága
- A távolsági harc az AWP-vel szemben általában megtorlatlan, kivéve, ha a két AWP-s áll szemben egymással.
- Egy kevés életerővel bíró játékosnak nagyobb esélye van túlélni egy találkozást egy 100 HP-s player-rel, ha AWP-t használ.
- Az AWP pozíciókkal szemben sokszor két játékos kell, hogy biztosítsák a trade-elést, ez által két játékos helyzetét is felfedik.
Hátrányok:
- Az AWP 4750$-ba kerül, ami csak 50 dollárral több, mint egy teljes vásárlás Terror oldalon, (kevlár+sisak+AK47+füst+2flash+HEG) és 750-el kevesebb, mit egy teljes szett a CT-knek (kevlár+sisak+M4+hatástalanító+füst+2flash+HEG)
- Általában egy defenzív fegyver, mert a lassú scope-os mozgás miatt nehézkes az agresszív támadás.
- Ismétlő fegyver lévén több lövést is képes leadni, azonban két tüzelés között lévő 2 másodperc sebezhetővé teszti a játékost.
- Nem igazán jó közeli használata. Ezért a használójának érdemes erős másodlagos fegyverrel készülnie és azt jó kell tudni használnia. (pl. CZ-75/Five-Seven, Tec9, Desert Eagle)
- Sok AWP-s pozíció a pályákon jól ismert hely, könnyedén elfüstölhető.
- A pisztolykör után egy játékosnak általában még két kör szükséges ahhoz, hogy AWP-t vehessen (kevés felszereléssel)
Ahhoz, hogy sikerrel forgassuk az AWP-t, a pozíciókkal és mozgással is tisztában kell lennünk. A tapasztalt játékosoknak ezzel általában nincs problémájuk, de a kezdő vagy alacsonyabb rangú gamereknek több gyakorlás szükséges, hogy megtanulják, hogy mikor, hol és hogyan kell ezt a fegyvert használni.
Tehát nem könnyű egy AWP-s dolga, de ha valaki egyszer ráérez az „ízére” a csapatban, akkor könnyen a meccsek hősévé is válhat.