A BIG útja a legendák közé

A BIG útja a legendák közé

Hogyan jutott el idáig a német csapat? Mik az előnyei és a hátrányai a játékuknak? Utánajártunk!

A BIG egyértelműen a Major eddigi legnagyobb meglepetése, egyenesen a Minor kvalifikációtól eljutni a legendákat megillető helyig nem kis kihívás. Közel fél év munkája térült meg nekik ezzel és úgy tűnik nem akarnak leállni, hiszen ha már itt vannak, akkor szeretnének tovább menni és erre minden esélyük megvan. Ha megnézzük azt a stílust, amit játszanak és a játékosokat, akkor egy nagyon komplex csapatot vélünk felfedezni. Az egykori 1.6 legenda, gob b mesterien válogatta össze azokat a játékosokat, akikből most a BIG áll és minden szükségüket kielégítő rendszert alkotott, melyben mindenkinek meg van a maga szerepe és funkciója.

PGL Major: a BIG vitte el a harmadik napot

Véget ért a PGL krakkói Majorének harmadik napja, ezzel együtt pedig túl vagyunk a csoportkör harmadik fordulóján is. Íme, az eredmények!

A játékosok draftolása

Maga gob b, mint a csapat irányítója az egyik legnagyobb elme a profik között, aki a Major alatt is mindhárom pályán megmutatta, hogy milyen okosan átlátja az ellenfeleinek játékát. A FaZe ellen remekül kihasználta azt, hogy könnyű meglepetésszerű 1vx helyzetekbe sodorni őket és nem játszanak megfelelően csapatként. A Cloud9 ellen nagyon agresszív köröket játszottak, ahol nagyon fontos volt, hogy folyamatosan együtt mozogjanak. Az SK ellen már nem volt egyszerű terror oldalon úgy villogni, mint az előző meccseken, de a CT oldal alatt nagyon jól értette a brazilok játékát és terveit, folyamatosan a jó lerakóra tudták összpontosítani az erőforrásokat emiatt és akár 4-5 játékossal védtek minden körben az elejétől fogva, hála a gyors csapatmozgásnak.

A csapat sztárja, tabseN alapvetően egy tier 2-3-as játékos volt nagyon sokáig, ám a BIG-ben úgy tűnik összeszedte magát. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy gob b mellett sokkal könnyebben kerül azokra a helyekre, ahol kulcsfontosságú a játéka. Mindig olyan helyzetekbe teszi gob b, főleg CT oldalon, ahol több játékost is el tud csípni egy kis türelemjátékkal. A másik ok, amiért ő a legfontosabb játékos az, hogy szinte mindig úgy játszik, ahogyan kell. Rendkívül konzisztens és jól érti mit miért kell csinálni, átlátja a saját játékát és szerepét, ez pedig lehetőséget teremt arra, hogy folyamatosan őt terheljék a legjobban, mert nem fog megremegni. Azt pedig mindhárom Major meccsen láthattuk, hogy nagyon jól érti az összes helyzetet, ahová kerül és képes kihasználni a lehetőségeit, multifraggel és a csapat legjobbja lesz. Persze ez nem mindig volt így, az utóbbi 3-4 hónapban érte el azt a szintet, ahol most van, de ha így folytatja könnyen a világ egyik legjobbja lehet rövid időn belül.

Nexé egy érdekes történet, hiszen annak idején kidobták a mouzból a gyenge játéka miatt, miközben NiKo érkezése előtt ő volt a csapat legjobbja. A szereposztások és annak a felállásnak a működése (szintén gob b keze alatt) igen megkérdőjelezhető volt, hiszen sokkal nagyobb teret engedett egy bejáratott és jó játékos helyett egy fiatal, tehetséges, de még nagyon inkonzisztens srácnak. Nex ennek megfelelően sorra alulmúlta önmagát, aminek következtében kikerült a mousesportsból, hogy aztán ismét otthonra leljen gob b mellett a BIG-ben. Mióta itt játszik folyamatosan látható, hogyan javul a formája és hogy mennyire megfér tabseN mellett az ő játéka. Nem egyszer közel azonos vagy jobb számokat hoz előbbinél, pedig az ő szerepe teljesen más. A látottak alapján inkább egy entry fragger játékos, ez a szerep pedig tipikusan nem a multifragelésről szól, inkább az információ szerzésről. Ő lesz az első minden alkalommal, aki berohan a lerakóra, ő lesz az, aki állandóan meghal majd. Ezzel szemben annyira jól csinálja, amit csinál, hogy simán beéri olykor a passzívabb és fragerősebb tabseN-t, ami hatalmas pluszt jelent a csapatnak.

