Szponzoráció egy játékos szemével

Szponzoráció egy játékos szemével

A magyar e-sport helyzete nem könnyű. Pont ezért kell minden apró részletre odafigyelni, amikor egy szponzort szeretnénk megközelíteni az ajánlatunkkal!

Sokat olvashattunk már arról, hogyan közelítsünk a szponzorok felé, minek kell megfelelni, hogy prezentáljunk egy anyagot. Ezek nagyon fontos kellékek ahhoz, hogy az ember profi eSportolóvá váljon, hogy tudja, minek kell megfelelnie. Egy kevésbé sikeres játékost, aki jól teszi a dolgát és megfelelő partner egy támogató felé, sokkal többen fognak megkeresni, mint egy olyat, aki a saját műfajában abszolút első, de nem érdekli, vagy nem tudja, mi a jó közös munka alapja. Egy játékos viselkedése nagyon fontos a magánéletben is ugyanúgy, mint egy profi focistánál vagy bármely sportolónál. Rengeteg fiatal követi napi rendszerességgel az e-sportolókat, akik egy bizonyos szinten példaképpé is válnak az életükben. Ez egy óriási felelősség, amit tudni kell megfelelően kezelni.

Hogyan és milyen levelet írjunk egy potenciális szponzornak?

Hodi,Sanci | 17/06/28 13:29 Ahogy a problémát boncolgató cikkemben ígértem, szállítom az általam javasolt irányt! Mielőtt Szilágyi Örzsébet Levelét "megírja ", fontos pár dolgot véghezvinni. Az első a szóba jöhető cégek listázása, esetleg priorizálása. Ez az a helyzet, amikor a mesterlövész puska sokkal célravezetőbb, mint a szőnyegbombázás.

Legalább ugyanennyire fontos, hogy a támogató is tisztában legyen, mire van szüksége annak a játékosnak vagy játékosoknak, akik őt képviselik. Sajnos nem lehetséges előrébb lépni akkor sem, ha a szponzor nem a megfelelő támogatást nyújtja ahhoz, hogy fejlődni tudjon egy szervezet. Továbbá elvárható, mint minden üzletnél, hogy tisztázódjon a kapcsolat elején, milyen célokkal invesztál bele mind két fél időt és anyagi forrásokat. Amennyiben különböző elképzeléssel kezdenek hozzá a közös munkához, az később frusztrációt és feszültséget okoz.

Ki kell tűzni egy közös célt és útmutatást kell adni a játékosok felé, hogyan mi az elvárt viselkedés, miként tudják Ők ellátni a marketing funkciójukat. Egy virágzó kapcsolat alapja mindig a kommunikáció és az átláthatóság, amikor mindkét fél felkészült és egy irányba megy.

A támogatás fajtái

Magyarországon az esetek túlnyomó többségében termék szponzorációról, vagy némi utazástámogatásról van szó, bár az utóbbi már ritkább. Egy elkötelezett játékos, aki komolyan veszi karrierjét, már nagy százalékban rendelkezik a számára fontos perifériákkal. Sőt kifejezetten érzékeny arra és nem szívesen cseréli le senki kedvéért, mint ahogy egy focista sem fog más cipőben pályára lépni, mint a sajátja. Kevesebbszer fordul elő, hogy profivá válni akaró játékosoknak ilyenre égető szüksége van, de nem teheti meg magának, hogy beszerezze.

Továbbá sokan élnek olyan környezetben, ahol nem a legoptimálisabbak a feltételek a gyakorláshoz sem. Hányan találkoztak már azzal, amikor valamelyik szülő bejön a szobába, hogy kész a vacsora és azonnal menjünk, vagy éppen csak unatkoznak és beszélni akarnak.  Ez a szituáció szinte mindenkinek testközeli élményeket idéz fel. Előfordul olyan is, aki a konyhában kényszerül játszani, vagy olyan körülmények közt, amik nem éppen optimálisak (pl. 5 megás internet). Továbbá, ha kitekintünk a nagyvilágba, hogy kikkel is kéne felvennünk a kesztyűt, már lassan a Tier 2-3 csapatok is fizetéssel és közös gyakorlásra alkalmas házzal rendelkeznek. Ami itthon tényleg komoly fejlődést és segítséget jelentene, az egy olyan hely kialakítása, ahol megfelelő környezetben, rendszeresen lehetősége van egy csapatnak egymás mellől játszani, ezzel javítva a kémiát, a kohéziót és kizárva a zavaró külső tényezőket.

Ezek mellett a legfontosabb támogatási forma az anyagi biztonság megteremtése lenne az e-sportolók számára. Amennyiben ez rendelkezésére áll egy sportolónak, sokkal nagyobb erőbefektetéssel és odaadással tud a saját területén fejlődni. Sokaknál ez alapfeltétel, hiszen ha nemzetközi céljai vannak egy szervezetnek, az már élsportnak számít. Itthon a játékosok komoly százaléka munkából hazaesve próbál meg gyakorolni és ezután eredményeket elérni. Akármilyen élsportról beszélünk, ez elég nagy hátrány.

Azonban muszáj megemlíteni az érme másik oldalát is és beszélni arról, hogy a mértékletesség nagyon fontos. Ha megnézzük az amerikai CS:GO példáját, komoly probléma, hogy a játékosok eredmény nélkül is megkapják a fizetésüket és elkényelmesednek. Nem küzdenek már teljes erőbedobással a nemzetközi elismerésért, megelégednek azzal, hogy a saját régiójukban a legjobbaknak számítanak.

Kis hazánkban jelenleg egyáltalán nem beszélhetünk hasonló problémákról, hiszen nagyon kevés fizetett játékos van. Akik valóban megfelelő anyagi támogatással rendelkeznek, és életvitel szerint tudnak e-sportolók lenni, mind nagy külföldi szervezetek sikeres játékosai. Odébb vagyunk még attól, hogy egy teljesen magyar szervezet által támogatott, teljesen magyar csapat komolyabb szinten legyenek sikeresek.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Üzlet - Milyen karrierlehetőségek vannak a sport területén?

Sok fiatal tanácstalan, merre induljon a középiskola elvégzése után. A legtöbben egyetemre mennek, de gyakori, hogy az nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Ilyenkor pedig jön a kérdés: milyen szakmát érdemes kitanulni?

Üzlet - Így kell stabil stéget építeni

Egy instabil stég könnyen meginoghat, ami balesetveszélyes, különösen, amikor nehéz felszereléseket mozgatunk rajta. Ha a felület csúszós, vagy a szerkezet nehezen használható, az még a vízi sportok szerelmeseinek is kedvét szegi. Átgondolt tervezéssel, minőségi anyagokkal elejét vehetjük a költséges bosszúságoknak. Szakértő lépések szakértőktől.

Közvetítések