Egyszer majd Ryze felemelkedik, Azir pedig tollászkodhat a buffok után

Egyszer majd Ryze felemelkedik, Azir pedig tollászkodhat a buffok után

Tudjuk, hogy kilátásban van ennek a két karakternek a buffja/reworkje, de ezekre akár még hónapokat is várhatunk.

Addig is, amíg ez az időszak eltelik, sajnos nagyrészt a jelenlegi formájukban kell elfogadnunk ezt a két karaktert, viszont a PBE szervereken már van némi mozgolódás. Mindkét hős kapott buffokat tesztelésre, hogy egy kicsit vonzóbbá tegyék őket a játékosok számára.

Ki gondolta volna, újabb Ryze változások jönnek

Aioween | 17/08/23 14:00 A szokásos Meddler féle képlékeny előrevetítésben ezúttal két hőst is kiemelt, akiken dolgozni fognak. Ezek egyike a korábban már majdnem frissítéseket kapó Malphite és persze Ryze, aki újabban szinte minden évben frissül egy kicsit. Gyakran hördül fel a közösség egy-egy patch, vagy hős kapcsán, Meddler elmesélte mennyire és hogyan veszik ezeket számításba.

Azir buffja nagyrészt csak a late game fázisokban lesz érezhető és egyelőre csak az ultiját erősítették. A buff pedig egész egyszerűen sebzésnövelés ezen a képességen, vagyis az Emperor's Divide-on. Az ulti első szintjén a sebzés változatlan marad, így az első 10 szinten semmilyen változást nem fogunk érzékelni. Második szinten 25-tel nő, ez sem túl sok, de a 16-os szintet elérve 150 plusz sebzést kapunk rá. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Riot szeretné kihangsúlyozni, Azir egy late game karakter

Sajnos ettől az egy bufftól, ráadásul pont ilyen formában nem hiszem, hogy sokkal gyakoribb választássá válna. A sebzés jó dolog, de az ultit eddig sem azért használtunk, vagy szerettük, mert sok a sebzés rajta. Annak igazi erejét áthatolhatatlanság adta képességekkel, amiknek mozgási animációjuk van és a "Shurima shuffle" miatt volt fontos, amikor becsúszunk egy karakter mögé és szépen visszatoljuk a csapatunk felé, a halálába. Ezután a buff után, ha egyáltalán bekerül a 7.18-ba a profik sem feltétlen fogják őt választani, mivel az early game-je továbbra is gyenge marad és a 3000 aranyba kerülő Nashor's Tooth-ig nem sok mindent tud csinálni.

Ryze sem feltétlen kap világmegváltó erősítést még, bár ennek a hatása azért nagyobb lehet a játékra, mint Azirnál. Megnövelik a Rune Prison (W) AP rátáját 20%-ról 60%-ra, ami elég sok sebzést jelenthet. 

Ha például Ryze-nak van 200 AP-ja, akkor eddig 40 sebzést kapott a 20%-ra, 60%-nál ez viszont 120 lesz, vagyis 80-nal több. Ne felejtsük el, hogy Ryze képességei a bónusz manából is sebzést adnak. Egy Morellonomicon 100 AP-t és és 400 manát ad, vagyis a W ebből 64 bónusz sebzést ad, nem beszélve a többi dologról, mint a berobbantott rúnák stb. Ez az egész változás azért lesz fontos, mert így nem csak kezdeményezésként lesz hasznos a Rune Prison, hanem a burst kombóban is megállja a helyét, így egy rotáció alatt könnyebben robbanthat fel valakit. Ez a buff inkább a solo que-nak szól, semmint a profiknak, akik eddig is ki tudták használni Ryze-t, viszont mivel az ultinak nem szervezett játékban sokkal kevesebb az értéke, ezt valahol kompenzálni szeretnék. 

Ettől függetlenül a plusz sebzésnek a profik is örülni fognak és így újra megjelenhet a VB-n is Ryze, hiszen ultija profi csapatok kezében továbbra is veszélyes lehet, de ezzel a buffal az ösvényen is jobban megállja majd a helyét. Minden problémát azért ez nem fog megoldani, továbbra is nagyon szembetűnő a különbség a profi és nem profi környezetben mutatott teljesítménye között, de valamelyest segíthetnek ezzel a helyzeten. 

Ahogy már mondtam, ezek a buffok egyelőre csak PBE-n elérhetőek és egyáltalán nem biztos, hogy bekerülnek az élő szerverekre, vagy hogy lesz helyük a 7.18-ban. Az viszont egyértelmű, hogy ezek a buffok nem a végleges megoldást jelentik a Riot oldaláról sem, Ryze és Azir jó eséllyel még idén nagyobb figyelmet fog kapni és ha teljes reworköt nem is, de valamilyen nagyobb frissítésre biztosan számíthatnak.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések