Nerfhullám jött a 7.16-ban, egyre közeleg a VB, folyik a rendrakás

Nerfhullám jött a 7.16-ban, egyre közeleg a VB, folyik a rendrakás

Egyre közeleg a VB, ezen a patch-en fognak zajlani a mérkőzések. Ja, és lesz ARURF!

Már nem sok meccs van hátra az LCS-ből, sőt, egyes régiókban a héten elkezdődik a rájátszás is, illetve a Flash Wolves a tajvani régióból már kvalifikálta is magát a VB-re. Ezek a meccsek még a 7.15-ön zajlanak, zajlottak, a VB viszont a 7.18-on fog zajlani. Ennek a patch-nek már makulátlannak kell lennie, ezért is próbálják a lehető legjobban kiegyensúlyozni a játékot. A világbajnokságon nem engedhetnek meg hatalmas bakikat, mint a 2015-ösön, ahol Gangplank, Mordekaiser és Darius kötelező ban volt szinte minden meccsen.

Rezeg a léc az SKT vb szereplése alatt

Aioween | 17/08/07 17:42Tavaly viszonylag könnyű dolga volt az SKT-nek, igaz csak második helyen végeztek a nyári alapszakaszban, tavasszal pedig harmadik helyen. Végül a VB-n egészen a döntőig mentek, amit meg is nyertek. Idén már messze nem ennyire rózsás a helyzet, sőt könnyen lehet, hogy akár SKT nélkül is maradunk az idei VB-n, ha bejön a rosszakarók számítása.

Hősök

Caitlyn

A Piltover Peacemaker (Q) kapott elsősorban nerfet, az első célpont utáni egységeknek csak a sebzés felét fogja osztani az eddigi 67%-kal szemben. Gyengítették a csapdákat is, főleg az alacsonyabb szinteken, sokkal kevesebb lesz a bónusz sebzés egy elkapott ellenfélre, az eddigi 30/70/110/150/190 (+0.7 teljes AD) helyett 10/55/100/145/190 (+0.6 teljes AD) lesz. Egyértelműen Caitlyn ösvényfázisát szeretnék rendbe tenni. A csapatharcokban való erejéből visszavettek anno a Ruunan's Hurricane nerfjével, már nem ad plusz stackeket a passzívra, de ösvényen ugyanúgy erős maradt és kevés karakter állta meg vele szemben a helyét. A Q nerffel a wavecleart fogják csökkenteni, így nem kell arra számítani, hogy fixen betol minket a torony alá és level 3-4-5 körül már jöhet is a dive a dzsungeles segítségével. A csapdák tekintetében nagyon kicsi volt a hibalehetőség, elég volt egy-kettőbe belesétálni, és ha nem Braum állt mellettünk, a teljes előnyünket elvesztettük az ösvényen. Ezekkel a változtatásokkal kevésbé lesz elnyomó, így akár színesebb matchupokat láthatunk vele szemben.

Fiora

Ő is nemrég kapott nerfet az ultijára, amiből elvették a bónusz mozgási sebességet és a passzívján lévőt is megnyirbálták. Most ezt a passzívhoz tartozó sebességet kapja vissza, tehát ha egyszer eltalál egy gyenge pontot, 15/20/25/30% helyett 15/25/35/45% bónusz mozgási sebességet kap. Alapvetően egy splitpush karakterről beszélünk, aki szereti, ha békén hagyják, de így újra ugyanolyan félelmetes lesz, mint előtte, kétszer is meg kell gondolni, hogy tényleg képesek vagyunk-e őt lenyomni, mert ha elszámoljuk magunkat, biztosan utolér.

Kayn

A LoL és az LCS friss üdvöskéje bemutatkozott már dzsungelben és miden is. Ez utóbbi lehetőséget szeretnék elvenni, mivel a Corruption Potion-ből, Red buffból, Challenging Smite-ból és a Deathfire Touch-ból nem kap bónusz jelzőket a passzívjára, hogy hamarabb átalakuljon. Caps is ezt használta ki a DFT-vel miden, mivel csak farmolt, és a W-vel gyűjtötte szépen a plusz jelzőket. Az ultija csak annyiban változott, hogy mostantól pajzson keresztül is ér a megjelölés, mivel eddig, ha nem okozott ténylegesen sebzést, csak a pajzsra, akkor nem tudott ultizni. Ez inkább logikai változtatás, mert például Rek'Sai ultiját pajzson keresztül is lehetett aktiválni. Sok változást ez nem fog hozni, eddig is inkább a dzsungelben láttuk, miden pedig ritkaságnak számított, maximum többet nem látjuk az erdőn kívül.

Maokai

A csemeték erejéből vettek vissza, eddig fixen 8%-ot sebzett az ellenfél maximális HP-ja alapján, mostantól pedig 6/6.5/7/7.5/8%-ot fog, ez elsősorban ösvényfázist fogja érinteni. A bokorba helyezett csemetékre is vonatkozik a nerf, az eddigi fix 16%-kal szemben 12/13/14/15/16%-ot fog sebezni, az elgondolás itt is hasonló. Ez egy finomhangolás, semmint igazi nerf, persze a sebzésünk ezekből kevesebb lesz, de eddig sem ez volt az elsődleges ereje. A superleasht azonban megnehezítheti egy picit.

Sion

Buffolták a Soul Furnace-t (W), minden egyes megölt kis egység után az eddig kettő helyett három HP-t kapunk véglegesen, a nagy szörnyek után változatlanul 10-et. Ez a játék vége fele plusz 2-300 HP-t jelenthet, ami 1-2 Ruby Crystallal ér fel. Egy Gargoyle Stoneplate-tel együtt ez viszont akár 4-600 HP-t is jelenthet, ami már egyáltalán nem kevés. Buffolták az ultijának a maximális sebzését, 300/600/900-ról 400/800/1200-ra, és egy bugfixet is kapott: ulti alatt semmiképp sem tudja Lulu Polymorphozni.

Vi

A LoL pofongépe kissé eltűnt mostanság, ezért csökkentik az Assault and Battery (R) képességének CD-jét 150/115/80 mp-ről 130/100/70 mp-re. Ez egy nagyon biztos kezdeményezési eszköz, de csak egy célpontra és kiút nem mindig van, viszont early game-ben az a 20 másodperc nagyon sokat számíthat, akár még vissza is jöhet így a metába.

A wardokkal kapcsolatos interakció is változik, minden egyes támadás ellenük rendes támadásnak fog minősülni. Például egy Blitzcrank E el fog használódni, vagy Caitlyn el tudja pazarolni a fejlövését. Ezt azzal magyarázták, hogy ez is egy befektetés, amit a rálátás megtagadására áldozunk, legyen ára is akkor már. Ezen kívül több, kisebb változás várható ezzel kapcsolatban egyes hősöknél. Aatrox W-jének harmadik találata nem aktiválódik, mivel a wardok nem emberek, így életerőt is logikátlan lenne szipolyozni belőle. Jax ultijának passzív része nem aktiválódik egy ward ütése közben. Jayce alakváltás utáni első támadására kapott bónusza sem aktiválódik, mivel a wardok továbbra sem emberek. Riven sem veszít el passzív jelzőt, szintén ezen okból fogva. 

A VB-vel kapcsolatos legfontosabb változások még csak most jönnek!

Nézzük akkor a középső ösvényt, ami külön részt kapott a patch notes-ban, mivel ezek nagyon is befolyásolják a VB-t. 

Cassiopeia

Kevesebb manával indul a meccs elején, 375 helyett 334-gyel, hogy kicsit óvatosabban bánjunk vele. Nem egyszer láttunk már akár első vagy második szinten 1 v 1 all-int tőle, amire kevés válasz van egy-egy Flash-en kívül. Cserébe több manát kap majd szintenként, az eddigi 60 helyett 63-at. A Twin Fang (E) sebzését megvariálták, az első szinten több alapsebzése van, mint eddig, és az AP ráta is magasabb lesz rajta, de a későbbi szinteken már kevesebb lesz, 10/40/70/100/130 (+0.35 AP) helyett 15/40/65/90/115 (+0.4 AP) a megmérgezett ellenfelek ellen. Némileg korlátozhatja majd Cassio korai játékát ez a pár változtatás, de kétlem, hogy ettől kevésbé lenne népszerű a továbbiakban.

Corki

A kedvenc pilótánk sem maradt érintetlenül. Pánikolni azért nem kell, mindössze 3 AD-t vettek el tőle, ennyi az egész. Nagy hatással nem lesz a játékára.

Fizz

Van az úgy, hogy néha a hal a vadász, és a halász az áldozat. Fizz esetében ez könnyen előfordulhat, a korábban már bejelentett buffokat megkapta a Playful/Trickster (E) képességére, vagyis csökken a CD rajta 18/16/14/12/10 mp-ről 16/14.5/13/11.5/10 mp-re. Ez a korai plusz mozgékonyság nagyon sokat számíthat, a sebzésről nem is beszélve, talán Faker újra előveszi őt a VB-n.

Galio

Ő kapta a legnagyobb nerfeket az ultiját illetően. Egyrészt megnőtt a CD rajta, 160/140/120 helyett 180/150/120 másodperc lesz, de ami még fájdalmasabb, hogy az eddigi 20/30/40%-kal szemben 20/25/30%-os sebzéscsökkentést fog adni célpontjának. Ez még mindig jobb, mint az eredeti terv, miszerint fixen 20%-ot adott volna minden szinten. Lehetséges, hogy ritkábban fog csapattársat megmenteni, de eltűnni ettől még nem fog. Egy dolog lehetséges, a prioritása csökkenhet ezáltal, de midre a legtöbb mágus ellen még mindig egy bitang erős választás lesz a buildje miatt.

LeBlanc

Minionokra csökken a Q pattogó sebzése 80%-ról 60-ra. Ez egyértelműen a wavecleart célozza, orgyilkosszerű mágus létére túl gyorsan tolta be a minionokat és sok karakter már csak ezért sem volt játszható ellene, mert az ösvényfázis 80%-át a saját tornyunk alatt tölthettük velük, vagy követhettük őt a roamolásban, további farmot elbukva ezzel. A mozgékonyságán és a sebzésén ez mit sem változtat, inkább csak élhetőbbé tették ellenfelei számára az ösvényen, eltűnni ettől még nem fog.

Orianna

Ő a mid lane Lee Sin-je. Sosem volt a legerősebb választás, de soha nem is tűnt el igazán. Minden szinten csökkentették a Command: Dissonance (W) sebzését, 70/115/160/205/250-ről 60/105/150/195/240-re. A varázslását is helyre rakták, jobban követi majd a labda mozgását és ott sül el a varázslat, ahol ténylegesen szeretnénk. Command: Protectet is nerfelik, kevesebb sebzést védünk le a pajzsunkkal, 80/120/160/200/240 helyett 60/100/140/180/220-at. Ahogy már írtuk, Orianna mindig a mid lane meta része lesz, amíg nem érkezik rá masszív változtatás, csapatharcokban továbbra is verhetetlen egy jó ulti után.

Syndra

Csökken a Dark Sphere AP rátája 0,75-ről 0,65-re, a Scatter the Weak (E) rátája azonban nő, 0,5 AP-ről 0,6-ra. Nagyon nehéz volt tartani magunkat a folyamatos Q bombázás ellen, bár ez a nerf az ösvényfázison nem sokat változtat, első szinten az a -10% nagyjából 4-5 sebzést jelent labdánként, de örülünk minden Syndra nerfnek. Az E nem nagyon fogja befolyásolni a játékát, azt eddig is inkább a golyók mozgatására használtuk a stun reményében. 

Taliyah

A mid lane Q spambotot lenyugtatják kicsit, drágább lesz a Threaded Volley (Q), hogy ne pazaroljuk annyira a kavicsokat. Ez az ösvénytolási képességét korlátozza, főleg ha roamolni akar, nem árt, ha marad manája az érkezés után is. Talán így könnyebb lesz őt az ösvényen tartani, de roamolni ettől még ugyanúgy fog, a profik nem véletlenül szeretik ennyire. 

Tárgyak

Ancient Coin tárgyak

Túl erősnek bizonyult ez a tárgyvonal, eleve ez adja a legtöbb aranyat az összes support tárgy közül, de az elejtett érmék kicsit soknak bizonyultak az ösvényen is. A kék érmék mostantól csak a hiányzó mana 10%-át töltik vissza az eddigi 15%-kal szemben.

Cinderhulk

A buffok óta nagyon nagy sikernek örvend, mindenfele tankok rohangálnak látszólag végtelen HP-val, ráadásul nagyon korán, ezért megemelik az árát 75 arannyal. Ez nagyjából egy plusz tábort jelent, így ennyivel is később kapják meg a tankosabb dzsungelesek a bónusz %-os HP-t. Ez megint egy olyan nerf, ami nem teszi ki a metából a tárgyat, de mégis megkönnyíti az ellenfelek dolgát.

Megérkezett a Vision ping, vagyis jelezhetjük végre csapattársainknak, hogy hol van őrszem. A ping jelző karikában még ne keressétek, helyette a gyors gombok között tudjátok ezt beállítani, amire akarjátok.

A skin portrék is megérkeztek, amiről már korábban írtunk, minden skin látszódni fog a saját HUD-unkon is.

Utolsó újdonságként pedig örömmel jelenthetjük be, hogy ismét lesz ARURF!

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!