Mik a legkedveltebb topos hősök az idei szezonban eddig?

Mik a legkedveltebb topos hősök az idei szezonban eddig?

Hiába a kiegyensúlyozás, egyes hősök mindig ki fognak emelkedni másokhoz képest, nézzük meg, hogy eddig kik domináltak a felső ösvényen.

Alapvetően három kategóriába lehet sorolni a felső ösvényes hősöket, mindnek megvan a saját szerepe, erősségei és gyengéi. Ezek között is vannak olyanok, akik kifejezetten erősebbek társaiknál, és vannak úgymond keverékek is, amik két kategória között találhatóak valahol.

LCS felmérés - Te kinek szurkolsz?

Egy újabb felméréssel érkeztünk Nektek, kedves Idézők! Itt az ideje, hogy kiderüljön, melyik LCS csapatnak szurkolunk a legtöbben.

Az első kategória a splitpusher. Rájuk alapvetően a gyenge early game jellemző, illetve hogy tárgyfüggő a hasznosságuk és a cserékben sem a legjobbak a tárgyak megszerzéséig. Ha viszont azok megvannak, akkor elég veszélyes ellenfelekké növik ki magukat, akik nagyjából átgázolnak bárkin, ha nincs velük pár cimbora. A cél természetesen a tornyok elhozatala a szélső ösvényeken, amíg a csapat többi része máshol gyakorol nyomást, ha pedig kell, akkor becsatlakozik egy teleport segítségével. Náluk az se feltétlen baj, ha meghalnak, ahhoz hogy ez bekövetkezzen, rendszerint egy embernél több kell a megállításukhoz, az pedig emberelőnyt jelent a csapat többi részének. 

A második kategóriába a támogatóbb jellegű karakterek tartoznak. A támogató alatt ne valami könnyen elpusztítható célpontra gondoljunk, általában ők a legtankosabbak a játékban. Nagyon jól szívják magukba az ellenfél sebzését, megvédve ezzel törékenyebb társaikat a játékban. Sokszor olyan statokkal és képességekkel rendelkeznek, amiknek köszönhetően át tudják vészelni az ösvényfázist, amíg megvesznek pár tankosabb tárgyat. Ha ez viszont megvan, onnantól nincs megállás, az elsők között mennek be a harcokba és ne feledkezzünk meg a CC-ről sem, amit az asztalra tesznek. 

Végezetül jöjjenek a hyper carryk. Ők rengeteg sebzést képesek kiosztani magukból rövid időn belül és egyszerre akár több célpontot is tudnak támadni. Hasonlítanak picit a mides társaikhoz, azzal a különbséggel, hogy kicsit ellenállóbbra építik magukat, hogy jobban bírják a gyűrődést. 

Nehéz nyomon követni az éppen aktuális metát, rengeteg minden befolyásolhatja a patch-től kezdve egészen a játékosok ízléséig, vagy valami új koreai választásig, ami után mindenki rájön, hogy jé, ez a hős tök jó. Ezek alapján a lista változhat idővel, szinte folyamatosan.

Egyes kategória

Itt csakis a legjobbak kapnak helyet, velük lehet a leginkább megindulni a felső ösvényen.

Fiora

Ki gondolta volna, hogy ő is itt lesz. Korábban már írtunk róla, hogy mennyire jót tett neki a környezetváltozás a tárgyak terén például. Ha képesek vagyunk igazán elsajátítani a játékát, jól használni a W képességét, szinte nincs olyan 1 v 1 amit el lehet veszíteni vele. Elég mozgékony ahhoz, hogy akár az ADC-ket is levadássza, CC-t is ki lehet védeni, gyógyulunk is vele, ha jól használjuk. Tény, hogy nem a legkönnyebb hős a játékban, de érdemes megtanulni.

Riven

Ő a másik kardforgató hölgyemény, aki szintén jól járt a patchek során, annak ellenére, hogy magához a karakterhez nem sokat nyúltak. A Death Dance tökéletesen egészíti ki a kitjét, több ideje van AD-ból erősödő pajzsát aktiválni így, vagyis jobb a túlélési esélye. Szintén nem egy könnyű hős a közhiedelemmel ellentétben, eszméletlen különbségek lehetnek játékosok között, attól függően, hogy mennyire képesek minden apró mozzanatát kihasználni. Nagyjából mindenre képes, amire Fiora is, az egyetlen kivétel és ami miatt egyértelműen ő a második helyen áll, az a CC elleni védelme, ami neki nem nagyon van, a mozgékonyságát leszámítva.

