A cím láttán minden bizonnyal előttetek is felrémlett egy-két név, lássuk ezúttal nekünk kik jutottak eszünkbe.
A League of Legends egy olyan játék, amiben mindig is voltak és lesznek is olyan hősök, akiket a játékos közösség egyszerűen imád, és amióta megjelentek ott vannak a top 10 legkedveltebb választás között. Ilyen Yasuo, vagy Zed. Yasuo jó néhány nerf-et kapott a közelmúltban, de a figyelembe vett statisztikák alapján még mindig a legnépszerűbb középső ösvényes hős.
A legjobb adc-k 2k17 nyarán
A jelenlegi metában az adc-k elég jól muzsikálnak, nagyon sokan meta hősnek nevezhetőek, de persze most is vannak kirívó esetek, akik egyszerűen erősebbek, mint a többiek. Úgy tűnik, hogy az adc mainek imái meghallgatásra kerültek, jelen pillanatban az adc role meglehetősen erősnek és színesnek mondható.
Azonban van a ló másik oldala (nem, nem Hecarimé), ahol a legkevésbé használt hősök sorakoznak fel. Ez a terület folyton változik annak függvényében, hogy milyen rangot veszünk alapul, és természetesen, hogy milyen változtatások érkeznek, de van egy olyan lehetőség is, hogy összesített népszerűséget nézzünk. Vegyük is hát sorra, hogy melyik az a 7 karakter, akiket a játékosok a legkevésbé szeretnek. Azért 7, mert az ötödik, hatodik és hetedik helyen holtverseny alakult ki.
A Pentakill zenekar frontembere nagyon régóta hánykolódik már a pick rate lista alján. Karthus mindössze a meccsek 0,7%-ában szerepel, ami azért elég sovány. Na de miért ennyire népszerűtlen az a karakter, akinek a végső képessége optimális esetben egy ingyen pentakill is lehet?
Az egyik nagy probléma mindenképp a mobilitásával van. Karthus nem rendelkezik semmilyen menekülő képességgel. Le tud rakni egy falat, ami lassítja az ellenfeleit, ám egy masszív gank során ez őt még nem fogja megmenteni. Sebzésére nem lehet panasz, azok a Q képességek bizony nagyot durrannak, ám egy assassin hős könnyen ketté töri az Árny-szigetek mágusát. Amennyiben ellenfelünk távol marad tőlünk egész jól lehet zaklatni, de ha egyszer a közelünkbe ér, például egy Zed, na ott lesz ne mulass. Karthus nem a burst sebzéséről híres, kell neki pár másodperc, amíg eltűntet egy ellenfelet, Zed pedig a burst sebzés koronázatlan királya. Egyébként a fenti videóban nagyon jól látható, hogy mégis milyen szerepe van egy csapatharcban egy Karthusnak. Emberünk többnyire fel-alá sétálgatott, próbált jó helyzetet találni, de néhány kósza Q-n kívül nagyon mást nem tudott csinálni. Vayne az elsők között vetette rá magát, és hamar eltüntette a föld színéről. Karthussal nehéz jól helyezkedni, nagyon mana igényes hős, és ha egyszer közel kerülnek hozzá, nem tud nagyon mit tenni.
