Egy remek infografika segítségével összehasonlíthatjuk a mostani választásokat a tavalyihoz képest.
A profi szcénában a legnagyobb változtatást a 10 tiltásos rendszer jelentette, ugyanis a játékosoknak muszáj volt bővíteniük a champion pooljukat. Félig-meddig sikerült elérniük ezzel a céljukat. Több hőst láthattunk, de a csapat összeállítások nem igazán változtak.
Viszlát OTP választások? Érkezik a 10 ban rendszer, először a profiknak
Uacute;gy néz ki nem csak pletyka volt a 10 tiltásos rendszer, most már hivatalosan is bejelentették, hogy valóban ez várható tavasztól a versenyeken legalábbis.
Régiónként változott, de nézzük is meg átlagosan ezeket a statisztikákat.
A legnagyobb változatosságot az LCS régiók hozták, hiszen Észak-Amerikában a FlyQuest rendkívül érdekes Mordekaiser lövész választása, valamint Európában az UOL meglepetés választásai leptek meg bennünket. Zac vagy akár egy Kassadin a koreai profik fejében meg sem fordul. Úgy látszik az ázsiai csapatok inkább az olyan hősökre koncentrálnak, akikkel a skill fontosabb, mint az újnál újabb választások. A képen az látható, hogy hány különböző hőst választottak a 2016-os tavaszi és nyári szezonban, valamint a 2017-es tavaszi szakaszban. Megfigyelhető, hogy az ázsiai régióknál ez a szám csökkent, de a legjelentősebb csökkenést az LPL hozta, ott 5-6 hőssel kevesebbet láttunk idén. A korábban említett fölényt az EU és az NA LCS hozta, ott bőven a tavalyi átlag felett vannak.
A 10 tiltásos rendszer miatt, egy hőst sokkal nagyobb %-ban tiltanak ki, mint korábban. Csak nézzük meg, hogy egy Camille-t, például a piros oldalon szinte mindig kitiltják. Ha visszagondolunk egy kicsit korábbra, amikor Kassadin-t nagyon nagyon ritkán láttunk, de ha esetleg átcsúszott a rostán, akkor nagy százalékban hozta a meccseket. Itt viszont nincs akkora különbség régiónként. Szinte az összes régióban ugyanakkora százalékkal tiltják a rendkívül erős hősöket.
Nézzük meg, hogy hány százalékban választották ugyanazokat a hősöket a játékosok. Ez leginkább a középső és az alsó ösvényen volt a legnagyobb. Lövész pozícióba a szezon nagy részében csak Ashe-t, Jhin-t és Varus-t választottak, de a 7.4-es patch után már Ezreal is feltűnt, és a 7.5 után már Caitlyn is egy megfelelő választás volt. A középső ösvényen szinte csak Viktor, Orianna és Syndra volt, valamint egy örökké tiltott Cassiopeia. Ez az előző szezonban jóval alacsonyabb volt, mondhatjuk, hogy az észak-amerikai LCS-ben voltak a legváltozatosabb választások.
Persze, emellett az óriási százalék mellett nem vesznek el a pocket pickek sem. Minden csapatnak, vagy legalább minden játékosnak van egy meglepetésszerű választása. A legnagyobb meglepetés egyértelműen a Mordekaiser lövész volt, ami valljuk be annyira nem jött be, legalábbis nem minden esetben. De ha jobban belegondolunk Meteos és Zac kapcsolata eddig hibátlan, hiszen 4 meccsből négyet meg is nyertek. Az olyan hősök amiket 10-nél többször, de 30-nál kevesebbszer választottak, bőven 52%-os vagy annál nagyobb győzelmi aránnyal rendelkeznek.
Utoljára pedig beszéljünk egy kicsit a piros és a kék oldalról. A második hét utáni statisztikák alapján a kék oldalon 60%-ban nyertek a csapatok. Ez egy pár patch-el később már csökkent, de még mindig nem az igazi. A jelenlegi információk alapján 52%-os, tehát kezd kiegyenlítődni a két oldal, vagy csak szimplán rájöttek a játékosok, hogy countereljék a piros oldalról az ellenfelet.
Összességében ez egy elég furcsa meta jelenleg, ami néhány játékosnak sokkal jobban bejön, mint a többieknek. Néhány csapat próbálja kihasználni a játékosaik erejét és vannak olyan csapatok akik próbálják ráerőltetni a csapattársakra a jelenlegi OP hősöket. Ezek az eredmények mutatják, hogy a Riot-nak mennyit kell még változtatnia a metán, hogyha egy teljesen kiegyenlített mezőnyt szeretne kapni.