Hirdetés

Hogyan figyel oda több mint 100 millió ember igényeire a Riot Games?

A válasz: sehogy. De elmondjuk, hogy mi alapján készülnek a patch-ek, nerfek, buffok.

Hirdetés

A Gamehaus egyik szerkesztője betekintést kapott a belső kiegyensúlyozási folyamatokba, az elmondásai és saját tapasztaltaim alapján elmondjuk, mikét és miért készülnek a patch-ek. Egy szóval sem szeretném azt mondani, hogy a League of Legends egy tökéletes játék, vagy hogy a Riot Games a legjobb játékkiadó, de azért pár dolgot nem árt megérteni a kiegyensúlyozással kapcsolatban. Minden egyes karakter más-más skill cappel, vagyis nehézségi és tudásszinttel rendelkezik. Vannak viszonylag egyszerűbb karakterek és roppant nehezek is. 

Hogyan ültessük át a profi dzsungelezést és mentalitást Soloqba?

Heldeus | 17/08/11 09:02A legutóbbi TSM vs. CLG meccsen nagyon jól nyomon követhető volt, hogy miről is szól a profi dzsungelezés, ennek alkotóelemeit vesszük most át. Noha a TSM és a CLG összecsapása nem volt egy túl szoros párbaj, azért elég sok mindent lehet tanulni belőle.

Általában pont ezekkel az összetettebb karakterekkel van a gond, ahol nem csak a karakter maga, de a játékos tudásszintje is bőven benne van a pakliban, ami meghatározza egy hősnek az erősségét. Tökéletes példa erre Azir, aki egykor dominálta az LCS középső ösvényét és egyszerűen lehetetlen volt játszani ellene. Ennek egyszerű oka, hogy a karakterben rengeteg rejtett potenciál rejlett. Ezt egy profi játékos mindig ki fogja használni, dominálva ezzel ellenfeleit. Mióta megkapta a kijáró nerf adagját, azóta mindenki elfordult tőle, de ha fénykorában megnézzük a solo que-ban, jól teljesített, de messze nem olyan jól, mint az LCS-ben. Ezért nerfelni kellett és az amúgy is küszködő amatőr játékosok még kevesebb sikert találtak vele. 

A legnagyobb nehézséget a balance-ba egy "szentháromság" adja, hogy egy, a karakter élvezetes legyen, kettő kiegyensúlyozott maradjon a többihez képest és három, mind az LCS-ben, mind a solo que-ban egészséges helyet találjon a metában. Az utolsó kettő sokszor üti egymást, főleg, hogy lassan 140 hősnél járunk. Egy másik jó példa Ryze. Solo que-ban az egyik legrosszabb győzelmi aránya van, sőt csücsült már a legutolsó helyen is nem egyszer, de profi környezetben mégis megállja a helyét. A Riot berkein beül nem is Ryze-nak, hanem egyszerűen csak Rework Kingnek hívják, érthető módon.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?