Alig pár órával ezelőtt tette nyilvánossá Rick Maher, hogy mivel is készülnek, Udyr-ra elég komoly erősítések várnak, így akár még a metába is visszatérhet.
A metadzsungelesek kapcsán biztos, hogy nem Udyr az első karakter aki eszünkbe jut és nem véletlenül. Egy olyan karakterről beszélünk, akit nem gyakran láttunk az LCS-ben és még csak nem is mostanában.
Anno az akkoriban UOL színeiben játszó Kikis hozta ezt párszor az LCS színpadán, többek közt az azóta eltűnt Gambit Gaming-el szemben. Kikis szeretett meglepő pick-eket hozni, mint Twisted Fate, vagy Shaco, talán ezért is illik ennyire a mostani csapatba Xerxe, aki szintén nehezen kiszámítható.
Visszatérve Udyr-ra, solo que-ban is viszonylag keveset látni, a győzelmi aránya 48,5%, és csak az esetek 0,68%-ban kerül a csapatba. Mi vele a legnagyobb gond? Mondhatnánk, hogy kicsit elavult, de a képességei sokszínűségének hála még most is simán életképes lehetne, ha nem is top pick. A probléma inkább a számokban van, mert bizonyos kompozíciókban simán megfér, igaz pont nemrég nerfelték az olyan támogatókat, mint Lulu vagy Karma, akik sokat tudnának segíteni egy Udyrnak. Ettől függetleül, a karakter számaival van kissé a gond, mivel a sebzések nem túl magasak, legalábbis alapból.
Alapvetően többféleképpen is lehet építeni, de egyik build sem igazán optimális, főleg ha a végletekről beszélünk, az egyensúlyt meg nehéz megtalálni. Választhatjuk a tankosabb Udyrt, ami arra jó, hogy túléljük a harcokat, viszont sebzésünk nem sok lesz, még a Cinderhulk és a Phoenix Stance-el együtt sem. Persze van CC-nk is, kerek egy másodperces stun, amit utána hosszú másodpercekig nem alkalmazhatunk újra ugyanarra a célpontra, ennél pedig vannak sokkal CC dúsabb dzsungelesek is és ha elég CC van az ellenfélnél, akkor bizony ki fogják kite-olni kedvenc medve-tigris-mittudmén emberünket. A másik megoldás a sebzés, ez viszont csak akkor működik, ha nagyon nagy előnyünk van és esélye nincs az ellenfélnek lekaszabolni minket, mert amúgy nem leszünk túl tankosak. A harmadik megoldás pedig valahol ennek a keveréke lenne, akkor viszont egyikben sem leszünk igazán jók.
Ezen változtatna a Riot, a következőkkel:
okay! here's a preview for udyr changes coming to pbe this week -- this is an untested initial pass, so numbers could be very off pic.twitter.com/p4lSv1tKOI
— rick maher (@ricklessabandon) 2017. június 27.
Először is gyorsabban mozognánk a pályán, több helyen tudnánk nyomást gyakorolni, mivel nőne a mozgási sebesség. Új passzívot is kapna, ami nem háromszor, hanem akár ötször is stack-elne, 7 másodpercen keresztül, minden formaváltás után. Minden egyes jelző után 4% CDR-t, 4% támadási sebességet és még 6% alap AD bónuszt kapnánk, vagyis a tárgyak nem befolyásolnák ezt, de akkor is gondoljunk bele. Harmadik szinten Udyr-nak rúnák nélkül 63 AD-ja van. Ha egy standard AD-s dzsungel rúnaoldalt nézünk, ahol a piros rúnák helyén sebzés van, akkor még rájön 8,5, vagyis összesen 71,5. Azért a hármas szintet néztük, mert itt ideális esetben már három különböző képességgel rendelkezünk, így nem nehéz összeszedni az 5 jelzőt, ami plusz 30% sebzést jelent, vagyis 92,5-et. Összehasonlításképp, egy ADC átlagosan 450-500 HP-val rendelkezik és akkor ebben még nincsenek benne a képességekből eredő bónuszok.
A Q, vagyis a Tigris forma is átalakuláson esik át. Egy másodperccel tovább tart az eddig kapott támadási sebesség bónusz (magából a képességből, a passzívon felül), valamit a DoT-ja is növekszik, a passzívból. Alapvetően kevesebb bónuszsebzést kap a tárgyakból, ez kedvezhet a tankoknak és azért ne legyen túl durva a dolog, több idő alatt okozza ezt a sebzést, 2 helyett 6 másodpercen keresztül. Ezen felül pedig az említett többlet az, hogy minden egyes passzív jelzőnk után még további 6% sebzést okoz a Q a DoT-on keresztül.
A W és az E csak abban változik, mint az összes képessége is egyben, a CD-t 6-ról leviszik 5-re.
Az R, vagyis a Phoenix Stance szintén erősebb lesz. Ami talán a legfontosabb változás, az maga a tűzaura, amit ez ad. Alacsonyabb szinteken több alabsebzéssel rendelkezik majd, mint most, magasabb szinteken azonban kevesebbel, de nem AP-ból hanem AD-ból kapja a bónuszokat, ráadásul 120%-ban és ne felejtsük el, hogy a passzívunk az alapsebzésünket is növeli, vagyis ezt is. Az aura 4 helyett 6 másodpercig marad meg. A Q-nál említett 6% bónusz sebzést jelzőnként itt is megkapjuk a képességre.
Elég ha csak annyit mondunk, hogy Trinity Force és máris egy igazi szörnyeteget látunk magunk előtt. Apróság lehet, de így hogy mindene AD-ból növekszik és lévén, hogy a Sheen, vagyis a Trinity Force sem ad már AP-t, így az összhang a tárgy és Udyr között még jobb lesz, mint eddig. Ha ezeket a változásokat így ebben a formában behozzák, ne csodálkozzunk, ha hirtelen több Udyr fog megjelenni solo que-ban, ami pedig az LCS-t illeti, inkább nem bocsátkoznék spekulációkba, de ki tudja, talán Xerxe ezt is bemutatja nekünk.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!