Így fog kinézni az új rúnarendszer a játékban

Így fog kinézni az új rúnarendszer a játékban

Nemrég jelentették be egy új rúnarendszer érkezését, most azonban további részleteket is elárultak, hogy pontosan hogyan is fog működni.

A tervek szerint legkorábban az előszezonban találkozhatunk velük, vagyis majd az októberi VB után, év vége fele. Az egész újításnak a lényege annyi, hogy a mostani rendszer elég szerteágazó, bonyolult és nem mindig egyértelmű, hogy kire, mikor milyen rúnákat és mesterségeket érdekes hozni. A másik probléma, hogy a rúnák elég sok IP-be kerülnek, így hajlamosak vagyunk inkább kikapcsolni az agyunkat és a megszokott rúnaoldalakat használni újra meg újra, anélkül, hogy egy-egy patch után átgondolnánk, mi is változott pontosan és hogyan kellene ehhez alkalmazkodni.

Egységesített rúnarendszer és egy sokkal érezhetőbb jutalmazási rendszer van készülőben

Aioween | 17/05/31 13:00Bátran mondhatjuk, hogy ekkora változás már évek óta nem volt a League of Legends-ben, mint amire most készül a Riot az új rúnarendszerrel és jutalmazással. Anno már írtunk arról, hogy a jelenlegi jutalmazási rendszer nem a legjobb, mivel gyakorlatilag nincs értelme venni a fáradtságot, hogy másokat megdicsérjünk.

Ezen fog ez a hatalmas újítás változtatni, de pontosan mi is lesz más? Az egész rendszert úgy ahogy van egyszerűsíteni és kicsit egybevonni szeretnék, azaz egy egységes egésszé gyúrni a mostani rúnákat és mesterségeket. Előbbieket ráadásul jelenleg nem is lehet meccsek előtt változtatni, csak előre összerakott oldalakból választani, ami csökkenti a mozgásteret, az újítás pedig többek közt ezt a hiányosságot szeretné pótolni. Ezen kívül azt szeretnék elérni, hogy ezeknek a választásoknak jobban érezzük a hatását és ne csak egy kötelező plusz feladat legyen minden meccs előtt, amit muszájból megcsinálunk, de igazán nem látjuk eredményét.

A legnagyobb változás az lesz, hogy a kötelező értékeket kicsit háttérbe szorítják, ez alatt a nyers statokat értjük és inkább a játékmeghatározó tulajdonságokat tudjuk majd erősíteni. Kicsit hasonlatosan a mostani kiemelt mesterségekhez, csak annál erőteljesebbek lesznek. Maga a rendszer pedig lépcsőzetes lesz, és két részre fogják felosztani. Lesz egy elsődleges fánk és egy másodlagos.

Ezeken a fákon belül összesen három típusú rúnából tudunk választani: lesz egy úgynevezett kiemelt rúna, amiből egyet tudunk majd választani. Ez kicsit olyan, mint most a kulcsmesterség, a töltőképernyőn is meg fog jelenni, mivel ez nagyban befolyásolhatja a játékstílusunkat. Ezek lesznek a legnagyobb ráhatással hősünkre, egy-egy ilyen rúnának köszönhetően teljesen másra számíthatunk egyes hősöknél és a mi stílusunkat is képviselni fogja, hogy éppen passzívabb, vagy inkább agresszívabb típusú játékot szeretnék folytatni az adott meccsen.

Az egyik ilyen a Dühöngés/Berserk: ha megsebeztük egy hőst és eltelik 3 másodperc, kapunk 60% támadási sebességet 3 másodpercig. Ezt az időtartamot ki tudjuk tolni, ha folyamatosan hősre támadunk és átléphetjük vele a 2.5-ös limitet is. A másik ilyen a Tündér/Perxie, mely a támadásaink vagy képességeink után egy célponthoz küldi a kis csatlósunkat, aki velünk lóg a pályán, majd szintünktől függően egy pajzsot ad szövetségeseinknek, vagy éppen sebzi az ellenfeleket, ez a pajzs vagy sebzés AD-ból és AP-ból is növekszik.

A soron következő típus a nagy rúna lesz, ami egy fokkal gyengébb, mint egy kiemelt rúna, de még mindig elég nagy hatása van. Ezek leginkább olyan tulajdonságokkal vérteznek fel minket, ami például taktikai szempontból nem biztos, hogy a legjelentősebbek, de a karakterünk egyes aspektusait jócskán meg lehet velük növelni, attól függően, hogy épp milyen szerepet töltünk be a pályán. Ezeknek a használata egyértelműsítve lesz, azaz látható effekttel fognak rendelkezni, hogy mindenki lássa mikor melyik lépett érvénybe. Ebből kettőt fedtek fel eddig.

