Küldetés küldetés hátán, de pontosan miért is?

Küldetés küldetés hátán, de pontosan miért is?

Már egy ideje bemutatkoztak a küldetések, de továbbra is csak ikonokért küzdünk, ami valljuk be nem a legnagyobb motiváció a játékban.

Az első Riven vs Yasuo eseményen minden nagyon biztatónak tűnt a küldetésekkel kapcsolatban. Egyrészt ott volt az újdonság varázsa, rengeteg lehetőség, saját döntések és persze értékes jutalmak, ha végigcsináltuk a küldetéseket becsületesen. Különféle shardokat adott a rendszer, amiket aztán játékon belüli tartalmakra tudtunk beváltani és akár még ládákkal is gazdagodhattunk, ne adj isten exkluzív, nem vásárolható skinekkel. Mennyire izgalmas volt, tényleg vártuk, hogy teljesítsük a küldetéseket, hogy közelebb kerüljünk egy-egy lépéssel az áhított jutalmakhoz. 

Egyelőre nem terveznek bővítést a honor rendszerben, marad a meccsenkénti egy ember

Aioween | 17/07/28 15:16Felmerültek hiányosságok az új becsület rendszerrel kapcsolatban, többek közt az, hogy csak egy embert lehet kitüntetni. A jelek szerint a Riot nem tervez ezen változtatni. Több mint egy hónapja indult el az új becsület rendszer és a Riot felmérései szerint, ez idő alatt több mint 56 millió elismerést osztottak ki a játékosok.

Azóta kijött a Kayn kiadásához kötött küldetéscsomag és az Omega skinekhez is kaptunk párat. Az alapötlet még mindig ugyanaz, bizonyos feltételeknek kell megfelelnünk, hogy teljesítsük a küldetéseket, azonban jutalmak terén már sokkal szegényesebb a helyzet. Lényegében eddig az első esemény érte el azt a hatást, amit a Riot keresett, hogy egy újabb motiváló eszközt és persze új élményt adjanak a játékosoknak, amiért nap mint nap játszani fognak a LoL-lal. 

Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy a küldetésrendszer ötlete rossz. Pont ellenkezőleg, sok más játékban is megvan ennek a helye, HotS-ban például, vagy akár HS-ben, ahol nagyon jó motivációs eszközként működik a mai napig. Mivel ez még egy új keletű dolog a LoL-on belül, várható volt, hogy lesz néhány zökkenő az elején. 

Ez megmagyarázná a küldetések megalkotásában a hibákat, mivel jelenleg nem túl sokszínűek, nagy részét így is úgy is megcsináljuk előbb-utóbb, mint, hogy farmoljunk a csapatunkkal összesen 1000 miniont és hasonlók, de a legnagyobb hiányosságot nem. Egyrészt a küldetések elérése nem optimális, mivel csak egy-egy hős vagy nagyobb skin kiadásánál kapjuk meg őket, míg máshol ezek mindennaposak. De van egy még ennél is égetőbb probléma.

A mostani Omega Skin küldetések például összesen 5 felvonással rendelkeznek és miután mindezt teljesítettük, kapunk egy ikont. És kész. A Kayn küldetéseknél ugyanez volt a lényeg, hogy ott is egy ilyen vagy olyan ikont kaptunk. Persze szép az ikon és örülünk minden ingyenes contentnek, de előbb-utóbb ez azt fogja eredményezni, hogy az ikonok elértéktelenednek, mivel mindenkinek rengeteg lesz és egyszerre úgyis csak egyet használunk. Nem fogjuk naponta váltogatni őket, csak azért, hogy mindet megmutassuk a barátoknak, már csak azért sem, mert ugyanúgy ők megszerezhetik a mostani küldetésrendszerben, tehát az exkluzivitás is elveszik így.

Egy kicsit olyan ez az egész, mintha elmennénk egy étterembe, ahol először meghívnának minket egy ingyenes második fogásra a leves mellett, majd legközelebb már csak a sót kapnánk ingyen. Miért ne lehetne ládákat, vagy kulcsokat adni a küldetésekért, úgy talán még érdekelne is valakit. A legtöbb ember így is kulcshiánnyal küszködik, mivel az új honor rendszer szétválasztotta ezt a két aspektust és míg ládát továbbra is a teljesítményünkért kapunk, vagy ha valaki más S-et kap a csapatból, addig a kulcsok viszonylag "véletlenszerűen" esnek, havonta maximum 12 töredék, vagyis 4 kulcs. Ez papíron nem is lenne rossz, de biztosan számolni velük nem lehet. Ezzel a crafting részt is izgalmasabbá lehetne tenni, talán az emberek is többet költenének rá. 

Érthető, hogy a kitüntetésrendszer most az elsődleges módja a kulcsszerzésnek, de ha már csinálunk valamit, akkor csináljuk jól, nem? Egyre több gemstone exkluzív skin jelenik meg, ott van a Soulstealer Vayne, Hextech Annie, Dreadnova Darius és most legújabban már a Lancer Hecarim is, de hogy ezeket megszerezzük egyre távolabbi célnak tűnik az új rendszerrel. Ha pedig nagy nehezen össze is szedjük az ezekhez szükséges drágakő mennyiséget, kétszer is meggondoljuk, hogy mire használjuk el őket, nekem pl. a mai napig 6 gemstone-om van, pedig nem egy ládát nyitottam már.

Valahogy ezt a hármat kellene szinkronba hozni, mivel rengeteg lehetőség rejlik bennük, amivel minimális "befektetés" mellett motiválni lehetne a játékosokat. Egy ikon nem sok embert fog lázba hozni, de egy láda, vagy kulcstöredék, de akár annak a lehetősége is már igen. A Hextech Crafting, a küldetések és a Honor rendszer hármasa egy nagyon erős csábító eszköze lehetne a LoL-nak, kár hogy nincs rendesen kihasználva.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések