Kezd egy kissé átesni a ló túloldalára a Riot a rúnákkal

Kezd egy kissé átesni a ló túloldalára a Riot a rúnákkal

Cserélhető Summoner Spellek és "Rylai's Scepter" rúnában. Egyes hősök könnyen átvehetik a meccs feletti uralmat az utóbbival.

Eddig is láttunk már érdekes ötleteket a rúnák kapcsán, de a maiak közül az egyik igazi újdonságnak számítana, ha bekerülne és alapjaiban forgatná fel a mérkőzést. Két új rúnát kaptunk ezúttal, mindkettő nagyon eltérő hatással rendelkezik és ahogy Meddler ígérte, olyanokat mutattak be, amik nem elsősorban sebzés központúak. Az alapokat már nagyjából bemutatták, hogy mikre számíthatunk, most pedig még tovább szélesítik a bemutatott rúnák számát.

Miként használja fel a játékosvisszajelzéseket a Riot fejlesztés közben?

Egy dolog biztos, a LoL sosem unalmas, már csak azért sem, mert folyamatosan változik a pár hetente megjelent patch-ek miatt. Jelenleg a legsikeresebb online játék és e-sportok terén is az élmezőnyben van, Twitch-en általában a legnézettebb játék, ha csak nincs valamilyen nagyobb versenye egy másik e-sportnak.

Az első új rúna a Summoner Specialist. Egy Summoner Spell töredékkel kezdjük a játékot és minden alkalommal kapunk még egyet, amikor idézői képességet használunk. Ha összegyűl három töredék, akkor a boltban le tudjuk cserélni egy másik idézői képességre. Emellett kapunk még 15% CDR-t is az idézői képességekre, ami több perces CD-k esetében nagyon is sokat számít. Ez a rúna rengeteg lehetőséget nyújthat, mivel meccs közben is tudunk idézői képességet váltani. Gondoljuk csak el, eleinte akár Flash + Ignite-tal is mehetünk top lane-re, mivel a teleport valószínűleg nem a mérkőzés első szakaszán fog kelleni, így egy újabb előnyt szerezhetünk az ösvényen. Esetleg ADC-ként Heal-lel kezdünk, ami eleinte, főleg az ösvényen jobb, de ha van egy burst karakter az ellenfélnél, később a Barrierrel lehet többre megyünk. Dzsungelben is lehet ezt hasznosítani, esetleg eleinte kell a Ghost, hogy utolérjük ellenfeleinket, vagy Shaco-val Smite + Ignite-tal indítunk szintén a korai előny miatt, de később már lehet, hogy a Flash-nek több értelme van. 

Egyelőre még elég sok kérdés van a csere körül. Például milyen CD-re kerüljön egy-egy kicserélt idézői képesség, jelenleg az előzőnek tartja meg a CD-jét. A másik kérdés, hogy mindezt valóban a boltban kell-e majd megtennünk, vagy lehet-e máshol, no meg, hogy ér-e egyáltalán annyit ez a rúna, hogy egy másik Keystone-ról mondjunk le az érdekében és inkább ezt használjuk. Ezekre hamarosan megtalálják majd a válaszokat, addig még sok tesztelés vár. Egyelőre valahogy így kell elképzelni.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Scoreboardot is folyamatosan figyelni kell majd, hogy kinek éppen mije van. Nagyban megnehezítheti majd az egyes idézői képességek CD-jének figyelemmel tartását, ez elsősorban a profi meccseket érintené. Azt is fontos megjegyezni, hogy az egyes képességek más-más CD-vel rendelkeznek, egy szóval elég nagy káoszt is okozhat, no meg persze az se mindegy, hogy az ellenfélnek a Flash mellett épp egy Ghostja, Barrierje, Exhaust-ja, netán Ignite-ja van. Egy picit kezd olyan lenni ez a rúnarendszer, mintha teljesen meg szeretnék reformálni a játékot, holott erre nem igazán van szükség, legalábbis szerintem. A változás és a megújulás jó, de azért nem kell mindent kidobni az ablakon, amire eddig épült a LoL.

A Hextach Freezray egy kis Yordle kütyü lehet, amivel fagyasztani tudjuk az ellenfelet, vagyis a játék nyelvére lefordítva, lassítani. Az első támadásunk egy hős ellen 1,5 mp-re lelassítja őket. Szintfüggő lesz, hogy mennyire, illetve az is számít, hogy közelharci, vagy távolsági karakterről van-e szó. Távolsági karaktereknél ez 25%-40%, közelharciaknál pedig 35%-50%. A CD pedig egy azon hősre 8-3 mp lesz, vagyis a játék későbbi felében egyre gyakrabban tudjuk használni. Ezek mellett az aktív tárgyainkat is erősíti, mert ezeknek a lassító hatásai (Hextech Gunblade, vagy Hextech GLP-800, BotRK) egy területet jelölnek meg 5 mp-re, ahol 70%-os lassítást alkalmaznak.

Ez a rúna önmagában egy csomó hőst kihúzhat a csávából, akik eddig nem igazán voltak életképesek. Így a karakterek dönthetnek úgy, hogy a még több sebzés helyett inkább a lassítást választják, amivel könnyebben tudnak rátapadni célpontjaikra. Gondoljunk csak Garen-re, akinek a legnagyobb gyengéje még mindig az, hogy viszonylag könnyű kiteolni, ő maga pedig semmilyen CC-vel nem rendelkezik egy Silence-en kívül. Q után megindul, ránk csap egyet, mi meg csak reménykedünk, hogy el tudjunk futni tőle. Az aktív rész az, ami még durvábbá teszi a dolgot. A Hextech Gunblade egy sokkal gyakoribb tárgy, de igazság szerint a BotRK-val is használható. Kik használnak ilyet? Utóbbit leginkább az ADC-k. Egy szűkebb átjárón használva valakire a BotRK-t egy elég nehezen áthidalható, ragacsos helyet tudunk létrehozni 5 másodpercig. Ez kite képességként sem utolsó, illetve támadásnál sem rossz. Ha valakinek nincs instant menekülő képessége vagy Flash-el, vagy meghal. A Gunblade használók szerintem még félelmetesebbek lehetnek ezzel. Akali, Leblanc, Katarina, Jax, esetleg Ahri, csak pár név azok közül, akik gyakran élnek ezzel a választással. Ezek a karakterek amúgy is mozgékonyak, nagy sebzéssel rendelkeznek és alapvetően nehéz előlük elmenekülni. Képzeljük el, hogy a mostani képességeik, ugrálásuk és sebzésük mellé még egy 5 másodperces lassító zónával is megnehezítik a dolgunkat. Nagyon remélem, hogy ezt még egyszer átgondolják, mert elsőre ez így nagyon erősnek tűnik. Lényegében egy 40 mp CD-vel rendelkező tárgy 5 mp-re mondhatni teljesen mozgásképtelenné tesz minket, ha nincs valami ugrás képességünk, azaz egy Flash-t nagy valószínűséggel fel kell áldoznunk.

Szerencsére még sok idő van novemberig, és addig talán átgondolják ezt az egészet még egyszer.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések