Olvasói vélemény: így lehetne feltornázni az EU LCS nézettségét

Olvasói vélemény: így lehetne feltornázni az EU LCS nézettségét

Más játékoknál bevált, miért ne működhetne itt is?

Nemrég beszámoltunk arról, hogy változások jöhetnek az EU LCS-be, méghozzá az egyre jobban bezuhanó nézettség miatt. 

Mélyrepülésben az EU LCS nézettsége, változások jönnek!

A számok alapján mindenkinek feltűnhetett, hogy az EU LCS már nem annyira érdekes a nézők számára. Ez ellen szeretne tenni a Riot, ezért változásokra számíthatunk.

Az egyre gyengülő nézettségi adatoknak számos oka van: a csütörtök-péntek délután/este nem túl hálás időpont, a kínai ligához hasonló, kétcsoportos bontás kevesebb jó meccset eredményez, hiszen "a nagyok" ritkábban találkoznak egymással, míg a Bo1-ben volt egy olyan random faktor, ami izgalmasabbá tett minden összecsapást, még ha ez a random faktor ártott is a kompetitív integritásnak és hátrányosan érintette az európai gárdákat más régiókhoz képest. De sorolhatnánk még, a lista hosszú, gyengébb produkciós csapat, kevesebb ARC, akik köré történeteket lehet építeni, ezek mind megvannak pl. Észak-Amerikában, ahol jövőre már franchise rendszer jön, míg a fene tudja, hogy mi lesz Európával.

Lehetséges megoldások

Ha a struktúrát nézzük, az NA megoldás (egy csoport, Bo3) jó lenne, csak akkor a közvetítés időpontját kellene átpakolni, lehetőleg úgy, hogy ne ütközzön az NA LCS-szel, a korábbi, párhuzamos közvetítés nem volt túl hatékony. Vagy EU is P-SZ-V lesz, pénteken este, míg szombat-vasárnap kora délután, vagy egy idősávba teszik NA-vel, megkockáztatva a nézővesztést az átfedés miatt. Persze variálhatják jobbra-balra a struktúrát, sokkal erősebb marketing kéne Európában, hogy valódi sztárokat neveljenek a játékosokból. 

De van az éremnek egy másik oldala is: ha a struktúrát, a játékosok marketingjét már nem lehet jobban csiszolni, akkor a nézőket kell jobban motiválni. Itt jön képbe olvasónk, László kommentje:

"A nézők között droppoljon automatikusan kulcsokat, ládákat, néha skineket, esetleg rp-t. Tuti 2-3x annyi ember nézn3 a meccseket. A cs majort se nézné tized annyi ember se, ha nem lenne dropp. De mondjuk a riot is csinálhatna ládát. Lenne 0,2% esély ritka skinekre, 2% sima skinekre, 50% 1db kulcstöredékre, 20% kettőre 5% háromra, 100rp-re pedig 4,8%. 18% pedig maradna ip-re, töredékekre stb."

A droppokon keresztül történő "mesterséges" nézőszám növelés nem újkeletű jelenség: ahogy László is írta, a CS:GO Major tornáit is jóval többen nézik egy átlagos versenynél a dropra való esély miatt, mégha az igen alacsony is. De nem csak a CS:GO-ban van ez bejáratva: nemrég a SMITE-ot és a Paladinst fejlesztő Hi-Rez is úgy döntött, hogy a közvetített versenyein (sőt még az átlag streamer közvetítése során) is lesz láda dropaz eredmények pedig egyetlen verseny után jól láthatóak voltak szabad szemmel, a 2017-es világbajnokság fináléját több mint kétszer annyian nézték, mint az egy évvel ezelőttit, mindezt a drop miatt. A Rocket League-t fejlesztő Psyonix is kísérletezik már ezzel, néhány közvetítésüket követve kaphatunk különböző skineket, tárgyakat.

És akkor most képzeljük el, hogy ha az LCS, az MSI, a világbajnokság vagy bármelyik másik hivatalos LoL verseny közvetítésének a követésével esély lenne arra, hogy kapjunk kulcsot, ládát, skint. Máshol bevált módszer, itt miért ne lehetne az? A nézői növekedés garantált, az egyetlen "hátrány", hogy ez mesterségesen generált nézettség, tehát nem azért megy oda elsősorban a látogató, hogy a profi csapatok meccseit kövesse. Persze ez fordítva is igaz: az egyébként e-sportot nem néző, több tízmillió játékos egy jelentős része néhány láda, kulcs reményében tuti benyomná a közvetítést, és ki tudja, hátha megszeretik és elkezdik követni.

Ti mit gondoltok?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések