Kis lépés egy embernek, de nagy lépés az e-sportnak

Kis lépés egy embernek, de nagy lépés az e-sportnak

De vajon mekkora az a lépés?

Azt már mind tudjuk, hogy az "Ázsiai Olimpián" e-sport összecsapásokat is követhetünk majd, amit 2022-ben rendeznek meg. Ez elsőre nem tűnhet túl nagy dolognak, főleg itt Európában, de mivel az e-sport átlag megítélése még mindig nem feltétlenül pozitív, ezért jóval nagyobb lépés ez, mint azt bárki is gondolná.

A vízumkérdés mellett az egyik legfőbb játékosokra gyakorolt pozitív hatásáról már írtunk:

Így úszhatják meg a koreai LoL profik a katonaságot

Lehet, hogy a kötelező két éves katonai szolgálatot négy hétre tudják csökkenteni a koreai játékosok.

De ez csak egy az olyan további hatások közül, amelyek mindenképpen pozitív irányba tolják az egész e-sport ipart.

A pénz:

Egyre több kisebb-nagyobb cég, vállalat, befektetés támogatja az e-sportot napról napra. Ez fontos, mert pénz nélkül amellett, hogy az ebben dolgozók nem lennének megfizetve, nem lenne akkora súlya a dolognak egy olyan szemében, aki épphogy csak hallott az e-sportról. Ebben is nagy szerepe lehet a rendezvénynek, hisz az Alibaba/Alipay kínai cégóriás rengeteget fektet ebbe az iparba, és ha mindezt sikeresen teszik, magukkal tudnak rántani rengeteg olyan céget, akik ezzel egy kicsit sem foglalkoznak. Csak meg kell nézni az utóbbi 1 évben csatlakozó brandeket és vállalatokat: Visa, Audi, Subaru, stb.

Befogadhatóság és megítélés

Talán ebben van a legnagyobb szerepe a dolognak és a 3 említett pont közül talán ez a legfontosabb, mert így sokkal hétköznapibb, sokkal befogadhatóbb közegbe látjuk az e-sportot. Gondoljunk csak bele: így az emberek láthatják, hogy mennyi munka van például egy csapat felkészülésében, vagy azt, hogy mondjuk mekkora stábbal dolgoznak és emiatt jóval komolyabban fogja venni a dolgokat, sőt lehet ezután Ő is követni fogja a versenyeket, aminek hála nő a nézettség, ami miatt meg nő a pénz. Azt sem szabad elfelejteni, hogy így egy szülő is elfogadóbb lehet ebben a témában, mert látja, hogy ez is lehet megélhetés.

E-sport = sport

Az egyik legfontosabb, még kicsit a megítéléshez kapcsolódva: azzal, hogy az e-sport az olimpiai játékokkal egy kategóriában kezelik, egyben el is ismerik (legalábbis Ázsiában), hogy az elektronikus sportok ugyanolyanok, mint a hagyományos sportok, amely számos kaput nyithat meg a jövőben a világ többi részében is. Ez most egy kiváló teszt lesz arra, hogy a két "sportkategória" hogyan fér meg egymás mellett, vagy, hogy egyáltalán meg kell-e férnie egymás mellett. Ha igen, és működik, akkor hello, világ és a jövőben egyre több sportprogramnak lesz majd a része az e-sport is.

Együtt vagy külön?

Viszont nem szabad elfelejteni, hogy Európával és még Amerikával szemben is nagyon nagy előnye van Ázsiának. A hátrány leküzdését nem csak nagy lépésekben tehetjük meg, hanem a kis törekvések és próbálkozások is rengeteget segíthetnek. E-sport bárok, kisebb amatőr versenyek, közösségi rendezvények, stb. van itt minden, csak ki kell használni őket. Vagy lehetne például egy külön e-sport olimpia, ahol a CS-től a Rocket League-ig minden játék tiszteletét teszi.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - Milyen karrierlehetőségek vannak a sport területén?

Sok fiatal tanácstalan, merre induljon a középiskola elvégzése után. A legtöbben egyetemre mennek, de gyakori, hogy az nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Ilyenkor pedig jön a kérdés: milyen szakmát érdemes kitanulni?

Üzlet - Így kell stabil stéget építeni

Egy instabil stég könnyen meginoghat, ami balesetveszélyes, különösen, amikor nehéz felszereléseket mozgatunk rajta. Ha a felület csúszós, vagy a szerkezet nehezen használható, az még a vízi sportok szerelmeseinek is kedvét szegi. Átgondolt tervezéssel, minőségi anyagokkal elejét vehetjük a költséges bosszúságoknak. Szakértő lépések szakértőktől.

Közvetítések