Corki mid, de miért?

Corki mid, de miért?

A repülő pilóta újfent visszatért a középső ösvényre. Utoljára még a három ADC-s metában láthattuk ebben a szerepben, azóta viszont sok idő eltelt.

De mi okozhatta a hirtelen visszatérését? Ahogy azt szinte minden metaváltozással kapcsolatos cikkünkben elmondjuk, egyik változás sem történik egyik napról a másikra, ezek rendszerint egy hosszabb folyamat eredményei, amiket befolyásolnak a hősváltozások, tárgyak, de néha pusztán az általános környezet változása is.

Kegyetlenül buffolják Cho'Gath-ot

Aioween | 17/07/06 10:27 Most viszont már ezeket ki lehet próbálni a PBE szerveren is, és eddig nagyon úgy tűnik, hogy Cho'Gath nem kevés új erőre fog szert tenni. Feltéve, ha ezek a változtatások meg is maradnak. Aioween | 17/07/05 11:34Hiába a kiegyensúlyozás, egyes hősök mindig ki fognak emelkedni másokhoz képest, nézzük meg, hogy eddig kik domináltak a felső ösvényen.

Hasonló a helyzet Corkinál is, akit, ha kicsit is követjük a profi mezőnyt, elég gyakran lehet látni mostanában a középső ösvényen és nem véletlenül. De nem csak a profik választják őt előszeretettel, még az "alacsonyabb" elo-kban is egyre gyakoribb szereplő (az esetek 5%-ban, ezzel hatodik a midesek közt), még ha a győzelmi aránya nem is a legjobb (diamond és afölötti elo-ban 49,96%). 

Mi történhetett tehát, alig egy hónappal ezelőtt még sehol sem volt, most meg már szinte mindenki őt választja, a Rift Rivals-on is nem egyszer feltűnt. Egy aprócska változtatás okozta újdonsült népszerűségét, ami első ránézésre nem is tűnhetett annyira fontosnak, de már ez is elég volt ahhoz, hogy 0,5%-ról hirtelen megugorjon a választási aránya. A 7.12-es patch-ben kapott egy kisebb buffot az alaptámadásainak a sebzésére, valamint egy kevés támadási sebességet, de a katalizátor nem ez volt, hanem a passzívjának a változásai. Eddig fele-fele arányban osztotta fel az alaptámadásainak a sebzését, így minden egyes lövés 50%-a mágikus, a másik fele pedig fizikai sebzés volt. Ezt eltolták 80-20-ra a mágikus sebzés javára. Corki képességei eddig is inkább mágikus sebzést okoztak, nem véletlenül használták sokszor a Sorcerer's Shoes-t még az alsó ösvényen is. 

Ez lényegében azt jelenti, hogy Corki iszonyatos mennyiségű mágikus sebzést ad ki magából, holott közben AD tárgyakat épít és ezt tudja tovább javítani a cipővel, ami varázstörést ad neki. Elsőre kissé megtévesztő tud lenni a tárgyai alapján, amik egy caster ADC-hez hasonlítanak a cipőt leszámítva. Mivel a képességei is mágikusak, így tökéletes összhangban van mondhatni az alaptámadása a képességeivel, nem kell a páncéltörésen nagyon gondolkoznia és minden egyes megmozdulása hatékonyan tud sebet ejteni. A változás azt is eredményezte, hogy az early game sokkal erősebb lett, mivel a legtöbb játékos vagy simán életerőt hoz rúnákból, esetleg páncélzatot, ami ez ellen nem igazán véd. Az felettébb ritka, hogy bárki scale-elődő mágikus ellenállást hozzon rúnákból. Ennek köszönhetően viszonylag sok karaktert képes kizavarni az ösvényről, míg ő maga tisztes távolságból tud farmolni. Nyilván ez nem feltétlen a profikra vonatkozik, de meglepődnénk, hogy sokszor ők is mennyire nincsenek tisztában triviális dolgokkal. 

Mindezek mellé ha még figyelembe vesszük azt is, hogy elég jó waveclear-rel és mozgékonysággal rendelkezik, máris érthető, hogy miért tökéletes választás midre, hiszen ezek a legtöbb mágus karakterre is igazak, leszámítva a mozgékonyságot, szóval még előnye is van a legtöbbjükkel szemben. A korábbi frissítéseknek köszönhetően, amivel megkapta a csomagot, még a kezdeményezése sem utolsó, gyakorlatilag egy mini Rumble ultinak felel meg, amivel még szét is tudja választani az egyes csapatharcokat.

Nem ő az első és egyetlen lövész, aki midre költözött mostanság. Lucian az idei MSI-n jelent meg a Team WE-nek hála, akivel Xiye rommá verte Faker Orianna-ját. Azóta ő is gyakori visszatérő, azzal a különbséggel, hogy ő tényleg AD karakter, vagyis valaki másnak kell a mágikus sebzést hoznia a csapatban. Ez a feladat rendszerint a toposra (pl. Rumble), vagy a dzsungelesre (pl. Elise) vár. Ő kicsit más okokból jelent meg, először is azért mert OP, valamint rövid időn belül elég sok sebzést tud kiadni és ami még fontosabb, hogy mindezt konzisztensen. Ez azért fontos, mert a legtöbb mides mágus a cooldown-jainak van kiszolgáltatva, vagyis ha elhasználta képességeit egy cserében, nem sok sebzés marad bennük a következő rotációig. Ő pontosan ezeket a kis időintervallumokat tudja kihasználni AD sebzése révén. Ráadásul még egy egész biztonságos választás is E-jének köszönhetően.

Akár tetszik, akár nem, jobb ha hozzászokunk a Corki midhez, mert egyelőre úgy tűnik, hogy a Riot nem tervez változtatni rajta, és amíg ez így van, nem valószínű, hogy eltűnik egyhamar. Akkora buffot valószínűleg egy másik karakter se fog kapni, hogy felborítsa annyira az egyensúlyt miden, aminek hála Corki a süllyesztőben végezné.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések