A tegnap megjelent a 7.16, így Meddler máris beszámolt, min dolgoznak. Jaj lehet, az OTP Janna-knak, lehet, hogy kevés lesz az E nyomogatása a D5-höz.
Minden egyes előzetes bejelentésnél elmondjuk, hogy ezek a változások nem véglegesek, mivel még a tesztelési fázisban vannak. A 7.16 megjelenésével az élet nem áll meg a Riot-nál, gőzerővel dolgoznak már most a következő patch-en, ami 7.17 lesz. Ha minden igaz, akkor a 7.18 lesz a VB patch-e, annak ellenére, hogy korábban a 7.16-ra ígérték ezt. Ezúttal egy rövidebb listát kaptunk Meddlertől, de pár érdekes dolog azért várható.
Nerfhullám jött a 7.16-ban, egyre közeleg a VB, folyik a rendrakás
Már nem sok meccs van hátra az LCS-ből, sőt, egyes régiókban a héten elkezdődik a rájátszás is, illetve a Flash Wolves a tajvani régióból már kvalifikálta is magát a VB-re. Ezek a meccsek még a 7.15-ön zajlanak, zajlottak, a VB viszont a 7.18-on fog zajlani.
Kezdjük rögtön Azirral. Továbbra is folyik a munka a frissítését illetően, elsősorban a hatótávolság csökkentésén gondolkoznak, hogy egyértelműbb gyenge pontjai legyenek a karakternek, főleg az ösvény fázis alatt. Emellett más területeken buffolni is szeretnék, mert jelenleg sincs a legjobb helyzetben, valami pluszra is szüksége lesz, hogy életképessé váljon újra. Egyelőre ígéretesnek tűnnek a változások, bár aggályaik azért még vannak, hogy ez sem lesz elég, de a karakterhűség az egyik elsődleges szempont volt, ezt sikerült megtartaniuk. A következő lépés, sok tapasztalt Azir játékos behívása az irodába, hogy alaposan leteszteljék és elmondják véleményüket a frissítésekről.
A mostani 7.16-os patch-ben Kayn kapott egy nerfet, a DoT (Damage over Time) után már nem gyűlnek pluszban a jelzők a passzívján. Ez azért volt fontos, mert így sokkal hamarabb tudott átalakulni a mérkőzéseken, mint ahogy azt tervezték, a kompenzáció nála pedig pont az volt, hogy a kezdő formája viszonylag gyenge. Ez a dzsungeles Kayn-t nem nagyon fogja érinteni, de a mides testvére könnyen a süllyesztőbe kerülhet (szegény Caps). Ha ez valóban bekövetkezik és teljesen kiszorul az ösvényekről a dzsungelbe, akkor újra átnézik ezt a kérdést, esetleg máshol adnak neki valami pluszt. Eleinte a dzsungelbe szánták a karaktert, de látva, hogy mire képes az ösvényen, érdemes elgondolkozni a kiegyensúlyozása közben, hogy mindkét pozícióban megállja a helyét. Egyelőre még nincs konkrét elképzelésük vele kapcsolatban, de mindenképp tüzetesen átnézik majd a lehetőségeket.
Balance változások a 7.17-ben
Draven nerf: per pillanat leginkább a passzívját vizsgálják, több jelzőt kellene elbukjon halál esetén. Ez jobban elkülönítené azokat a Draveneket, akik jól helyezkednek és okosan játszanak azoktól, akik sokszor halnak. Elég elnyomó tud lenni akár 1-2 gyilkosság után is és halál esetén túl kevés a büntetés, ahhoz képest, hogy mit kap ezért cserébe.
Hecarim buff: az ultit szeretnék frissíteni oly módon, hogy minél nagyobb távolságot teszünk meg vele, annál tovább tart majd a Fear. Ezzel jutalmaznák a bátrabb megmozdulásokat, amikor nagyobb távolságból próbálkozunk egy kezdeményezéssel. Egyelőre a 0,75-1,5 másodperces intervallumot vették számításba a mostani 1 másodperchez képest.
