Úgy látszik valami mégsem tetszett a Riot-nak, mivel a Yasuoval, Jannaval, Vayne-el és Malphite-tal kapcsolatos buffokat/nerfeket visszavonják egyelőre.
Rengeteg izgalmas és egyben megosztó változás érkezett a mostani PBE ciklus során, láthattunk Yasuo és Vayne buffot, Janna nerfet és hasonlókat, de úgy látszik, hogy még kicsit emésztené a dolgokat a Riot. Ez azért is furcsa, mert bár a PBE szerveren lévő változások nincsenek kőbe vésve, ilyen mértékű visszavonások nem gyakoriak. Lehet attól féltek, hogy túlságosan megbolygatnák a mostani egyensúlyt.
A kőkorszak óta nem kapott figyelmet Malphite, egészen eddig!
Aioween | 17/08/17 15:29Rég elmúltak már azok az idők, hogy Malphite-ot látunk rendszeresen a topon, annak pedig még több ideje, hogy dzsungelben is életképes volt. Egykoron Malphite egy gyakori topos volt, hiszen elég tankos volt ahhoz, hogy a legtöbb ellenfelet túlélje, csapatharcokban pedig az ultija aranyat ért, főleg ha még kombóztuk is valamivel, mondjuk egy Oriannával, vagy később Yasuoval.
Kár érte, mert rengeteg olyan problémára próbáltak választ adni, amik nem két naposak a játékon belül, legyen szó Yasuo-ról, vagy akár Janna-ról. Az év egyik legígéretesebb patch-ének tűnt, eddig. Így nem hogy az élő szerverekig nem fognak eljutni egyelőre, de már a PBE-n sem elérhetőek. Ezt a témát is több szempontból lehet megközelíteni, mert valakinek ez jó, valakinek meg nem. Nyilván sok játékos, elsősorban a Yasuo mainek csalódottak lesznek, hogy hőn szeretett karakterük nem lesz erősebb, mint most. A másik tábor, akik a stabil metát szeretik, viszont örülni fognak, hogy nem kell ismét valami újhoz hozzászokni. Ez elsősorban a profiknak kedvezhet, akiknek vészesen közeleg a VB, még akkor is, ha a versenyszférába később kerülnek a frissítések.
A Riot álláspontja valahol érthető. Az elkövetkező pár patch hatalmas súllyal fog bírni, hiszen ezeken zajlik majd rengeteg tétmérkőzés, legyen szó akár a VB kvalifikációról, a VB-nek a három különálló köréről, és persze magáról a világbajnokságról. Ha késleltetés a megfelelő egyensúly megteremtésének az ára, ám legyen, nem szeretnénk még egy olyan metát látni, mint a 2015-ös VB-n, amit sokan katasztrófaként könyveltek el kezdve a Mordekaiser, Gangplank, Darius triótól, egészen a Gragas bugig, ami miatt a VB későbbi részein nem is volt elérhető.
Ha valaki nem követi a profikat, annak ez nyilván tüske lesz, mert az tény, hogy ők vannak többen, de a Riot első számú marketing csatornái az LCS-ek és a VB. Ha kicsit elvonatkoztatunk a játéktól, gyakorlatilag a League of Legends reklámját nézzük órákon át és tudat alatt is azt könyveljük el, hogy ez a játék baromi menő és jó.
A visszavonás azonban nem lesz végleges, ezt mindenképp meg kell jegyezni. Nem veszünk végső búcsút ezektől a frissítésektől, előbb vagy utóbb be fognak kerülni, csak még kicsit pofozgatni szeretné őket a Riot, hogy biztosan jó legyen. A legfrissebb tervezett változások Malphite-ot érintették, de egy Riot munkatárs reddit posztja szerint mindenképpen vissza fognak rá térni.
Janna már egy más kérdés. A vele tervezett nerfeket lehet, hogy nem fogjuk egyhamar látni. Ennek egyszerű oka, hogy az Ardent Censer nerfelése közvetlenül érinteni fogja Jannát, a két nerf együtt pedig könnyedén lehet túl sok is. Ebből a megfontolásból előbb megnézik, hogy milyen hatással lesz a karakterre a tárgy nerfje és maximum azután gondolkoznak el ezen, ha még mindig erősnek bizonyul. Érthető döntés, ugyanakkor nem is. Amikor a Janna nerfeket bejelentették az volt a terv, hogy általánosságban gyengítenék a karaktert és úgy alakítanának át egy-két képességet, hogy az skill orientáltabb legyen. Véleményem szerint az utóbbit, az általános gyengítés nélkül még mindig meg lehetne csinálni, így nem annyiból állna a Janna játék, hogy ráfekszünk az E gombra.
Vayne a legnehezebb téma, egyrészt bugosan kerültek be a tervezett frissítések (két W jelzőt adott a Q utáni alaptámadás) és nem igazán voltak egyértelműek, hogy ez most buff vagy nerf. A Silver Bolts (W) %-os sebzését növelték, így tankok ellen még hatásosabb lett, ahol nem árt jó ütemben gurulni ide-oda, mert egy CC és nagyjából lőttek nekünk, ha nincs egyedül a tank. Másik oldalról viszont a Q-nak a kritikus találatát teljesen elvették, így a carry karakterek ellen kevesebb burstje lesz jóval, az ő esetükben az a plusz 2% max HP sebzés nem sokat fog érni. Az elképzelés jó volt, hogy még inkább tankbusterré tegyék Vayne-t, főleg a mostani metában, de láthatóan még további teszteket szeretnének.
Yasuo erejét inkább a lategame-re helyezték volna át, nagyobb ulti hatótáv, kevesebb pajzs az elején és több a végén, valamint egy aprónak tűnő, de mégis nagyon fontos MR emelést is kapott. Talán ő a legkérdésesebb, hogy miért került visszavonásra, mert az egy dolog, hogy solo que-ban sokan nem bírják, de a kompetitív metát aligha fogja érinteni ez pár változás.
Az most már szinte biztos, hogy a VB előtt, illetve alatt ezeket a változásokat nem fogjuk látni, maximum utána, addigra viszont már lesz más "gondunk" is bőven, hiszen megjelennek az új rúnák.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!