Keev egy érdekes játékos. AWP-sként azon kevesek közé tartozik, akik passzívan játszanak és inkább megpróbálnak mindenáron túlélni, mintsem erőltetetten a fragek után rohanni. Ez persze abban a rendszerben, amit a BIG játszik egyáltalán nem gond, hiszen a nyitókat megoldja nex, így keevnek inkább az a dolga, hogy fedezze a többieket és egyfajta támogató AWP szerepet töltsön be. Viszont érdekesség, hogy egyáltalán nem szükséges a csapat játékához és működéséhez az, hogy folyamatosan a távcsöves fegyvert forgassa, mint más csapatoknál, mert azokat a feladatokat, amire megvesz egy csapat egy AWP-t a többiek ellensúlyozni tudják. Inkább az az ő dolga, hogy amikor statikusan játszik a csapat, ellehetetlenítse a korai agressziót az ellenfél részéről vagy speciális helyzetekben, amikor valami váratlant akarnak húzni. Ez olykor visszás lehetne, de ismételten azért alakult így, mert a legtöbb taktikában gob b nem ad szerepet az AWP-nek, de amikor valami nagyot akar húzni, akkor rendszerint előkerül és keev tökéletesen ellátja azt a feladatot, amit rábíznak.

LEGIJA, mint az egyetlen nem német származású játékosa a csapatnak, a támogató szerepet látja el. Az ő története igen érdekes, ha azt vesszük, hogy annak idején a Team Kinguint edzette, akikből később az a G2 lett, akik átmentek a FaZe-be tavaly és most hellyel közzel a Team dignitas (nem csak a magyar CS:GO szcénát bonyolult nyomon követni, higgyétek el - a szerk.). Tavaly visszatért az aktív játékhoz, hogy együtt játsszon az NRG-ben tabseN-nel és gob b-vel, akik mint már tudjuk együtt távoztak, hogy megcsinálják a BIG-et. Valószínűleg a többieknél kevesebb skill és az edzőként szerzett tapasztalat miatt lett támogató, amiben igazából nehéz kiemelkedni, de nem is szükséges. Ő is inkább azért jó adalék a csapat egészét nézve, mert konzisztens. Mindig jól látja el a feladatát, amit elvárnak tőle a legtöbb esetben teljesül is, ez pedig remek alap a csapatnak, mivel sokadjára is visszatérve gob b rendszerére fontos az, hogy mindig minden klappoljon.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Mi baj lehet?

Joggal kérdezhetitek, hogy mi van akkor, ha nem klappol? Nos, amikor ennyire lebontott játékot alakít ki egy ennyire konzervatív irányító rendszerint azt kapjuk, hogy túl sok mindennek kell jól működnie ahhoz, hogy sikeres legyen. Tehát ha tabseN-nek nem megy, akkor nincs senki, aki odaáll és egyensúlyozza. Ha gob b rossz köröket hív, akkor nincs semmijük, amivel ezt ellensúlyoznák. Ez a legnagyobb gond az egész ötlettel, amire fel lett építve a csapat, de persze amíg működik, addig legyőzhetnek bármilyen csapatot, legyen az a FaZe vagy az SK. Amikor egy komplexebb játékban gondolkozik az irányító, nagyon kevés helye van a hibáknak és egyrészt ezért jó minden játékos a csapatban, mert mindegyikük konzisztens. De amint valamelyikük kiesik akár egy-egy kulcsfontosságú körben, valószínűleg nagyobb hatással lesz a nagy egészre, mint más csapatoknál. Mert pl. az SK egyik erőssége kétségkívül az, hogy 5 olyan játékosuk van, akik tudják azt, amit a BIG játékosai, de többet is. Bármelyikük képes egyénileg eldönteni egy meccset, ha nem megy a többieknek és ez is fontos egy-egy meccsen, nem csak a rendszer.

Egy másik probléma, amit fel kell vetni a BIG-gel kapcsolatban, hogy nem láttunk tőlük túl sok pályát. A Major alatt 3 alkalommal játszottak és mindhárom Inferno volt. Amennyiben ez az egyetlen kiemelkedő pályájuk, amin feltudják venni a versenyt, akkor nagy bajban lesznek. Gondoljunk csak bele, a látottak után nincs olyan csapat, aki átengedi a vétón ezt a pályát ellenük. Bo3-ban pedig egy pálya önmagában is kevés, nemhogy akkor, ha az is instaban lehet ellened. Tehát a BIG-nek a továbbiakban csak akkor van esélye, ha legalább 4-5 stabil pályájuk van, ahol megtudják lepni az ellenfelet a felkészültségükkel. Ha figyelembe vesszük a stílusukat, akkor Cache, Mirage vagy Train lehet még az ő pályájuk. Bár tény is való, hogy ezeknek már vannak királyaik, nem is akárkik. A CS:GO világ krémje jelenleg ezeket játssza a legtöbbször és a legjobban, ezzel pedig nehéz lesz felvenni a versenyt.

De ha belegondolunk, hogy ilyen rövid idő alatt szinte a semmiből hova jutottak és hogy ott lesznek a következő Majorön is egészen biztosan, akkor látnunk kell, hogy könnyen a következő FlipSid3-ot kapjuk meg a BIG képében. Csak ők egy kicsivel jobbak, kicsivel újabbak és Bo1-ben akár életük végéig megtarthatják a Major helyet, hiszen félévente mindig előtudnak majd állni annyi újítással, hogy meglepjenek pont 3 ellenfelet. Persze ez már csak találgatás, de a látottak alapján minden esély meg van rá, hogy a BIG legyen az a Major csapat, ami a FlipSid3 szeretne lenni.

Amennyiben követnétek a Major közvetítését, azt megtehetitek magyar vagy angol nyelven is a megfelelő linkre kattintva!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!