Vizicsacsi:

Vizicsacsi: "Az alapoktól kell újra kezdenünk mindent"

Vizicsacsival a Rift Rivalson elszenvedett 3-0-s vereség után készítettek egy roppant tartalmas interjút.

Ahogy a Rift Rivals döntőjében, úgy a legutóbbi, Misfits elleni EU LCS mérkőzésen is a játék korai szakaszában akadtak problémái az unikornisoknak. Ígaz, míg utóbbi ellen végül sikerült 0-1-ről megfordítani az összecsapást, a TSM ellen az egy 3-0-s vereség lett, az első, hogy kikaptak egy szériában az észak-amerikai gárdától. Kelsey Moser, az egyik híres e-sport újságíró még az RR döntője után beszélgetett többek között erről is a magyar topossal, Vizicsacsival. Téma volt még az aktuális meta, Gnar, valamint az EU vs. NA párharc. 

Ha jól tudom, ez volt az első alkalom, hogy kikaptatok a TSM-től egy szériában. Mi volt az első gondolatod a meccs után?

"Az első két mérkőzésen nagyon rosszul teljesítettünk. Észrevettem, hogy a nap első meccsén hajlamosak vagyunk gyenge formát hozni, nem tudom, hogy ez miért van. Úgy éreztem, hogy a kommunikáció nem volt a helyén, nem láttuk át a térképet, és nem voltunk tisztában azzal, hogy merre is lehet az ellenfél. A korábbi napokon ez nem okozott gondot. Az első mérkőzésen abszolút koncentráció hiányban szenvedtünk, a második meccsen már kicsit jobbak voltunk, de leginkább a harmadik mérkőzésre tudtuk összeszedni magunkat. Egy Bo5-ben ez már késő."

Amióta követem az UOL mérkőzéseit, hogyha kipróbáltok valami újat, ami nem működik, akkor utána mindig visszatértek egy kényelmes választáshoz. Miért?

"Úgy gondolom, hogy ilyenkor kicsit elveszítjük a bizalmunkat az adott karakter felé, mert úgy érezzük, hogy nem tudtunk vele kellőképpen hozzájárulni a játékhoz, és ha a következő mérkőzésen is őt választanánk, ez az érzés jönne velünk, így továbbra sem működne. Egy vereség után akkor ragaszkodunk ugyanahhoz a hőshöz, ha úgy érezzük, hogy a következő meccsen hasznossá tudjuk tenni magunkat. Szerintem a komfort választások vagy a kezdeményezésre alkalmas hősök azok, akik képesek eljuttatni minket erre a pontra. Ha veszítünk, ehhez a régi stílusú tendenciához folyamodunk, amiben el tudjuk kapni az ellenfelet, nem pedig a tökéletes játékra törekszünk."

Még mindig nagyon gyenge az UOL early game-je

Hodi | 17/07/15 10:23 A Rift Rivals miatti, kéthetes szünetet követően folytatódtak a kontinensbajnokságok fordulói, péntek este az UOL korábbi midesének, Powerofevilnek a csapata, a Misfits volt Vizicsacsiék ellenfele az EU LCS-ben.

Sok erőfeszítést tesztek azért, hogy a meglepetés ereje az UOL-nál legyen. 

"Mármint a választásoknál?"

Nem csak a választásoknál, úgy általában. Ez egy olyan dolog, amit ti konkrétan kigondoltok amikor egy meccset terveztek?

"Nem igazán. Úgy gondolom, hogy általában jó csapatharcaink szoktak lenni, kivéve, ha mi rohanunk rá az ellenfélre. Ebben a szériában kissé idegesek voltunk, és nagy nyomás volt rajtunk. Nem vagyok benne biztos, de talán túlságosan erőltettük a harcokat. Próbáltuk okosabban megválasztani az összecsapásokat, mint ők. Legtöbbször nem a meglepetés erejére hajtunk, hanem inkább megpróbáljuk túlélni a játék korai szakaszát, és bízunk abban, hogy a csapatharcok nekünk fognak kedvezni, így megnyerhetjük a mérkőzést. Próbáljuk kimakrózni őket és harcot erőltetni valahol, ha előnyben vagyunk. Biztosak vagyunk benne, hogy így nyerhetünk, hiszen ha előnyünk van, szerintem a csapatharcaink jobban sikerülnek."

Ahogy a verseny haladt előre, a kompozíciók hasonló identitásúak lettek. Többnyire a felső ösvényen való erős matchupok megszerzéséről szólt. Hogyan változtatott ez a pickek tervezésében?

