A Rangsorolt csatákra már régóta várunk, de látszólag mégsem sikerült tökéletesen megalkotniuk ezt a játékmódot a fejlesztőknek.
A Rangsorolt csaták talán kitölthették volna azt az űrt, ami a WoT e-sport tier 10-re váltása okozott, illetve a kiválóságjelekhez hasonlóan presztízsértékkel bírhattak volna WoT-os berkeken belül, de valami a fejlesztés korai szakaszában nagyon félresiklott.
Mi is az a Rangsorolt csata?
15vs15 felállásban, tier 10-es tankokkal harcolhatunk a megszokott pályákon, ahol a feladatunk az lesz, hogy elpusztítsuk az ellenséges csapatot és/vagy elfoglaljuk annak bázisát. Lényegében ugyanaz lesz, mint egy normál csata, és pont ez a baj, de erről kicsit később.
A Rangsorolt csatákról kicsit részletesebben
Matchmaking
Az MM olyan játékosokkal fog összesorsolni egy csapatba, akiknek aktuális rangja ±1-gyel tér el egymástól. Akárcsak a random csatáknál, ha a ±1-es szabállyal túl sokáig tart a csapatok összeállítása, akkor az MM lazít picit a korlátozáson. A két csapatba azonban mindig ugyanannyi játékos kerül majd egy adott rangból. Egyszerűen fogalmazva: mindig hozzád hasonló képességű játékosokkal csatázhatsz majd.
Előremenetel
Ahhoz, hogy előreléphess a ranglistán a győztes csapat tagjaként a top 12 játékos között kell végezned alap EXP szerint, míg vereségnél a top 3-ban. A teljesítményedtől függően pontokat kapsz majd, ami a ranglistán való előrelépéshez szükséges. Minél nagyobb a rangod, annál többre lesz szükséged az előrehaladáshoz. Az 1. és 5. rang elérésénél előremeneteled mentésre kerül, azaz innen hátrébb nem eshetsz egy-egy vesztes szériát követően sem.
Idővonal
A rangsorolt csaták szakaszokra lesznek osztva. Az első szakasz 7 napig tart, majd a következő szakasznál elölről kezdődik minden. Az elért eredményeket a ranglistán láthatod majd. A jutalmak a 28. nap végén kerülnek kiosztásra az összesített teljesítményed alapján.
Gazdasági rendszer
A szokásos csatabevételek mellett egy új rang elérésekor vagy a különleges harci küldetés teljesítésekor további bónuszokban (kredit, fogyóeszközök és személyes tartalékok) részesülünk majd. Ezen felül egy-egy szezon végén teljesítményünk függvényében kötvényeket kapunk majd.
Hol itt a probléma?
A probléma e-sportolói szemmel
A WoT e-sport egyik legnagyobb problémája, hogy a játékosok sokszor nincsenek tisztában azzal, hogy miért csak 7vs7 a felállás vagy épp miért van védő és támadó csapat, hiszen a megszokott csatákban minden máshogy van. Emiatt a közvetítésből sem tudnak igazán tanulni, ami érdektelenséget eredményez. Ezen a Rangsorolt csaták segíthettek volna, ugyanis közelebb hozhatták volna a kompetitív játékosok világát a nagy tömegekhez, de ilyen téren sajnos teljes kudarcot vallott a játékmód.
A probléma WoT-os szemmel
További két probléma is van a játékmóddal, ha egyszerű WoT-os szemmel vizsgáljuk a helyzetet.
- Egyrészt csak tier 10-es tankokkal lehet harcba szállni, ami nem kis hátrány azok számára, akiknek nincs tier X tank a garázsukban, mert például nemrég kezdték a játékot. Természetesen ez csak a másik pont miatt válik igazán kellemetlenné.
- A játékmódban megszerezhető kötvényekből fejlesztett felszereléseket lehet vásárolni, amit normál játékmódban is lehet majd használni, tehát értelemszerűen hatalmas hátrányba kerülnek azok a játékosok, akik valamiért nem tudnak részt venni ebben a játékmódban.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!