Azirnak meg régóta ígérgetik a reworköt és a munkálatok már elkezdődtek egy ideje, végre látni a fényt is az alagút végén.
Sokan nagyon régóta várják már a bejelentett Azir frissítést, amit nemsokára végre tényleg kézhez kapunk, ha minden a tervek szerint megy, akkor akár már a 7.19-es patch-ben. Ez egyben azt is jelenti, hogy a 7.18-as patch megjelenésével PBE-n már kipróbálható lesz, azaz 1-2 héten belül mi is rávethetjük magunkat.
Homok- és varjúvihar készülődik a Riot-nál, Azir és Swain a fókuszban
Korábban már szóba került Azir frissítése, ő egy kisebb rework-re vár, míg Swain plaszikai műtétre iratkozott be hosszú évek után.
Egy ideje már tudunk az Azir reworkről, amiben azt ígérték, hogy megújul a kitje a karakternek. Ez új képességeket is jelenthet, amikről már több információmorzsát is kaptunk, elvileg a mozgékonyságát szeretnék csökkenteni és inkább az uralkodó mivoltát fogják erősíteni, hogy olyan legyen, mint egy igazi hadvezér és uralkodó. A pontos mivoltukról viszont még nincs kézzelfogható információ.
Korábban már mi is írtunk arról, hogy mekkora munka volt Azir elkészítése már a kezdetektől, a több bugfixről és frissítésről nem is beszélve. Nagyon összetett karakter a játékon belül és fejlesztési szempontból is, ezért sok minden elromolhat nála, rengeteg dologra figyelni kell. Egyediségnek sincs híján, mivel a katonák már önmagukban egy külön fejtörést okoztak és sokszor okoznak még ma is a fejlesztőknek. Maga a rework nem lesz akkora volumenű, mint egy Galio vagy Urgot, de azért sok minden más lesz vele kapcsolatban.
A rework célja, hogy a három éve megjelent Azir alapvető problémáit oldja meg. A számokkal kiegyensúlyozni nem nagyon lehet, a kitjében rengeteg lehetőség rejlik (mozgékonyság, sebzés, poke, kezdeményezés, pajzs), amit a profik ki is tudnak használni, ezért volt abszolút top hős az LCS-ben, mielőtt szétnerfelték. Erre azért volt szükség, mert a képességek változtatása nélkül egyszerűen nem lehetett egy egészséges helyzetbe hozni. Solo que-ban még csak csak játszható volt mindkét oldalon, de versenyszférában nehéz volt ellene bármit is csinálni, akkora sebzése és zónázó képessége volt. A folyamatos nerfekkel lényegében hibernálták a hőst, amíg érdemben kezdeni tudnak vele valamit. Úgy látszik ez az idő most fog eljönni.
Kicsit egyszerűsíteni akarják olyan szempontból, hogy a kevésbé tapasztalt játékosok is sikereket tudjanak elérni vele, ugyanakkor a profik kezébe se váljon egy megállíthatatlan 1 v 9 karakterré. Ennek az egyensúlynak a megtalálása láthatóan nem kis feladat, ahhoz képest, hogy nem teljes reworköt kap a tervek szerint, elég sokat elidőznek vele. További cél, hogy láthatóbbá és kihasználhatóbbá tegyék mind az erősségeit, mind pedig a gyengeségeit. Ezzel a reworkkel ez elvileg megvalósítható lesz, így nem csak a két véglet fogja képviseltetni magát, akik semmit sem érnek vele és akiket nem lehet egyszerűen megállítani.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!