"Azokon a napokon jártunk, ahol Gnar kiemelt fontosságú top laner lett. Ugyan voltak választásaim Gnar ellen, de mindegyik AP orientált hős volt és többnyire egy varázssebzéses dzsungelesünk volt. Ennek a kettőnek a kombinációja nagyon rossz Gnar ellen, mert ráhajt a Hexdrinkerre és egy ponttól már könnyen tud 1v2-zni is akár. Úgy gondoltam, hogy elhozunk olyan karaktereket topra és dzsungelba, akik jó összhangban vannak egymással, akkor a sebzéselosztás jól működne. Vagy hamar kiszedjük már Gragast, aki AP hős, viszont vagy topra, vagy jungle-be kellett raknunk, és ez nagyban korlátozta a lehetőségeinket. Szóval lehet, hogy kisebb hangsúlyt kellett volna fektetnünk Gragasra, és inkább más karaktereket kellett volna elhoznunk. Ez a széria alapvetően Gnarra és Gragasra fókuszált. Azt hiszem, háromszor is ez volt a felállás."

Vizicsacsi

Beszéljünk kicsit Gnarról. Korábban, amikor szintén népszerű volt, hallottam egy olyat, hogy az ő engage képességei nem annyira megbízhatóak, mint más, hasonlóan erős választásoké. Amikor Gnart sokat választod, ezt figyelembe szoktad venni?

"Persze, folyamatosan kommunikálnod kell a csapatoddal a Mega Gnar formáról, mert ha sikerült elérned, akkor több lehetőséged nyílik egy csapatharc során, mint bármely más felső ösvényes karakternek. Mini formában semmit sem tudsz csinálni, szóval ezt körbe kell játszani. Ha az alsó ösvényen alakulok át és Mega Gnarként tolom a minionokat, van egy meghatározott idő, amin belül harcolnunk kell. Ha ez lejár, akkor 30 másodpercet kell várnunk, amíg újra át tudok alakulni, másképp biztos, hogy vereséggel fogunk távozni a harcból. Ez az, amit körbe kell játszani, de Gnar általában vezetni szokta a felső ösvényt, tehát megfelelő nyomást tudunk kifejteni az ellenfélre és proaktívak lehetünk. Ennek ellenére az ellenfél csapata is körbe játszhat minket, de ha te vagy a proaktív személy, ha te vagy az, aki úgy dönt, hogy harc, akkor ez nem jelenthet problémát."

A 7.13-as frissítésben sok változás érkezett Gnarra, ami a választásait befolyásolta. Azt hiszem az emberek arra számítottak, hogy a verseny korábbi időszakában is láthatják már őt. Az említett indok lehet az, amiért a játékosok nem hozták hamarabb, vagy valami más áll mögötte?

"Azt hiszem, az emberek lassan jutottak el oda, hogy őt válasszák (köztük én is), mert úgy érezték, más hősök többet tudnak nyújtani a csapatharcban, még akkor is, ha tudják, hogy nem lenne rá counter pick a felső ösvényen. Úgy éreztem, hogy Rumble vagy Gragas több mindenre képes egy csapatharc során, ha nem maradnak le nagyon az ösvényükön. Szerintem lehetnek olyan meccseid, amik során early game-ben egyenlően erősek lehettek a lane ellenfeleddel, és mid game után meg le is tudod nyomni őket Gnarral, de ha kicsit többet tudsz nyújtani a játék elején, akkor meg is nyerheted a játékot a csapatodnak. Kissé lassú voltam felvenni Gnart, ahogy mások is, viszont a verseny ideje alatt Gnar a legerősebb választássá nőtte ki magát, és mindenki igyekezett hamar kiszórni a pick és ban fázis során."

Ami az Unikornisokat illeti, azt hallottam a többi csapattársadtól, hogy a verseny maga jó volt, amolyan ébresztésként szolgált. Mint a csapat veterán tagja, mi a te felelősséged, amikor felismered, hogy a csapatnak változtatnia kell a játékában?

"Ez a rendezvény minden európai csapat számára figyelmeztetéssel bír, mert mindenki alul teljesített az LCS-hez képest. Meccset vesztettünk a NiP ellen, mert lemaradtunk tőlük. Az előző héten nem voltunk meggyőzőek. Arra számítottam, hogy a Fnatic egy kicsit dominánsabb lesz és egyenletesebben teljesít majd, így nagyon meglepődtem, amikor mi jöttünk ki ide, Európa legjobbjaként. De ez még mindig elég kevés ahhoz, ami a TSM-nek vagy P1-nek van a tarsolyában. Nagy volt köztünk a különbség a napokban. Ez az NA csapatok egyenletes teljesítményének köszönhető."