Az egyik a korábban már említett Túlgyógyítás/Overheal, mely hasonlóan a Bloodthrister/Vérszomja tárgyhoz, a maximális HP felett egy pajzsot ad. Ez például nagyon jól kihasználható egy Soraka-val, Sona-val, vagy akár Nami-val. Ennek mértéke jelenleg a maximális HP-n felül 10%, de ez még változhat. Saját magunkra is használhatjuk, ha megfelelő mennyiségű életlopást vagy életvarázst tudunk magunkra pakolni, igaz utóbbival már kicsit nehezebb dolgunk van mostanság. A másik pedig egy elég érdekes újítás lehet, ami a Zombi őrszem/Zombie Ward nevet viseli. Ennek lényege annyi, hogy ha megölünk egy ellenséges őrszemet, akkor anélkül, hogy egy sajátot elhasználnánk, megjelenik egy szövetséges zombi őrszem a helyén, mintha áttérítenénk az ellenfél őrszemét. Hátránya, hogy ez egy végig látható őrszem, viszont nem számít bele a pályán elhelyezhető 3 őrszembe így akár a pálya nagyobb részét felügyeletünk alatt tarthatjuk.

Végezetül következzenek a kis rúnák. Ezeknek, ahogy a nevéből is látszik kevesebb hatásuk lesz, de cserébe ezzel igazán saját stílusunkra tudjuk finomhangolni a hősünket. Rengeteg választási lehetőség lesz, olyanok amik simán az erősödést segítik elő, sebzést adnak, esetleg védelmet, vagy ingyenes tárgyakat. Ezekkel akár a gyenge pontjainkat tudjuk pótolni és kiegyensúlyozni (a Fiora féle gyenge pontok ellen nem véd).

Egyike a kis rúnáknak a Túltöltés. Ez 1% CDR-t ad szintenként, aminek a maximuma 10%, értelemszerűen ezt a 10. szinten érjük el. Ami pedig a többi szintből eredne CDR, de nem felhasználható, az A(x2) vagy AD(x1,4) sebzéssé változik át. Egy újabb példa az Esszenciatolvaj/Essence Thief egy kicsit Nasus-ra,vagy Veigarra emlékeztet. Minden egyes közelünkben meghalt minionért plusz 1 HP-t kapunk véglegesen, ez inkább egy hosszútávú befektetés. 

És hogy hova fogjuk ezeket a rúnákat pakolni? Nos, valahova ide:

Itt jobban látható a két ág, az elsőben lesz a kiemelt rúna helye, egy nagy rúnáé és még két kicsié. A másik ág ugyanígy néz ki, csak kiemelt rúna nélkül. Ahogy említettük több mindenből lehet választani és a mostani mesterségekhez hasonlóan itt is lesznek követhető ágak, hasonlóan a mostani háromhoz.

Egy teljes példát is mutattak, hogyan néz ki egy teljesen kitöltött fa. A fejvadász példát mutatták be, ami most is sikeres a játékosok között, ennek lényege, hogy a gyilkosságok után kapunk bónuszokat. Az új változata pedig ezt három ágra bontja szét, attól függően, hogy melyiket preferáljuk. 

A könyörtelen vadász plusz 10 mozgási sebességet ad harcon kívül minden jelző után, jelzőket pedig egy-egy gyilkosság vagy támogatás után kapunk, de minden hős ellen csak egyszer. Leleményes vadászok is lehetünk, hasonlóan működik mint az előző, viszont ez az aktív tárgyak aktiválási idejét csökkenti 5%-al minden jelző után (helló Ivern), a harmadik változat pedig a Mohó vadász, ez 2% életvarázst biztosít minden jelző után.

Akármilyen rúnát akármivel nem lehet összepárosítani, de a választások elvileg elég egyértelműek lesznek, hogy mi mivel passzol. Itt van például a korábban már bemutatott Esszenciatolvaj, mely minden közelünkben meghalt minion után egy HP-t ad véglegesen. Mellette a Csak semmi pánik található, aminek köszönhetően 5%-al több pajzsot vagy gyógyítást kapunk, ha pedig 40% HP alatt vagyunk ez megduplázódik. Végül eljutunk a Pánikhoz is, ami 10% mozgási sebességet ad olyan esetben, ha CC alatt álló szövetséges felé futunk, vagy ha olyan ellenséges célpont felé, akit mi magunk CC-ztünk.

Elég érdekesnek tűnik az új rendszer és kíváncsian várjuk milyen más hatásokkal vértezhetjük még fel hőseinket a csatában!

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!