A különbség az igazi INT és egy rossz meccs között

A különbség az igazi INT és egy rossz meccs között

Ha valaki egyszer, vagy akár két-három alkalommal egymás után meghal, sokan egyből INTernek hívják, pedig a két dolog nem feltétlen függ össsze.

Sokan keverik a szezont a fazonnal, és ha valaki meghal több alkalommal, akkor azt azonnal az "INT" bélyeggel látják el, függetlenül attól, hogy halálainak mi volt az oka. Nem egyszer merült fel ez a kérdés, és ahhoz, hogy igazán beszélni tudjunk erről a témáról, egy nagyon fontos dolgot kell elfogadnunk: a score, stat, KDA, nevezzük aminek akarjuk, nem minden a játékban és sok mindenre nem is ad magyarázatot. Lehet, hogy valaki akár háromszor is meghalt az ösvényen. Csinálhatott volna valamit jobban? Valószínűleg igen, de ettől még nem lesz feltétlen INTer.

Mit szólnátok egy Super Boss Viktorhoz?

Slown Damn megint alkotott az arcade világában, ezúttal Viktort tupírozta fel, én pedig Viktor main-ként tátott szájjal ámultam és bámultam.

Az INT szó a report, vagy jelentési rendszerből fakad, ahol meccsek után Intentional feedingért, vagyis szándékos öngyilkosságért lehet valakit jelenteni. A jelentés okának hiába van konkrét megfogalmazása, sok játékos csak addig jut el, hogy ha valaki 0 5-ben végzett, azt bizony jelenteni kell, pedig a helyzet nem ilyen egyszerű. Nagy különbség van a között, ha valakinek egyszerűen rossz meccse van és nem jönnek össze a dolgok, meg a között, hogy valakinek rossz napja van, esetleg elbukott már pár meccset, a baj első jelére pedig azzal reagál, hogy fejben feladja a küzdelmet és direkt úgy játszik, hogy csapatát hátráltassa, valamint gyilkosságokat adományozzon az ellenfélnek. 

Egyrészt felesleges valakit csak azért jelenteni mert rosszul játszott, mert ezért senkit nem fognak eltiltani. Lehet hogy elsőként játszott azzal a hőssel, vagy olyan pozíciót kapott, amin nem érzi magát kényelmesen, én például ADC-nek szörnyű vagyok, de nincs mindig lehetőség cserélni. Másrészt ezzel csak romboljuk a morált a csapaton belül. A topos simán lehet, hogy kapott 3-4 gank-et, esetleg három emberes dive-ot a mides segítségével és ezért halt meg háromszor, vagy akár négyszer. Tökéletes példa erre Huni, a kT elleni második meccsen, ahol 0 4-ben kezdett, de INTnek mégsem lehetne nevezni, egyszerűen túl sok figyelmet kapott Score-tól és Smeb-től, míg csapata nem tudott/akart segíteni rajta, mert máshova koncentráltak.

Hasonló példa, amikor a supportokat hibáztatják, mert sokat halnak az alsó ösvényen. Ennek több oka is lehet: például a másik páros egyszerűen jobb, vagy az ADC-nk nincs a helyzet magaslatán és nekünk kell állandóan megmentenünk az életét, néha bizony a sajátunk árán. Így könnyen összejöhet egy 0 3-as support, aki azonnal megkapja a figyelmet csapattársaitól és nem a jó értelemben. Ez könnyen elveheti a játékkedvét, vagy tényleg kitilteli és rosszabbul fog teljesíteni, esetleg tényleg INTelni fog. 

And the support still gets blamed.

A dolgok akkor fajultak el igazán, mikor már all chatben követelik x y jelentését a meccs után. Ez néha lehet jogos, bár sportszerűnek semmiképp sem mondható, de az esetek nagy százalékában inkább mutatja egy-egy csapattárs frusztrációját.

Az igazi INTelés az, amikor tudod, hogy mi lenne a dolgod, vagy mit kellene tenned, hogy elkerülj egy halált és mégsem teszed meg. Az ennél rosszabb változat, amikor tudatosan keresed azokat a helyzeteket, ahol killt tudsz adni az ellenfélnek. Esetleg kapsz egy olyan campet, mint Huni a videóban és kikészülsz, többször meghalsz, ennek kevesen örülnének. Könnyen lehet, hogy belefáradtál már a koncentrációba, vagy az idegeid kikészültek egy korábbi meccstől, ilyenkor jobb egy kicsit pihentetni a LoL-t és valami mással játszani. Az INTnek is vannak szintjei, a puszta figyelmetlenségtől kezdve egészen addig, hogy miden rohanunk át a pályán, csak azért, hogy az ellenfél tornya alatt meghaljunk újra és újra, ez már az abszolút mélypont. 

Sajnos az INTelés nem csak a low elo meccsek sajátja, az egyedi stílusáról elhíresült Tyler1 is alkalmazza néha, ha már nincs kedve játszani, ne róla vegyetek példát! Van, hogy néha elcsúsznak a dolgok, de simán lehet, hogy az ellenfél is elkövet egy legalább akkora hibát, mint mi. Erre azonban semmi esély nincs, ha INTeléssel akkora előnyt adunk nekik tudatosan már az elején, amiből egy hiba mellett sem tudunk visszajönni. Nehéz megtartani a hideg vért, én ezzel tisztában vagyok, de sokkal többet segítünk magunknak és csapatunknak is, ha az első hiba láttán nem rögtön az INT feed jelzővel illetjük bajtársunkat. Mielőtt valakit ennek kiáltanátok ki, előbb legyetek tisztában azzal, hogy mi miatt került mondjuk 0 3-ba. Tényleg direkt csinálta-e, vagy rosszul alakultak a dolgok, netán a dzsungelese előnyt adott az ellenfélnek egy korai halállal, majd magára hagyta az ellenfél előnyével együtt. Egyes snowball hősöknél ez igenis nagy probléma lehet, ha minimális előnyre is szert tesznek.

Ne csak feltételezzetek dolgokat, hanem nézzetek utána és ne feledjétek, ha valakinek rossz napja van, vagy csak rossz játékos, esetleg rosszul teljesít ismeretlen hőssel, egy idegen pozíción, az nem egyenlő az INTtel!

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!