"Az a mi fő gyengeségünk jelenleg, hogy nagyon változó a teljesítményünk. Egyik nap legyőzünk mindenkit, egy másikon pedig kikapunk mindenkitől. Ez az, amire koncentrálnia kell a csapatunknak, hogy javítson rajta, és hogyha sikerül, akkor fejlődésnek indulunk. Legyen egy szilárd alap, amire tudsz építkezni, de ezt nehéz létrehozni. Azt hiszem, meg kell beszélnünk, hogy mi a probléma, miért maradunk le, vagy hogyan érezzük az aktuális mérkőzést, mert jelenleg sokszor koncentrációs problémáink voltak. Nem tudom, hogyan tudnánk megoldani ezt a gondot, valószínűleg beszélünk róla és közösen összehozunk valamit."

Térjünk át a G2 koncepciójára, ők most egy kicsit küzdenek, Európa többi csapata pedig felzárkózott. Hogy érzed, a G2 nehézségei hatással voltak a többi EU csapatra is a nyáron? Vagy ezek a problémák az EU LCS-ben mindig is jelen voltak?

"Ezek a problémák jelen vannak, függetlenül attól, hogy a G2 mit csinál, mert ez a split sokkal szorosabb, mint a tavaszi. Most az alul lévő csapatok is képesek legyőzni egy top csapatot. A Fnaticnál érzem azt, hogy ők erősebbek, mint voltak. Ami minket illet, gyengébbek lettünk, akárcsak a G2, de nem annyira, hogy alsó kategóriás csapattá váljunk. Az elmúlt hetekben elkezdtünk alul tejesíteni, és ez a mai napig kitart. Ezen a versenyen voltak szép pillanataink, legyőztük a Cloud9-t és a TSM-et is. Ez jó ok a reményre, de most az alapoktól kell újra kezdenünk mindent.

Úgy tűnik, az NA csapatoknak rendszerint erős early szakaszuk van, az EU csapatok pedig az ellenfél hibáira próbálnak építeni. Hogy látod, az amerikai csapatok ennyire jók a hógolyó effektusban, vagy csak kevesebb hibát ejtenek a játék középső szakaszában?

"Amikor az early game-re kerül a sor, az többnyire a laning fázisról szól, és nem annyira a csapatok forgásáról, mert ha egy EU csapat előnyre tesz szert mindhárom lanen, akkor ugyanazt csinálnák, mint az NA csapatok. Inkább csak ösvényt vesztettünk 1v1-be és 2v2–be az NA csapatok ellen, és emiatt sokkal több lehetőségük volt arra, hogy csináljanak valamit.
Például a második meccsen csak le dive-olták az alsó ösvényt TP-vel. Ez általában nem fordulhat elő, mert elég életerőnk kell legyen játékosonként, így a dive nem kéne hogy működjön. De ha ilyen early game-t szereznek, akkor nagyon könnyű nekik snowballozni. Úgy gondolom, hogy az ösvények túl gyengék voltak Európának ezen a versenyen, túl sokszor maradtunk le." 

Kevésbé koncentráltatok a matchupokra vagy a picknél kevesebb volt a fókusz az erős ösvények választására?

"Sok  EU játékosoknak komfort pickjei voltak, úgyhogy inkább csak gyengébbek voltak egyénenként. Nem tudom, hogy van-e valami köze a koncentráláshoz vagy nem. Talán a tudás hiánya lehet bizonyos felállásokat illetően, de úgy gondolom, hogy EU-ban változatos összeállítások vannak, szóval tudnunk kéne gyakorolni őket. Szerintem csak alul teljesítettünk a versenyen, de abban nem vagyok biztos hogy miért."

Végső kérdésként, van esély arra, hogy EU összeszedi magát a világbajnokság előtt?

"Úgy gondolom hogy a VB eléggé szoros lesz, hiszen top 3 csapat vagyunk EU-ban. Nem tűntünk olyan erősnek, és határozottan nem vagyunk a többi fölött így nagyon kemény út lesz. Az H2K, Splyce és a Vitality is kezd felzárkózni, de a másik csoportban is vannak erős csapatok. A G2 valószínűleg összeszedi magát a rájátszásra, úgyhogy egy nagyon szoros splitre számítok. Nekünk nagyjából az első hely kéne, hogy lefoglaljuk a helyünket a vb-re, mert a harmadik helyről harcolni a vb-re jutásért szörnyen nehéz."

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!