Jarvan IV

Egy régi visszatérővel találkozunk mostanság egyre gyakrabban. Már csak a passzívjának köszönhetően rengeteg sebzés rejlik benne, de emellett tankként is tud funkcionálni, így akár a meccs állása alapján is kiválaszthatjuk, hogy mire van szükségünk éppen. Nagyon sok oldalú karakter, akár splitpusholni is tud simán, főleg egy Tiamat után, de a kezdeményezése is elég első osztályú. 

Kettes kategória

Velük néha picit több erőfeszítés kell, hogy ugyanolyan hasznosak legyenek, mint fentebbi társaik, de megfelelő használat mellett ők is elég erősek tudnak lenni.

Renekton

A krokodil egy igazi elnyomó karakter az ösvényen. Az első szinteken egy Doran's Blade segítségével kevés hős tud vele szembeszállni, főleg a hármas szint meglépése után. Alkalomadtán splitpusher is tud lenni, de fel tudja venni a tank szerepét is, igaz nem a legnagyobb hatékonysággal. Az egyetlen gyengéje talán, hogy nagyon tárgyfüggő, sőt mi több előnyre van szüksége, hogy a mid game után is releváns maradjon. Ettől függetlenül jó keveréke a tankosságnak és a sebzésnek, főleg az ultija segítségével. 

Pantheon

Ő az aki a solo que-ban nagyjából mindenkit szétver, legalábbis a statisztikák szerint. Alacsony CD-je a Q-n egy roppant veszélyes ellenféllé teszi őt, a kábításáról és félig globális jelenlétéről nem is beszélve. Képes arra, amire kevés hős, farmolás közben is folyamatosan zónázni tud dárdáival és erre elég kevés ellenlépés van, már csak a passzívja miatt is, ami sok cserét automatikusan megnyer neki.

Darius

Nos vele már szinte mindenki találkozott, berongyol egy csapatharcba, meglengeti párszor a fejszéjét, amivel rengeteget gyógyul, majd szépen mindenkit fejbe kólint. Ez a fajta ereje az ösvényen sem veszik el, képességeivel tisztes távolságban tudja tartani legtöbb ellenfelét, amíg ő farmol, a passzívját nem szabad alábecsülni. Ha távolsági karakter az ellenfele, akkor lehetnek nehezebb pillanatai, de ha nincs nálunk se puska, se íj, akkor bizony nem lesz könnyű dolgunk vele. Emellett a hógolyó-hatást is tökéletesen ki tudja használni, ezért óvatosan kell ellene játszani.

Hármas kategória

Galio

Igen, tudjuk, minden egyes LCS meccsen ott van. Emellett képes elég hatékonyan és gyorsan farmolni, bár ez kicsit visszább esett a Doran's Ring változásaival. Mivel közelre és távolra is megfelelő sebzése van, egy tankhoz képest, majd mindenki ellen megállja a helyét. Ami az igazi előnye, az a végső képessége, amivel a térkép másik feléről is be tud robbanni egy kis idő után. Mit keres akkor mégis itt? Ugyanaz a baja, mint Shen-nek. Megfelelő csapat és kommunikáció nélkül az ultija mit sem ér, ez a fajta együttműködés pedig inkább csak a magasabb elokban jellemző. 

Kled

Galioval ellentétben Kled ultija kicsit hasznosabb, csapattársak nélkül is használható, sőt 1 v 1 szituációkban is ki lehet használni. A minionokat is elég jól takarítja és alapvetően jól megállja a helyét párharcokban. Ami miatt Galio alatt van, az az hogy nehéz vele játszani, elég egyedi a stílusa, amihez nem mindenki tud hozzászokni. Emellett ő sokkal nehezebben bánik el távolsági karakterekkel.

Gangplank

Ő az a karakter, aki még Rivenhez hasonlóan képes AD hősként hasznos lenni csapatharcokban a toposok közül. Sebzése egykoron páratlan volt hordóinak köszönhetően, de most sem annyira rossz. Lőporos hordói még így is fájdalmasak, főleg a páncél lebontása miatt, így akár tankokra is veszélyes lehet. Végső képességének köszönhetően szó szerint bárhol "ott lehet" a pályán, erre pedig nem sokan képesek, mivel kevés ténylegesen globális képesség maradt a játékban. A gyengesége viszont az, hogy nagyon nehéz jól játszani vele. Csak a hordók használata egy külön művészet, emellett nagyon figyelni kell a farmolásra. Sok tárgyra van szüksége, hogy kinője magát és a végső képességet sem árt fejleszteni, amihez szintén kell egy külön pénznem. Late game-re az egyik legfélelmetesebb hős Fiora mellett, de addig nagyon lassan jut el. 

Kimaradt valaki szerintetek?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések