Gyorsabb ultik és több AP/AD az idő elteltével, két új rúnát kaptunk!

Gyorsabb ultik és több AP/AD az idő elteltével, két új rúnát kaptunk!

Ezúttal inkább a nyers AP és AD, no meg a CDR az ultikon került a fókuszba. Lesznek érdekes párosítások, az biztos!

Mindkét bemutatott rúna, a Gathering Storm és az Ultimore is inkább a late game erőre koncentrálnak, cserébe a korai előnyökről le kell mondanunk, de biztosan lesz olyan karakter, aki ezeket tökéletesen ki tudja majd használni. Nézzük mit is tudnak pontosan!

Kezd egy kissé átesni a ló túloldalára a Riot a rúnákkal

Aioween | 17/08/24 16:29 Eddig is láttunk már érdekes ötleteket a rúnák kapcsán, de a maiak közül az egyik igazi újdonságnak számítana, ha bekerülne és alapjaiban forgatná fel a mérkőzést. Két új rúnát kaptunk ezúttal, mindkettő nagyon eltérő hatással rendelkezik és ahogy Meddler ígérte, olyanokat mutattak be, amik nem elsősorban sebzés központúak.

Az első rúna a Gathering Storm, mely a Sorcery vonalon foglal helyet. Ennek lényege, hogy karakterünk az idő elteltével hatványozottan erősebb lesz, kicsit hasonló, mint most egy Rod of Ages a HP és mana bónuszok nélkül.

Minden 10. perc után kapunk 8 AP-t és 6 AD-t. A csavar az egészben viszont az, hogy ezek a bónuszok mindig szorzódnak, attól függően, hogy hányadik 10 percben járunk. Tehát az első 10 perc után 8 AP-t és 6 AD-t kapunk, de a 20. perc után már 16 AP-t és 12 AD. Ezek alapján tehát egy 40 perces mérkőzés valahogy így nézne ki.

10:00 8 AP 6 AD
20:00 24 AP 18 AD
30:00 48 AP 36 AD
40:00 80 AP 60 AD

Egyértelműen a late game erőnket növeli meg ez a rúna, cserébe viszont az első 10 percben semmit sem fog nyújtani és úgy igazán 20-30 perc után fejti ki hatását. Mondanunk sem kell, hogy a 10. percek a játékban így nagyon kritikus powerspike pontok lehetnek az életünkben, amikre nem csak nekünk, de az ellenfeleknek is fokozottan oda kell figyelni. A 30. percnél hirtelen 48 AP-val és 36 AD-val gazdagodunk, ami nem kevés. AP szempontból ez 8-al többet jelent, mint egy Blasting wand, ami 850 arany a játékon belül. Ezt a rúnát különösképp olyan karakterekre várom, akik a lategameben tudnak igazán kiteljesedni és mindkét összetevőt ki tudják használni. Hirtelen a kevert sebzésű karakterek jutnak eszembe, mint egy Akali vagy Katarina esetleg Evelynn, de igazából a mostani buildek alapján akár még LeBlanc-nak se jöhet rosszul. A Jax-et pedig inkább meg sem említem. 

Ennek a rúnának a scalingjét különösképp figyelni fogják a fejlesztők, főleg a játék későbbi fázisában az előbb említett okok miatt, szóval könnyen lehet, hogy nem pont ilyen formában kerül kiadásra. Gondoljunk csak bele a mostani rúnákba, vagy mesterségekbe, egyik sem képes ilyen nyers erőt adni.

Szintén a Sorcery vonalat képviseli az Ultimore, aminek a neve mindent elárul. Ulti more, vagyis ultizz többet. 

A lényege nagyon egyszerű, a végső képességünkre kapunk 5% CDR-t, de ami nagyon fontos, hogy ezt a normál CDR-en felül. Kicsit olyan, mintha Sona ultijából csenték volna az ötletet, hiszen ez is csökkenti a többi varázslat CD-jét, a normálison felül is. Sok olyan karakter létezik, akik erőteljes végső képességekkel rendelkeznek, ezért érthető módon nagy CD van rajtuk. Ilyen például egy Karthus, esetleg Vi. Fontos megjegyezni, hogy ez a többi képességünket nem fogja befolyásolni, így lesznek olyan hősök is, akiknek semmilyen értékkel nem fog bírni ez a rúna. Ilyenek az alakváltó karakterek mint Jayce, Nidalee, Elise, de Udyr is idetartozik. Egyébként nem csak a hosszú CD-vel rendelkező ultikra lesz ez hasznos, a rövidebbekre is lehet használni, ha például kétszer is szeretnék ultizni egy hosszabbra nyúló csapatharc során. Talon végső képessége például egy tökéletes eszköz a törékeny carryk kiszedésére, legyen az AP vagy AD, de rendszerint csak egyszer tudjuk elsütni egy-egy harcon belül. Harmadik szinten viszont már csak 60 másodperc alapból a CD, ha az alap 40%-on CDR-en kívül még további 5%-öt szerzünk rá, akkor máris csak 33 másodpercről beszélünk, az pedig elég gyakori az ultik között.

Először egyébkét kipróbálták ezt Keystone-ként is, de nagyon nehéz volt kiegyensúlyozni a később nyújtott erőfölényt. Vegyük például Lux-ot, aki ezzel akár 2-3 alkalommal is ultizhatott egy csapatharc alatt, ha azzal jól talált, elég félelmetes egy látvány. Így inkább eltávolították innen, hogy mások is hozzáférjenek könnyebben és egy sokkal ésszerűbb erőfölényt adjon mindenkinek. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések