Addig nem indulunk el teljesen az e-sportok felé, amíg a játék nincs teljesen kész

Addig nem indulunk el teljesen az e-sportok felé, amíg a játék nincs teljesen kész

Brendan Greene, aka Playerunknown beszélt egy picit a játék e-sport jövőjéről a GamesCom után.

A PUBG most a leggyorsabban növekvő játék a videojátékok piacán. Brendan Greene 'gyermeke' nemrég maga mögé utasította a CS:GO-t és már a DotA 2 pozícióját ostromolja, sőt párszor már sikerült ellen csatát is nyernie. Ez köszönhető annak, hogy a játék fejlesztői tényleg azzal foglalkoznak, hogy jobb legyen az egész és nem az kerül előtérbe, hogy milyen mikrotranzakciót lehet még a játékba pakolni, mint a H1Z1 esetében. Persze ez nem jelenti azt, hogy tökéletes lenne. Még mindig vannak érdekes bukások valamilyen járművel és a GamesCom keretein belül azt is láttuk, hogy az egyik versenyzőnek sikerült két szikla közé szorulnia (de így is 8. lett - a szerk).

Ha pedig már itt tartunk, akkor itt az ideje annak, hogy belenézzünk kicsit abba, hogy a játék milyen e-sport babérokra törhet a jövőben. A GamesCom versenyből kiindulva azt kell mondani, hogy erős fejlődésre van szükség. A kommentátorok nagyon lelkesek voltak és látszott, hogy elvégezték a házi feladatot, de spectator mód és persze a produkciós kollégák munkájában becsusszantak hibák. A párharcokról, főleg a körök elején, sokszor lemaradt a közvetítés. Csak azt lehetett hallani, hogy ez vagy az meghalt. A játék kései szakasza már izgalmasabb volt. Amikor a kör elég szűk lett és a játékosok száma is alaposan megcsappant, akkor már jól működött az egész. De a játék esport aspektusáról Brendan Greene, aka PlayerUnknown, is beszélt egy kicsit hosszabban.

"Már azóta álmodom egy Battle Royale e-sport játékról, mióta elkezdtem a stílust az ARMA II-ben. Már akkor felötlött bennem, hogy az egész nagyon érdekes lehet egy néző szemében. A mostani verseny még csak kis lépéseket jelent. Keressük a megfelelő formátumot, és mivel ilyet még senki nem csinált ez nem túl könnyű. Ezt még nehezíti az is, hogy úgy kell versenyt rendezni, hogy három napon keresztül menjen az adás napi 6-8 órában. Egyszerűen nem lehet beutaztatni 1000 játékost, pedig a játék formátuma azt követelné meg. Szóval most azon dolgozunk, hogy megfelelő bajnokságmódot dolgozzunk ki. Ezért munkálkodunk együtt az ESL-el, mert nekik már van tapasztalatuk a versenyekben."

Eddig a pontig nagyjából 9 millió eladott példánya van a játéknak és a növekedésnek valahogy semmi nem szab határt. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy az egész még Early Acces-ben van, akkor még grandiózusabb ez a teljesítmény. Greene mindenképpen e-sport játékot akar készíteni, de emiatt nem fogja siettetni a fejlesztőket a teljes kiadással.

"Addig nem kezdjük meg az e-sport oldal masszív fejlesztését, amíg a játék nincs teljesen kész. Ha pedig már azt tudjuk mondani, hogy a háttér megvan, akkor sem fogunk fejjel rohanni az ismeretlenben. Az amatőr játékosokból előbb félprofi majd később profi játékosokat kell faragni. Az egésznek sorrendje van és nem lehet előre ugrani. Nem lehet hasra csapni és azt mondani, hogy kész vagyunk. A játéknak kompetitívnek kell lennie, a bug-okat ki kell irtani és legfőképpen mindennek működnie kell. Sok játéknál láttuk már, hogy a rövidebb utat választották és csúnya vége lett."

De a lassú tempó nem feltétlenül rossz. Sőt sokan gondolják azt, hogy ez teszi érdekessé a játékot. Egyelőre az egész esport üzletág a MOBA és FPS játékokra épül. Egy ilyen relatíve új és szokatlan stílusnak idő kell, míg a piac elfogadja. De a Bluehole ezt nem bánja, sőt előnyt akar kovácsolni belőle.

"Mi azt akarjuk, hogy egy-egy kör után a játékosok el tudjanak mondani egy történetet. Erre pedig lehetőséget ad az, hogy 30 percen keresztül megy a folyamatos akció. A CS:GO ebből a szempontból teljesen ellentétben áll ezzel. Ott minden gyors és pörgős, ha kettőt pislog valaki, akkor lehet kulcsmomentumokról marad le. Ezért jó nézni a PUBG-t, mert egy-egy játékos karaktere nagyon sok mindenen megy keresztül, amiről már megéri beszélni a barátokkal, egy délután."

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések