Matchmaking, térképek, játékmódok és még sok más érdekesség egyenesen a fejlesztőktől.
Slava Makarov, a Wargaming kreatív igazgatója a Gamescom-on számos kérdésre válaszolt, amikkel most nem untatnánk benneteket, ellenben összeszedtük nektek a lényeget.
Matchmaking
A matchmaking nem úgy működik, ahogy kellene. A tier V-os és tier VIII-as tankok rendszerint a lista alján végzik, a szakaszok szinte sosem kerülnek a csapatlista tetejére és semmi előnye nincs a tier limites tankoknak.
- Tier VI és tier VIII tankok helyzetével tisztában vannak a fejlesztők, de az új MM túl összetett ahhoz, hogy mindent egy csapásra megoldjanak, ezért lépésenként haladnak.
- A szakaszok problémájáról is tudnak, és amint tudják, javítják a hibát.
- A tier limites tankok MM-jét nem akarják helyrepofozni.
A válaszokból úgy tűnik, hogy egy félkész MM-et adtak ki, a tier limites tankokkal pedig azért nem foglalkoznak, mert elenyésző a számuk.
Pályák
A pályák kapcsán két problémakört feszegettek: miért nincsenek új pályák és mi a helyzet a hegymászós helyekkel.
- Lesznek új pályák, de előbb befejezik a régiek átdolgozását.
- A 9.20-as frissítéssel lezárták a legtöbb hegymászós utat, és úgy ítélik meg, hogy a régi helyekre már nem lehet felmászni. Ezenkívül azt is elismerte Slava, hogy egyes hegymászós helyek (elég csak Mines nullás vonalra gondolni) jelentősen befolyásolhatták a csaták kimenetelét.
Mindebből talán az a legkézenfekvőbb következtetés, hogy továbbra is sok az ígéret, de lehet újra kipukkad a lufi, akárcsak idén. A hegymászós helyek eltűnése pedig az e-sport metára lesz a legnagyobb hatással.
Járművek
Az egész interjú talán legérdekesebb része.
- Nem dolgoznak a Sturmtiger-en.
- SPG limit nem lesz, csak rangsorolt csatában: maximum 2 arty csapatonként.
- Nem lesz többnemzetiségű legénység.
- A lengyel ágon gőzerővel dolgoznak.
- A japán SPG és TD ág egyelőre parkolópályán van. Először a lengyel ágat szeretnék befejezni.
- A régi prémium tankok újraegyensúlyozásán dolgoznak a fejlesztők, de egyelőre még nem tudják, hogy mit kezdjenek a tier limites tankokkal.
Az interjúnak az a része, hogy az SPG számát miért nem korlátozzák random csatában is egész egyszerűen érthetetlen. A Sturmtiger és a többnemzetiségű legénység valóban nem lényeges, sőt előbbi talán jobb, ha soha nem is kerül be a játékba. A lengyel ág feleslegesnek tűnik annak fényében, hogy látszólag a fejlesztőknek is nehézséget okoz a komplett ág megalkotása.
Gazdasági rendszer
A gazdasági téren a kötvények borzolják leginkább a kedélyeket. Vajon a WG hogy látja a kötvények játékra gyakorolt hatását?
- Bár eredetileg csak rangsorolt játékmódban volt lehetőség kötvényt szerezni, de a 9.20-tól tier X és Grand Battles csatában is hozzájuk lehet majd jutni.
- A rangsorolt játékmódban pedig több kötvényt lehet majd szerezni egy-egy szakasz végén, ami jó hír azok számára, akik a ranglistára, azaz a felső 50%-ba nem tudnak bejutni.
A hír kapcsán rengeteg teóriát lehetne említeni, de ezzel egy külön cikkben fogunk majd részletesen foglalkozni.
Játékmódok
A rangsorolt csaták, a kisebb tierű tankok helyzete és néhány infó CW téren. Ezek a legfőbb témakörök.
- A fejlesztők jelenleg a rangsorolt csaták alap funkcióinak javításán dolgoznak. Tervezik a rangsorolt csatákon alapuló liga létrehozását is, de még semmi konkrétum nincs, amit megoszthatnának a nagyközönséggel.
- A csatamódok talán a kisebb tierű tankokra is kiterjednek majd, de egyelőre a végjátékra fókuszálnak a fejlesztők, azaz a tier X van a középpontban.
- CW téren a Global Map fejlesztése az elsődleges prioritás, de a szezont követően egy hatalmas klánháborús esemény is lesz új mechanizmusokkal, amit november végére terveznek, de ez még változhat.
- A Stronghold játékmód fejlesztésén is dolgoznak. Ilyen például, hogy augusztus 24. óta már tier X random csatákban is megszerezhetőek az ipari nyersanyagok.
- Még több kiképzési lehetőség érkezik az újoncok számára.
A tervek ígéretesek, de a Stronghold játékmódban rejlő lehetőségeken kívül az egyszeri WoT játékos nem sok mindent tud kezdeni mindezzel.
Felhasználói felület
Mindenféle extrán dolgoznak a fejlesztők. Nézzük meg, hogy mik ezek!
- Még több szűrő beépítése a tanklistákhoz, mint például 3 vagy több soros lista, szűrés nem elit tankokra stb.
- Elérhető lesz több információ a tankok paraméter paneljén, mint pl. talajellenállás vagy ágyú stabilizációs értékei.
Mindenképp hasznos újításokról beszélhetünk, de igazság szerint ezeknek már régen bent kellene lenniük a játékban.
Egyéb
Mindenképp érdekes téma, hogy vajon a WG figyelembe veszi-e a játékosok visszajelzéseit, vagy szeretnének-e kedvezni a WoT játékosok számára valamivel, esetleg ösztönözni őket a rendszeresebb játékra, mint pl. WoWS-ban a konténer rendszer. Slava Makarov válaszai:
- A fórumokon kívül főként a külső munkatársakkal (Contributors) egyeztetnek és a bloggerek véleményét kérik ki, hogy megkaphassák a játékosok legfrissebb visszajelzéseit, amiket ha lehetséges, akkor megpróbálnak végrehajtani.
- Nincs terv arra, hogy egy adott napi XP mennyiség elérése után különleges jutalmat kapjanak a játékosok, mint pl. a WoWS esetében a konténerek tele cuccokkal.