Kisebb early game nerfeket kapnak a profik által leghasználtabb dzsungelesek

Kisebb early game nerfeket kapnak a profik által leghasználtabb dzsungelesek

Négy hős dominálja a dzsungelt a profik között az elmúlt egy-két hónapban, főleg az NA LCS-ben, de nagyrészt a többi régióban is. Ez azért is érdekes, mert annyival nem jobbak a többieknél.

Miért van akkor az, hogy a 7.12 óta, gyakorlatilag csak ezt a négy választást látjuk az NA LCS-ben? Nem mintha a többi régióban sokkal nagyobb lenne a változatosság. A válasz egyszerű, mostanában a meta eltolódott az early game fontossága fele, ebben pedig ez a hősök dominálnak nagyrészt. Vannak mellettük más életképes választások is, elég ha Kha'Zix-ra gondolunk, vagy újabban Sejuanira, de mégis ez a négyes szerepel a leggyakrabban, illetve itt lenne Zac is, ha nem tiltanák az esetek 94%-ban. 

Lux, Miss Fortune és Nasus buffok? A Riot fórumai szerint igen!

Aioween | 17/07/13 12:40Eléggé kibővült mostanság a játszott hősök száma, évek óta nem volt ennyire színes a LoL, ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne ezt akár tovább bővítani pár apró változtatással. Ezúttal három hőst pécézett ki magának a Riot, Luxot, Miss Fortune-t és Nasus-t.

Ha folyton ugyanazokat a hősöket látjuk és semmi mást, annak általában oka van és azt jelenti, hogy ha nem is fényévekkel, de valamennyivel a többiek előtt járnak, ezen szeretne pár apróbb nerf-el változtatni a Riot.

Ami azt illeti ezek a hősök nem is olyan durván erősek. Épp hogy beférnek a top tier-be és ettől olyan fontos választások, pedig a nyomába se érnek egy Zac-nek, nem véletlen, hogy őt nem látjuk. A meta ilyen szintű beszűkülése nézői szempontból sem jó. Ahogy azt már korábban írtuk, a VB kvalifikációjának patch-e a 7.15 lesz és ilyenkor már nem szeretnek eget rengető változásokat eszközölni, így csak kisebb nerfekről lesz szó. Ezeknek a célja, hogy azt a fajta nyomást levegye a játékosokról, hogy mindenképp ezeket a karaktereket kell választani a hasznosság maximalizálása érdekében.

Lee Sin például 3 AD-t fog veszíteni, 61-ről 58-ra csökkentik. Ez pont arra lesz elég, hogy eleinte egy fokkal lassabban haladjon táborról-táborra, illetve a korai gank-jei is ennyivel lesznek gyengébbek. Ez a nerf a játék késői szakaszában már nem fogja őt annyira befolyásolni. Elise ugyanezt a gyengítést fogja megkapni, hasonló célzattal. 

Gragas és Rek'Sai ultijának CD-jét a korai szinteken megemelik, ezzel is visszább fogva a korai nyomásukat a játékra, de Rek'Sai végső képessége a magasabb szinteken már hamarabb lesz elérhető. Nincs akkora hatással a late game-re, így nem is nagyon van értelme, hogy egy ilyen képesség túl magas CD-n legyen. Emellett Rek'sai Q-ja, annak is a föld feletti területi sebzéssel rendelkező része több AD scaling-et kap, 40% helyett 50%-ot, de csökkentik az alap sebzését. Ezzel is azt érik el, hogy a játékosok inkább vegyenek rá AD-t, illetve a korai erejéből vesznek vissza. 

Ezek a változások nem fogják túlságosan befolyásolni a játékot, ettől még ugyanúgy fontos karakterek lehetnek, főleg az early game-ben, de talán így bátrabban néznek más lehetőségek után a játékosok és újra egy változatosabb dzsungel metát figyelhetünk meg.

A legjobban Rek'sai-t fogják érinteni a frissítések, mivel a rework után inkább egy orgyilkos szerű karaktert szeretett volna látni a Riot, de a legtöbben még mindig Cinderhulk-ot vesznek rá Főleg a tárgyat ért buffok után és továbbra is tankként használják. Ezek a változtatások azonban pont az orgyilkos oldalát erősítenék, így lehet hogy már nem lesz annyira elsődleges választás a későbbiekben. Már csak azért sem, mert erre a szerepre vannak jobb megoldások is, mint Kha'Zix, Elise, vagy épp Nidalee. 

Mivel a következő patch már a VB kvalifikálás patch-e lesz, várhatóan nem fognak sok időt pazarolni vele és amint lehet, élessé teszik a játékon belül, hogy a profik is megszokják a változásokat és így tudjanak készülni a megmérettetésre.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések