"Ott tartunk, hogy a Hearthstone e-sport része csak most kezdődött el"-Che Chou

Érdekes infókat tudhatunk meg a játék e-sportért felelős vezetőjétől. 

A Hearthstone indulása óta egy igencsak közkedvelt játékká nőtte ki magát az egész világon. A május elsején közzétett adatok alapján összesen 70 millió játékossal rendelkezik és jelenleg az egyik legkiegyensúlyozottabb meta uralkodik a játékban, köszönhetően a Standard rotációnak és a Journey to Un'Goro kiegészítőnek. 

A játék e-sport része is nagymértékben hozzájárul ehhez a számadathoz és 2017-ben már nem csak a Hearthstone Championship Tour szerepel a reflektorfényben, hanem egyéb nagy programok is. Az IGN munkatársai ennek apropóján beszélgettek Che Chouval, a Hearthstone e-sportért felelős vezetőjével, hogy miként is jutottak el idáig és milyen változások előtt állhat a játék kompetitív módja.

Mi volt az alapvető megbízásod tárgya, illetve hogyan látod a Hearthstone következő éveit az e-sportok világában?

Természetesen a legfontosabb az egész rendszer finomítása és a folyamatos tanulás. Az elmúlt év különösen fontos volt számunkra, mivel kiterjesztettük a portfóliónkat a rendezvények tekintetében. A HCT egy versenysorozattá nőtte ki magát és a semmiből felépítettük  a HGG-t, amivel belekóstoltunk a nemzetek közti Hearthstone csatákba. Továbbá van egy egyetemisták számára indított programunk is, ahol áprilisban tartottunk is egy bajnokságot, aztán úgy próbáltuk kezelni az egész versenysorozatot mintha egy mindennapi közösségi esemény lenne. A korábbiakhoz képest ez abból állt, hogy a nézők nem csak ültek és szemlélték a közvetítést, hanem hosszú asztaloknál ettek ittak beszélgettek és tulajdonképpen ez az az irányvonal ami felé szeretnénk haladni.

Volt továbbá egy Wild versenyünk is a Wild Open, ami egy kísérleti kezdeményezés volt. Ebben az évben rengeteg munkát végeztünk és rengeteg mindent tanultunk, a jövőben pedig finomítanunk kell a módszereinket és rá kell mennünk a történetmesélésre is. Véleményem szerint a legnagyobb változtatásunk ebben az évben az, hogy leszerződtünk egy tartalomgyártó vállalattal és képesek vagyunk fejlődni abban, hogy jobban bemutassuk a Hearthstone sportolóinkat, kiemelve a képességeiket és megpróbáltatásaikat amik ahhoz vezettek, hogy elérjenek erre a szintre.

Szóval amikor arról kérdezel, mi van még a Hearthstoneban? - szerintem az, hogy tovább javítjuk az e-sport részleg részvételét és további olyan programokat nyújtsunk a közönségnek mint a Sanghaji esemény volt. Rengeteg rajongónk a Standardért van oda, de sokan vannak akik a Wildot szeretik inkább, szóval azt szeretnénk a jövőben hogy földrajzi hely alapján továbbfejlesszük ezt a történetmesélést és még jobb és több legendás pillanatot hozzunk össze mindenki számára. Személy szerint az a célom, hogy a Hearthstone e-sport események és tornák kulturális mérföldkövei legyenek a játékosoknak. Amikor például globális eseményünk van, azt szeretném hogy azok akik nem játszanak a játékkal, feltegyenek olyan kérdéseket mint: Ki nyert? hogyan nyert? Ki ez a játékos?



Szóval a történetmesélés különösen fontos és egy közvetítés alkalmával nem sok játékost láthatunk képernyőn. Hogyan birkóztok meg ezzel a problémával?

Először is mindig bátorítom a játékosokat, hogy legyenek színesebbek a színpadon, azonban senkit nem szeretnénk arra kényszeríteni, hogy olyan arcát mutassa a világnak ami valójában nem ő, szóval attól függően, hogy milyen az alap személyiségük, megpróbáljuk kihozni belőlük a legjobbat a rövid videóknál, interjúknál, vagy más médiaszerepléseknél. A legtöbb srác azonban nem profi játékos, nincs mögöttük profi stáb és támogatás, egyszerűen csak rengeteget dolgoztak azért hogy a világ előtt szerepelhessenek. A mi munkánk pedig itt jön ki igazán, amikor segítünk nekik abban, hogy el tudják mesélni a történetüket és megoszthassák a személyiségüket a világgal.

Talán kicsit olyan ez mint az Olimpia, ahol több ezer atléta áll neki versenyezni néhány szupersztár társaságában, viszont mindenki azonos abban a tekintetben, hogy keményen edzettek azért, hogy eljussanak odáig és hajtja őket a versenyszellem. A személyes kedvencem az Olimpiában az, hogy a versenyek előtt fogalmam sincs kik küzdenek majd meg egymással, de megnézek egy három perces videót a történetükről és rögtön érdekelni kezd a sorsuk és elkezdek nekik szurkolni.  Szóval úgy érzem a mi felelősségünk az, hogy a Hearthstone játékosainkat bemutassuk illetve megbecsüljük, mivel ők is rengeteget dolgoztak azért, hogy eljussanak idáig és mindenképpen szeretnénk megmutatni a világnak kik is ők valójában.

Meglepően tapasztaljuk, hogy a játék Spectator módja milyen kevés információt biztosít a nézők számára. Például miért nincsenek kiírva a statisztikák a képernyőre, a lap felhúzásának esélye vagy a kaszterek miért nem tudják mi lesz a következő lap? A jövőben szeretnétek ilyen irányú fejlesztéseket tenni?

A válasz természetesen igen, ráadásul az általad említett pontok már megfordultak a mi fejünkben is, azonban az egésznek technológiai akadályai vannak egyelőre. Viszont rajta vagyunk a dolgon és mindenképpen szeretnénk fejlesztéseket eszközölni ezeken a területeken is. Összességében rengeteg mindent szeretnénk megcsinálni, valamit pedig kidobni a kukába, viszont úgy gondolom a Hearthstone-t az egyszerűsége és a könnyű érthetősége teszi az egyik legnézettebb online játékká a világon. Szóval úgy vagyunk vele, hogy sorban kell haladnunk, a kevesebb pedig néha több ha az összképet nézzük.


Egy olyan játék mint a StarCraft II őrületesen hosszú kompetitív múlttal rendelkezik. Hogy látod a Hearthstone jövőjét mondjuk 10 év múlva?

Nos ez egy kiváló kérdés, Ez az év egyértelműen egy átmeneti időszak de már elkezdtük összehangolni a kiegészítő megjelenéseket a szezonokkal, szóval egy-egy versenyen már csak az éppen kialakult aktuális meta letisztult paklijait láthatjuk majd. Azt hiszem nyugodtan kijelenthetem, hogy a Journey to Un'Goro paklik itt Sanghajban a legkifinomultabb verziójukban jelentek meg és ezt igen jó volt látni. Az új paklik megjelenésével pedig lesz majd egy kis idő arra, hogy kiderüljön melyik teljesít jól vagy rosszul.

Amiatt hogy minden évben három kiegészítőnk lesz, a Hearthstone folyamatosan meg tud újulni és azt hiszem ez lesz a kulcsa annak, hogy a játék hosszú ideig érdekes legyen bárki számára. Ha hozzá vesszük ehhez még a Wild részleget is, őrületes mennyiségű stratégiát lehet kialakítani a játékban, szóval ott tartunk, hogy a Hearthrone e-sport része csak most kezdődött el. Ebben az évben kísérletezünk még néhány dologgal és folytatjuk a növekedést, de abban biztos vagyok, a játék stabil lábakon áll.

Az interjú további részét ITT megtaláljátok, mi pedig őszintén reméljük, hogy Che Chounak mindenben igaza lesz.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Cover: Hearthpwn

Kövess Minket!