Retro: A hiba, ami 28 óra fejtörést okozott a Riotnak

Retro: A hiba, ami 28 óra fejtörést okozott a Riotnak

Néha sajnos előfordul, hogy egy-egy frissítés során apró vagy akár nagyobb hibák kerülnek a játékba.

Vannak olyan bugok, amik csak a következő patch során lesznek kijavítva, de azok a hibák, amik annyira befolyásolják a játék menetét, azokat azonnal javítani kell.

Leona bőrébe bújt Kayn, semmi sem állíthatja meg, szó szerint - videó

Amennyi spagettit adnak a Riot Games-hez, ennyi erővel olaszok is lehetnének. Még meg sem jelent Kayn, de a szelleme máris megszállta Leona-t.

Két éve a Riot elkövette talán az eddigi legnagyobb hibát, hiszen egy olyan bug került a játékba, ami miatt több, mint egy napig ki kellett venniük a ranked módot a játékból, hiszen a recall bug-gal olyan előnyre lehetett szert tenni, amivel akár meccseket lehetett fordítani.

2015 július 15-én egy lelkes játékos vette észre a hibát. Hogyha egy "channeling" képességet elsütünk, ami melee távolságon belül van és közben felülírjuk ezt a sorozatot egy Recall-al, akkor a hazatérés ideje 8 másodpercről, szinte azonnali csökken.



Rivennél kezdődött az egész délután 3 körül és még aznap a Riot megtiltotta a hős választásának lehetőséget. De a probléma nem csak nála jelentkezett, hanem Shen-nél, Graves-nél és Yasuo-nál is. Ami még ennél is rosszabb, hogy igazából nem is kellett, hogy legyen melee képessége a hősnek, hiszen a Tiamat is biztosította ezt a funkciót, így szinte az összes hősnél előfordult az óriási hiba. Délután fél 6-ra, a Riot már a rangsorolt meccseket is teljesen kivette a játékból, ekkor már akkora volt a baj, hogy a játék egyik leghasználtabb részét kellett kivenni, ahhoz hogy javítani tudják.

Gondoljunk csak bele, mekkora előnyhöz juthatunk egy instant recall-al. Split pusholni tudsz minden veszély nélkül, hiszen hogyha látod, hogy ellenfél közeledik, akkor csak nemes egyszerűséggel hazamész. Másodpercek alatt óriási előnyre tehettél szert.

A Riot hatszor próbálta meg újra útjára indítani a játékot, de csak későbbi próbálkozásokra sikerült javítani. A játék csak másnap este 8-ra javult meg. A feladat azért bizonyult ennyire bonyolultnak, mivel nem csak egy karaktert érintett a játékban. Ha azt nézzük, hogy mennyire kiterjedt volt ez a bug a játék egészére, ráadásul 6 verziót is kipróbáltak ennyi idő alatt, felettébb bámulatos, hogy alig több mint egy nap alatt sikerült eltüntetni a hibát. Persze a legideálisabb, ha eleve nincs ilyen tátongó hiányosság, de ők is emberek.

Sok érdekes hibát láthattunk már a játékban, de ez azon kevesek egyike, amin igazán felhúzhattuk a szemöldökünk. Ekkora bakik talán még az első pár szezonban sem voltak, de azóta persze sok idő telt el, így nem jelenthetjük ezt ki biztosan. 

Azt azonban mindig jó látni, hogy a Riot általában gyorsan reagál a dolgokra, hiszen így nincs óriási kiesés a játékosok számára.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!