A hármas holtverseny következő szereplője Kindred. A különleges adc-dzsungeles karakter a legvitatottabb hősök között van. Alap koncepcióját tekintve egy nagyon különleges dzsungeles, és amikor megjelent nagyon hasznos is volt, LCS-en is sokat láttuk, ám az idő vasfoga őt is megkapta, hiába van neki is egy farkasa. Nem olyan régen szép buffokkal ajándékozta meg a Riot, ám sem a profi ligákban, sem soloqban nem lett továbbra sem gyakori vendég. Erre az a magyarázat, hogy jelenleg a tankos, sok cc-s vagy off-tank, esetleg assassin dzsungelesek mennek. Kindrednek egyikhez sincs sok köze, továbbá ő is azon hősök közé tartozik, akit könnyű elporlasztani. A végső képessége ezt megtudja akadályozni, ám az se segít a népszerűségén. Nehéz úgy használni ezt a képességet, hogy tényleg a te csapatodnak legyen jó. Mindenki, aki játszott már életében néhány meccset Kindreddel, csinált már olyat, hogy megmentette vele az ellenfelei életét. Nekem is voltak ilyenek, a legnagyobb baklövésem vele az volt, amikor lecsattintottam az ultimat, közvetlen 0,1 másodperccel azelőtt , hogy Oriannánk 4 embert kapott el a sajátjával. A végső képességem megmentette őket, nekünk pedig dőlt a Nexusunk. Emellett fájó pont a burst sebzés hiánya. Kindred koncepciójából adódóan nem kaphat olyan értékeket, amivel azonnal törölhet, így viszont fel kell vállalni azt, hogy kell neki pár másodperc, amíg fájdalmat okoz, továbbá adc mivoltából kifolyólag a late game az ő terepe. Egy rajta ütés során, az egyetlen dolog, amivel nehezítheti az ellenfél menekülését, az a lassítás, amit az E képességéből kap. Sok játékos számára ez az egy, félig-meddig tömegirányító képesség édeskevés, így valami hasznosabb, több cc-vel rendelkező dzsungeles után néznek.
A holtverseny harmadik helyezettje egy igazi meglepetés. Rek'Sai Kindreddel egyidőben kapott frissítést a végső képességére, ami meg is hozta számára a sikert, LCS-en ismét megtalálta régi önmagát, ám összesítettben továbbra is az egyik legritkábban választott hős. A rework előtt senki nem játszott vele, mert egyszerűen gyenge volt. Noha az új végső képessége több lehetőséget biztosít a számára egy harc során, továbbra is a hősök nagy többsége erősebbnek bizonyul nála, így az emberek inkább másra teszik a voksukat. Most nagyon a cc-n van a hangsúly, Rek'Sai-nak pedig az az egy knockupja sok alacsonyabb divíziójú játékost nem hoz igazán lázba. Az LCS meccsek elenyésző száma a soloq meccsekhez képest pedig kevés ahhoz, hogy feltornázza a hős százalékait.
Listánk következő szereplője is egy dzsungeles karakter. Udyr, a két lábon járó pofonzsák eléggé el van veszve. Maga a hős nagyon erős, eszméletlen nyakleveseket képes kiosztani, mégis csak a mérkőzések 0,6%-ban találkozhatunk vele. Ennek elsődleges oka, hogy nem egy hard engage karakter, szó szerint bele kell szaladnia ellenfeleibe, hogy csinálhasson valamit, ellenben egy Zac, Jarvan, Maokai, simán keresztül vághatja magát a ellenfél sorain, hogy megkeserítse a carryk életét a hátsó sorokban. Magasabb elokon Udyrnak nem sok létjogosultsága van, de már gold-plat magasságában is könnyen ki tudják játszani az emberek. 1v1-ben nagyon erős, mert alapvetően levakarhatatlan hős, viszont ha van valaki, aki hatékonyan távol tudja tartani Udyrt a carry sortól, a karakter máris nem tud érvényesülni.
