Mitől lett

Mitől lett "hirtelen" ennyire jó választás Blitz és Thresh?

Ahogy jöttek az újabb a patch-ek, a mágus támogatók egyre inkább a háttérbe szorultak és előkerültek az olyan elkapó hősök, mint Blitzcrank, vagy Thresh.

Nem egyszerű az ADC-k dolga most sem az alsó ösvényen. Eddig attól kellett tartaniuk, hogy egy óvatlan pillanatban esetleg egyedül találják szembe magukat az ellenfél támogatójával és "véletlenül" eltűnnek a pályáról. Ezek a burst sebzésre építő mágus jellegű támogatók (Zyra, Malzahar, Karma vagy akár Brand) javarészt eltűntek, bár nem teljesen, és helyettük bejöttek az elkapó hősök. Érdemes tehát előkészíteni a táncos lábakat, különben elég kellemetlen helyzetekben találhatjuk magunkat.

Taric és Alistar is erősebb lesz kicsit, Fiora komoly nerfet kap

Ez már a 7.14 előszele.

Eddig is jelen voltak ezek a hősök hellyel-közzel, de nem annyira, mint újabban. Mi változott tehát, mitől lettek hirtelen ennyire jók, főleg a kompetitív mezőnyben, ahol alapvetően kevesebb az elkövetett hiba? Márpedig az elkapások jelentős része már eleve egy hibára épít, miszerint valaki rossz pozícióba helyezi magát, vagy nem reagál időben egy-egy elkapó képességre. Mégis, ezek ellenére most ők az első számú támogatók, a többiek háttérbe szorultak.

Először is azt kell megnézni, hogy eddig mért nem láttuk őket annyira. Az egyik legfontosabb dolog, hogy eddig az ösvénytoló párosok nagyon erősek voltak, ezért lehettek jók az olyan támogatók, mint Karma, Zyra, Lulu vagy épp Malzahar, mivel egy olyan ADC-nek is megkönnyítették a dolgát, aki nem feltétlenül tudott a leggyorsabban farmolni. A másik fontos dolog az ösvényen elfoglalt pozíció. Ha folyamatosan toljuk a minionokat, előbb-utóbb olyan helyzetbe kerülünk, ahol az ellenfél dzsungelese már simán jöhet gank-elni. Legalábbis papíron. Egy olyan támogató ellen kétszer is meggondoljuk a gank-et, aki 3-4-5-ös szinten akár egyedül is 50% HP alá visz egy alig pár tárggyal rendelkező dzsungelest. Emiatt az alsó ösvényeket rendszerint békén hagyták, vagy maximum több emberes dive-okat láthattunk, amivel pont a betolt ösvényt próbálták meg kizavarni onnan, hogy elvigyék a játék első tornyát a plusz aranyért. Az ADC meta is picit más volt, leginkább sok utility-vel, vagy épp mozgékonysággal rendelkező lövészeket láthattunk, mint Jhin, Varus, vagy Ezreal. Ha valamilyen csoda folytán mégis gank-et kapott az alsó ösvény, olyan támogatók mellett, mint Lulu vagy Karma igen nehéz volt bármit is elérni a rengeteg pajzs és CC miatt, legtöbbször csak időpazarlás volt a dzsungeles számára. Másik oldalról megnézve a dolgokat Blitzcrank és Thresh egyetlen túlélési lehetősége a Relic Shield volt, ami egy idő után már jóval kevesebb HP-t töltött vissza, így a poke-ra építő támogatókkal nem sok mindent tudtak kezdeni. Nekik egy-egy jó helyzetre volt szükségük, hogy valamit kialakítsanak egy elkapással, ellenben a mágusok folyamatosan bombázták őket varázslataikkal.

Akkor mégis miért térhettek vissza "hirtelen"? A hirtelen szó direkt van idézőjelben, mivel a legtöbb változás idővel és több tényezőnek hála történik, ahol nem csak az adott hőst kell nézni, hanem a környezetét és a riválisait is, na meg persze a tárgyakat. A hős nerfeknek (Lulu, Karma, Zyra) és a tárgyváltozásoknak köszönhetően a fókusz idővel eltávolodott a "minden áron push-oljunk" metától, az ADC-k is több sustain-t kaptak például a most is divatos Doran's Shield-nek köszönhetőn, ezért a poke-ra építő támogatók sokat vesztettek jelentőségükből. A dzsungel is változott olyan téren, hogy a korai nyomásból vettek vissza egy keveset, ezáltal az ösvények is biztonságosabbá váltak az első pár szinten. Így kerültek elő az immobilisabb, ám több megbízható sebzéssel rendelkező ADC-k és ne felejtsük el a BotRK változásait sem, ami az első számú katalizátora volt az ADC meta kibővülésének. Az immobilis ADC-k megjelenése eredményezte részben azt, hogy az elkapó hősök végre ismét teret nyertek. Mindezek mellett azt sem szabad elfelejteni, hogy az ösvénytoló párosokban a támogatók sem voltak a legmozgékonyabbak, persze ott a Karma és Lulu gyorsítás, de alapvetően nem ez fog megmenteni egy jó Blitzcrank-től. A hypercarry-k is elég könnyű célpontok egy-egy hook-kal szemben (Twitch, Kog'Maw), tehát látható, hogy mégse olyan hirtelen jelentek meg, kellett a környezetváltozás és számos tényező, hogy előtérbe kerüljenek.

Mit fog eredményezni a továbbiakban a megjelenésük? Ami a nézőket, vagyis minket érint, sokkal látványosabb mérkőzéseket és gyakrabban figyelhetünk meg majd roam-okat is tőlük, főleg a középső ösvényre, ahol a mágusok sem menekülő képességeikről híresek, leszámítva pár kivételt (Ekko, Vladimir, LeBlanc). Mi több, az "új" Galio megjelenésével, valamint Shen folyamatos dominanciájával még csak át sem kell gondolniuk a bemenetelt egy elkapás után, mert azonnal kapják a százalékos sebzéscsökkentést, vagy a hatalmas pajzsot, no meg pár másodperc múlva egy újabb csapattársat, aki becsatlakozik a harcba, akár a pálya másik feléről. 

Ezen változások összességének köszönhetjük, hogy újfent messzire érő robotkarokat és hosszú láncra szerelt kaszákat láthatunk Blitzcrank-nek és Thresh-nek köszönhetően. 

Nektek melyik meta tetszett jobban, az ezelőtti mágus támogató, vagy inkább a mostani?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések