Korábban már szóba került Azir frissítése, ő egy kisebb rework-re vár, míg Swain plaszikai műtétre iratkozott be hosszú évek után.
Korábban már írtunk arról, hogy a Riot mindenképp tervez valamit Azir-ral, hogy valahogy játszhatóbbá tegyék mindkét oldal számára, vagyis annak is aki vele játszik, illetve annak is aki ellene. Azirra mindenképpen ráfér valami ráncfelvarrás, miden továbbra is utolsó előtti helyen áll 45,07%-kal, győzelmi arányát tekintve. Az egyetlen hős, akit meg tud előzni, az továbbra is Ryze, de őt most engedjük el. Swain-nel nincs különösebb baj játéktechnikailag, ő egész egyszerűen csúnya és nem a körülötte röpködő varjak miatt.
A Riot azt mondja Azir rework, sajnos eddig csak nerfeket látunk
Aioween | 17/06/21 14:31Shurima uralkodója talán újra előmászik a homoktengerből és tiszteletét teszi az Idézők szurdokában is, végtelennek tűnő álma után, bár az ötletek láttán nem sok esélyt adunk neki. Azir helyzete mindig is nehéz volt a játékban, már "születésétől" kezdve sok gond adódott vele és a megjelenése után sem fogytak el ezek a gondok.
Nézzük tehát, mi vár szegény Azirra. Az biztos, hogy már a megjelenése előtt és után is egy roppant nehezen kiegyensúlyozható karakter volt, egész egyszerűen az alapkoncepció és a katonák miatt, amikkel nagyon sok mindent lehet csinálni. Talán az egyik legnehezebb karakter is egyben, mivel nagyon sok mindenre képes, tud kezdeményezni, kijönni csatákból, messziről szurkálódni és a meccs végére akár még egy hyper carry-vel is felveszi a versenyt sebzésben. A legnagyobb probléma vele, hogy ha jól használják és jól helyezkednek vele, akkor nagyon kevés válasz van rá, akár egy csapatharc szélén állva is megzabál mindenkit megfelelő tárgyakkal. Sajnos a másik véglet is könnyen előfordulhat, hogy nem használjuk jól, vagy csak lemaradunk és akkor semmit sem érünk vele vagy mire kinőnénk magunkat, már vége a meccsnek. Előbbi inkább a kompetitív játékban jelent problémát, ahol a játékosok nincsenek tudás és "skill" hiányában, ezért kellettek a nerfek, mert teljesen elnyomott mindenkit, még ha ez nem is jelent meg annyira az amatőr játékosok között.
A probléma egyik kulcsa, a shurimuri, vagy Shurima shuffle, ahogy az angolok hívják, mely lényegében felér egy több emberes InSec féle Lee Sin rúgással. Ez az a helyzet, amikor becsúszunk egy katonánkra, amit csúszás közben még hátrább tolunk az ellenfelek mögé és ha nem ütközünk senkivel, akkor az ultival mindenkit szépen visszadobunk, ideális esetben a saját csapatunk markába. Mivel a fal áthatolhatatlan, menekülni se sok lehetőség marad a Flash-en és pár mozgási animációt nélkülöző képességen kívül (Ezreal E). Magyarul minden egyes alkalommal, amikor Azirnak van ultija, netán még Flash-e is, akkor különösképp óvatosan kell játszani ellene. Leginkább erre keres megoldást most a Riot, amire két lehetőséget is találtak.
Az egyik, hogy megtartják a jelenlegi ultiját, illetve lehetőséget a karakternél, és egy olyan képességrepertoárt raknak köré, ami képes együtt létezni ezzel úgy, hogy az ne legyen teljesen elnyomó. A másik este pedig, hogy kiveszik és még inkább a saját tematikájának az irányában tolják el a karakter képességeit, vagyis egy katonákat irányító uralkodóhoz méltó varázslatokat kapna. Hogy ez pontosan mit jelentene, egyelőre még nem tudni, mivel ennél többet nem nagyon mondtak el. Az biztos, hogy még ők is javában kísérleteznek és a munka elején tartanak. Amint sikerül az egyik utat kiválasztani a kettő közül, további részletekkel fognak jelentkezni.
Másik szereplőnk pedig Swain. Nála is akadnak gondok a kiegyensúlyozásában és Azirhoz hasonlóan itt is az a gond, hogy ha lemarad, akkor használhatatlan, ha előnyt szerez, megállíthatatlan. Ez régóta fejtörést okoz a Riot-nak, hogy mit lehetne ezzel kezdeni. Nincsenek megelégedve a karakter kinézetével sem. Az tudni kell hogy Swain Noxus vezetője és uralkodója, ha pedig megnézzük a karakter, nos nem igazán néz ki uralkodóként, nem úgy, mint pl. Azir. Ezért is szeretnék a kinézetét frissíteni, hogy az jobban tükrözze a valódi szerepét a LoL háttér történetében.
A képességeit illetően a legégetőbb gond az, hogy leginkább olyan dolgokra épít, amikkel az ellenfél nem nagyon tud mit kezdeni. Q-ja hatékonyan ki tud zónázni lényegében bárkit, E-je egy point and click képesség, még célozni sem kell vele, és máris kapjuk a plusz sebzést tőle. Ultija pedig nagyon fájdalmas tud lenni egy-egy csapatharcban, lényegében csak be kell sétálnia, amit egy Rylai's Crystal Scepter után nem túl nehéz, ha mindenki le van lassítva. Az ígéretek szerint előbb a VGU fog elkészülni, vagyis az új külső, de azt követően magát a karaktert is alaposan át fogják vizsgálni és egy mindent átfogó frissítésre lehet számítani nála, de ennek részleteiről még semmit nem árultak el. Valószínűleg még neki se álltak ennek a projektnek, így ez bele fog telni némi időbe.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!