A LoL történetében talán legjobban várt hős Ao Shin volt, akinek a tervezésével rengeteg időt töltött a Riot Games, ám a karakter kiadása végül meghiúsult, mert a fejlesztők úgy érezték, még nem állnak készen szakmailag egy ilyen stílusú karakter megalkotására. Évekkel később azonban megszületett Aurelion Sol, aki végülis Ao Shin pozícióját volt hivatott betölteni. Az érdekes háttértörténetű sárkány nagyon különleges képességekkel rendelkezik, ám a kezelése csöppet sem egyszerű. A pozicionálás az ő esetében sokkal fontosabb, mint más hősöknél. Aki jól tudja használni, annál elképesztően erős hős, csakhogy egy magyar példával éljek, a WiLD Multigaming korábbi középső ösvényes játékosa, Adm nagy Aurelion Sol fan. Olyannyira jól bánik a hőssel, hogy a 2016-os MEB mérkőzésein szinte minden alkalommal bannolva volt, ha a WiLD játszott. Azonban Aurelionnak ugyanaz a hatalmas baja, mint Karthus-nak. Ha egyszer valaki közel kerül hozzád mindennek vége lehet. Vele van lehetőséged messzebb taszítani magadtól, hiszen a Q képessége stunol, a végső képessége pedig hátrébb lök, ám még ez is kevés ahhoz, hogy eredményes hőssé váljon sok esetben. A kezelése nehéz, a kiismerése sok türelmet igényel, és elég könnyen counterelhető, minden bizonnyal ezért csúszott a tabella majdnem legaljára a maga 0,5%-os választási arányával.
Az ezüstérmet Ivern birtokolja. A közelmúltban nagyon sok nerfet kapott az erdő barátja, így hamar kiesett a gyakori választások közül. Profi berkekben nagyon népszerű hős volt, az UOL dzsungelese, Xerxe előszeretettel játszotta, és szinte mindig kellemetlen pillanatokat okozott vele az ellenfeleinek. Lényegében ő az egyetlen olyan dzsungeles, aki valóban egy második supportként funkcionál, mert van cc-je, van pajzsa, Pitypang is egy extra cc, ha úgy vesszük, elvégre a sebzése nem nevezhető egetverőnek. Emellett dzsungel takarítási koncepciójából kiindulva teljesen felesleges a számára dzsungel tárgyat vásárolni, így rögtön lehet kezdeni a Megváltással, amivel még gyógyítást is biztosítunk a csapatunknak. Ez nagyon szépnek hangzik, és sokáig jól is működött, aztán az érkező nerfek, többek között a bokraira, illetve a pajzsára, jelentősen visszavettek az erejéből, és most már a profik is inkább a sebzés vagy tankosság orientált dzsungelesek mellett döntenek.
A legritkábban választott karakternek járó díjat pedig Skarner tudhatja magáénak. A kristály skorpió már nagyon régóta a legritkábban választott hősök egyik kiemelkedő képviselője. Jelenleg őt szeretik a legkevésbé az emberek, a meccsek mindössze 0,4%-ban lehet vele találkozni. Az ő problémái hasonlítanak Udyréhoz. Ő sem egy hard engage karakter, ebből kifolyólag, ha tankra van szükség inkább nyúlnak máshoz a játékosok. Skarner ugyan nagy tank tud lenni, van neki lassítása, a végső képességével pedig vontatóvá alakul, ám ez mind kevés ahhoz, hogy sok szituációban hasznos legyen. Nekem Skarner már az a szint, akit ha meglátok a champ selectben úgy érzem, hogy ennek csakis két vége lehet. Vagy ő fogja carryzni az egész meccset, vagy rajta fog elmenni minden. Köztes átmenetet egyszerűen nem tudok elképzelni a hőshöz, ugyanis abban a közel 4 évben, amit a játékkal töltöttem jó esetben találkoztam 5-6 Skarnerrel, és mindegyiknél ezen két eshetőség valamelyike lett. A karakter nagy problémája, hogy arccal előre bele kell rohannia az ellenfeleibe, ha csak nincs villanása, de miután az nincs olyan hű de gyakran, így marad a beszaladás. Egy ügyesebb csapat ezt könnyen ki tudja játszani. Egyszer talán a Riot majd oda is eljut, hogy az ősi skorpióval foglalkozzon, hiszen Yoricknak is sok türelemre volt szüksége, de végül csak megkapta azt a reworköt.
Ti milyen gyakran játszotok ezekkel a hősökkel?
A lista a lolking.net 2017.08.01-jén közzétett adatai alapján készült.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!