A legnagyobb csapatok is igyekeznek elkerülni egyoldalúsága miatt. Most részletesen bemutatjuk!
Ruinberg - sokan ismerhetitek random csatákból. Nehéz tankoknak készült, de a kevésbé páncélozott járművek is elboldogulnak rajta ügyes játékkal. Tier 10 SH-ban, előrenyomuláson sok klán áll fel defenzíven. Az északi oldalról ez rendben is van, kommunikációval és jó helyezkedéssel fel lehet állítani egy 10 perc alatt feltörhetetlen védelmet. A déli oldalon már más a helyzet, a bázis helyezkedése miatt nem érdemes erre alapozni, könnyen elfoglalhatja az ellenség.
MI A HELYZET A WGL-BEN?
Itt már támadás / védekezés a játékmód, az egyik csapatnak két bázist kell védeni. A probléma ott kezdődik, hogy a védekező csapat óriási előnyben van. Mindhárom kulcspozíciót akár láthatatlanul elérik és onnan a támadó csapatot képesek 200-300 méterről is észrevenni, tehát mire elkezdődne a közelharc, óriási HP-hátrányban vannak a támadók. Felrajzoltam ezt a három bokros helyet, ahonnan a pálya érdemi részét könnyedén be lehet látni.
AKKOR MÉGIS HOGYAN ÉRDEMES TÁMADNI?
Ezt segíti a múlt szezon közben érkezett Maus buff. A 3200 HP tankonként óriási mennyiség, ráadásul a páncélja is képes több lövést felfogni, így van ideje odaérni a harcba, nem bontják le olyan hamar. Kétfajta elképzelés lehetséges:
- Hirtelen a bázisra rohanás és egy Maus mögött kisebb tankkal foglalni megfelelő hátsó fedezet mellett - egy idő után kiismerhető
- Határozott kezdéssel elhitetni a védőkkel, hogy az egyik bázist támadjuk, és miután átmozogtak, a másikat lerohanni - okos kivitelezés mellett sokkal hasznosabb
A védők felderítőjén múlik nagyon sok minden. Ha korán észreveszi a támadást, könnyen előnyt szerezhetnek pár "ingyen" lövéssel, vagy gyors helyzetváltoztatással. A másik tényező, ami meccseket dönthet el, az az egyéni megérzés. Kevés tank pozíciójának ismeretében el kell dönteni, melyik bázisra álljunk fel. Helyes felismerés esetén, ha számítanak a védők arra, hogy ez csak elterelés, a támadók elbuktak. Viszont ha az egyik bázist és környékét teljes létszámmal lerohanják és a védőknek nincs idejük odaérni, akkor sikerrel jártak. Erre nagyszerű tank a Bat Chat. 25t. Későn veszik észre a védők, gyorsan odaér és rövid idő alatt nagyon nagy sebzést tud kiosztani - persze többedmagával. Nagyon észnél kell lenni a taktikusabb terv alkalmazásánál, mert ha a csapat akár egyetlen tagja is "lebukik" átforgatás közben, már borítékolható a vereség.
A legutóbbi Golden League utolsó fordulóiban a GoHard csapata kétszer is briliánsan támadott, a védőket teljesen megtévesztve. Ebből a WG elemző videót is csinált a FAME klán parancsnoka, dakillzor kommentálásával.
Ugyanezen sorozat következő részeként pedig két okos ötletet mutat be, amelyek egyetlen hiba miatt estek a kútba a Kazna Kru és az Oops részéről.
Egy biztos: továbbra is felemelő érzés támadásból nyerni, védésből veszteni pedig komoly hátrány egy oda-vissza körben. Sajnos ez az egyoldalú pálya Tie Breaker is lehet, ahol az előző pályák fölényesebben nyert csapata előtt ziccert teremt.
Nektek mi a véleményetek? Ismertek, esetleg alkalmaztatok működő támadást Ruinbergen?
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!