A Riot szerint sosem volt még annyira kiegyenlített a kompetitív meta, mint most

A Riot szerint sosem volt még annyira kiegyenlített a kompetitív meta, mint most

A kompetitív meta mindig is különbözött a soloq metájától, és a Riot szerint előbbi sose volt még annyira jól balance-olva, mint most.

A jelenlegi állás szerint a League of Legends karakterei között sosem volt még a jelenleginél nagyobb egyensúly, hiszen top-on gond nélkül játszhatunk akár tank karaktereket Poppy, vagy Shen személyében, de ugyanilyen nyugodtsággal választhatunk split push-ra alkalmas, nagy sebzéssel rendelkező hősöket, mint Renekton, Kled vagy Riven. Hasonló szisztéma érvényes a középső ösvényre is, mivel a mage és assassin hősök egyaránt hatékonyan tudnak érvényesülni, sőt most még az adc pozícióra is azt lehet mondani, hogy van benne kakaó. Noha most frissítették a Thornmail-t, az elvárásokhoz képest nem okozott akkora fejtörést az adc-knek, sőt a Lethality átdolgozással ők maguk is nagyon jól muzsikálnak. Akár crit-re, botrk-ra, vagy lethality-re építünk, mindegyik megfelelően tud működni. 

Sokáig tartott a Duskblade buff, ja nem

Aioween | 17/07/18 11:28A 7.14-es patch-el ismét kaptak egy lórúgásnyi buffot a lethality tárgyak, köztük a Duskblade of Draktharr, ami enyhén szólva túllőtt a célon. Szezon elején ezt a lethality-s mókát egyszer már eljátszottuk. Ekkoriban jelent meg Jhin és Varus az alsó ösvényen, valamint pár AD orgyilkos a középső ösvényen is.

Ahol viszonylag megvan kötve a játékosok keze, az a dzsungel és a támogató pozíció. Jelen pillanatban mindkettő nagyon a kezdeményezésre épül, olyannyira, hogy a supportok metájának alapkövei Thresh, Blitzcrank, Rakan, Braum és helyenként Tahm Kench. De mind közül Thresh az, aki a legnagyobb figyelmet kapja a nyáron, hiszen a képességei annyira sokoldalúak, hogy nagyon jól lehet vele csapatharcot kezdeményezni, vagy épp visszaverni egy támadást vele. Thresh után Braum a következő a kompetitív meta ranglistáján, hiszen hasonló adottságokkal rendelkezik, mint Thresh. Ugyan merőben mások a képességei, de az alap koncepció ugyan az. Kezdeményezni, és védeni. Az LCK-ban annak ellenére, hogy a mage supportok ideje már lejárt, Zyra továbbra is gyakori választás, ám ne felejtsük el, hogy van a soloq meta, a kompetitív meta, és a koreai meta. Az egy merőben más világ.

Nagyjából egy-másfél hónappal ezelőtt a mage supportok szép kis nerfeket kaptak, ezért jöhettek újra képbe a playmaker supportok. 

A kompetitív mérkőzéseken általában a választott adc-hez igazítják a support választást, a csapatok pedig mostanában előszeretettel választják azokat a lövészeket, akiknek a sebzése halmozható, illetve a játék késői szakaszára lesznek igazán hasznosak, például Twitch, Kog'Maw, vagy Tristana, de abszolút népszerű választás Varus és Caitlyn is, akik a nagy hatótávolságuk miatt, jól tudják irányítani az ösvényt, és könnyen nyomás alatt tudják tartani az ellenfelüket. A Lethality változtatások miatt pedig Jhin is egyre gyakoribb pick. Thresh és Braum azért jön szóba sokszor, mert mindkettő jól tud igazodni lényegében az összes felsorolt karakterhez, és hatékonyan megtudja védeni őket. 

Az ösvénycsere visszatérése.

A szezonközi frissítés során megjelenő Rift Herald átalakította kicsit a felső ösvény körüli játékot. Ezzel a dzsungel szörnnyel a felső ösvény egy fontos célpont lett, és az okos csapatok rájöttek, hogy egy rossz lane fázis után elveszíthetik azt, ezért az alsó ösvény párosát előszeretettel helyezték át fentre. 