Leona buff: A Sunlight passzív jelzőnek a sebzését szeretnék növelni, ez az a jelző, amit a szövetségesek tudnak lerobbantani célpontjairól, cserébe kevesebb ideig maradna meg. Leona különösképp a magasabb elokban szenved, ezért úgy szeretnék őt buffolni, hogy a koordinációt és a közös erőfeszítéseket jutalmazzák jobban. A Q CD-je pedig minden szinten 5 mp lesz.
Janna nerf: csökkentenék az erejét minden téren és úgy dolgoznák át, hogy kicsit több skill kelljen hozzá. Elsőként a magasabb CD-kel kísérleteznek, a W pedig csökkentené a CD-t más képességeken és manát töltene vissza, ha hőst találunk el vele, ezzel is buzdítva minket az agresszívabb játékstílusra vele. Ez persze még nem végleges, de a változtatás ötlete jogos. Janna egy shield bot, ami egy gomb megnyomásával megnyeri lényegében az ösvényt. Ahogy Deficio is elmondta az LCS során, Janna az a karakter, ahol csak az E-t kell nyomni és máris Dia 5-ben találjuk magunkat.
Vayne buff: a tévhitekkel ellentétben szó nem volt arról, hogy a Q-ja valaha is két stacket adna a Silver Bolts-ra (W). Ha végiggondoljuk, hogy ötös szinten 2 mp a CD a Q-n és három jelző kell a W-ből, hogy megkapjuk az egyébként 6/7.5/9/10.5/12% to to 6/8/10/12/14%-ra növelt HP alapú true damage-et, könnyen kiszámolhatjuk, hogy itt valami hibádzik. Lényegében majd minden második találatunk % alapú lenne, ehhez még vegyük hozzá a BotRK-t, enyhén szólva broken lett volna ez így. Természetesen egy bugról volt szó, amit javítanak hamarosan. Sajnos a Q-ból a kritikus találati esélyt teljesen kiveszik, a plusz sebzés így marad fixen annyi, amennyi most, viszont a minimális sebzését változtatták, 50/65/80/95/110-re. Ami a legérdekesebb a buffban, az az ulti változása. Egy "reset" képességet kap, hasonlóan, mint a Tristana W. Amíg pörög az ulti és valakit megölünk alatta, a célpont maximális HP-jának 20%-val gyógyulunk, képzeljük el ezt egy tank esetében. Így még bátrabban tudunk majd a hőn áhított Pentakill play-ekre menni, mint a híres Gosu.
Zed buff: Zed eléggé alul teljesít mostanában, azokat az időszakokat leszámítva, amikor egy általa használt tárgyat esetleg túlbuffolnak (khm, Duskblade of Draktharr). Ettől függetlenül a sebzése elég stabil, így inkább más területeken szeretnék őt erősíteni. Egyelőre az árnyékát vizsgálják, hogy az tovább maradjon életben, a mostani 4,5 mp helyett 5,5 mp-ig. Ez több zónázást és lemásolt képességet, vagyis sebzést jelenthet.
Ornn fejlesztett tárgyairól pár szó. Bármelyik csapat képes lesz előnyt kovácsolni fejlesztett tárgyainak hála. Egyes hőskombinációk jobban, mások kevésbé, az eltérő tárgyválasztások miatt. Úgy gondolják, hogy ez helyénvaló így, ahogy van, minden hősnek vannak csapattársai, akikkel jobban együttműködik, elég csak Yasuora és a feldobással rendelkező karakterekre gondolni. Ez egy tudatos döntés kell legyen a csapat számára, hogy kivel szeretnék Ornn előnyeit kihasználni. A pontos értékek és a tárgyak idővel akár változhatnak, de nem az cél, hogy minden egyes hős egyenlően ki tudja használni ezeket az előnyöket.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!