Az NA LCS-ben a CLG híresült el a korai ösvény cseréiről, miután a felső és alsó torony páncélját kiegyenlítették, a hírnök megjelenése pedig objective tekintetében is egálra helyezte a mérleget, hiszen míg az alsó ösvényen ott van a sárkány, a felsőn a hírnök.

Visszatérve a supportok jelentőségéhez, a középső ösvényre is nagy hatással vannak. A játék korai szakaszában történő barangolásokkal jó helyzeteket tudnak kialakítani a mid lane játékos számára is, de nem is feltétlen kell tényleg elhagynia az alsó ösvényt a támogatónak ahhoz, hogy ráijesszen ellenfeleire. Elég, ha csak beáll egy bokorba, ami nincs bewardolva, máris menni fognak a pingek az ellenfél csapatából arra vonatkozóan, hogy a support eltűnt, az ellenfél középső ösvényese visszafogottabban fog játszani, és így némi előnyhöz juthat a saját csapattársunk. 

A dzsungel ismét csak egy érdekes szisztéma. Lee sin már évek óta a leggyakoribb választások között van, ez most sincs másképp, ő hozzá még Elise csatlakozott, aki szintén nagy figyelmet kap szinte minden meccsen. Mellettük Kha'zix, Gragas és Rek'sai az, akit még előszeretettel játszanak a profik. Ezek a karakterek nagyon jól működnek a játék korai szakaszában, és igazából egy meccset az early/mid időszak el is tud dönteni. Ha egyszer beindul a hógolyó effektus, akkor nagy hibákat kell ejtenie egy profi csapatnak ahhoz, hogy az ellenfele képes legyen azt visszahozni. 

Lee sin és Elise páratlan a maga szerepkörében, hiszen mozgékonyak, nagyon jól tudják uralni a saját dzsungelüket, hamar ki tudják takarítani a táborokat, és nagyon jól lehet velük rajtaütéseket végrehajtani. Kettejük közti különbség inkább akkor mutatkozik meg, ha a játék elhúzódik, Lee sin addigra ugyanis elgyengül, Elise gubója és sebzése viszont a végjátékban is nagyon hatékony marad. 

Ami a felső ösvényt illeti. Mint följebb említettem, jelenleg nagyon változatosak a választások erre az ösvényre, tankokat és masszívan sebzés orientált hősöket is rendszeresen látni. Abszolút a team comp függvénye, hogy a csapatok melyik mellett döntenek. A napokban például Vizicsacsitól is láthattunk Fiorát, amire nem nagyon volt még példa. Körülbelül az első Rumble-özésével ért fel a dolog. 

Viszont a balance nem csak karakterekre érthető, hanem például a térképre is. A tavaszi szakasz során igen nagy különbségek voltak a kék és piros oldal között, már ami a győzelmi arányt illeti. Ezen a képen nagyon jól látható.

A 7.07-es patch során például a meccsek több mint 2/3-a a kék oldal javára dőlt el a statisztikák szerint. Később erről a Riot Games ki adott egy közleményt, hogy egy játékbeli információ áramlás bug miatt történt ez. A rendszer sokszor a piros oldal győzelmeit is a kékhez sorolta, ezért alakulhattak ki ezek az orbitális eltérések.

A térkép kiegyensúlyozottsága mindig is egy érzékeny téma volt ettől függetlenül, mert noha a két oldal tükörképe egymásnak, tehát a felső ösvényen könnyebb gankelni a piros oldal játékosát, míg az alsó ösvényen a kék oldal ösvény párosát, illetve kék oldalról könnyebben közelíthető meg a Baron, pirosról pedig a sárkány, azért minimálisan talán még mindig a kék oldal jár jobban. Tekintve, hogy az adc-ket egy felső ösvényes karakter nagyon könnyen el tudja tiporni, így ha ő kap feed-et, máris nagyobb esélyünk van a győzelemre, illetve a Baron is egy fontosabb célpont, mint az Ősi sárkány.

A napokban azt is megtudtuk, hogy a világbajnokság kvalifikációs mérkőzéseit 7.15-ös patch-en fogják játszani a játékosok, és változásokat jelentett be a Riot erre a frissítésre, reméljük, hogy a jelenlegi egyensúlyt nem fogja fenekestül felfordítani, hiszen a jól működő karakterek, csapat-összeállítások széles skálája miatt nagyon színes mérkőzéseket láthatunk jelenleg a profi berkekben.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések