Az esetek többségében, ha a Blizzard meglengeti a nerfkalapácsot, akkor egy-egy kártya általában meghal, ebben a cikkben megnézzük az összes letűnt lapot. A Druidra is ez vár?
Mióta Brode a hétvégén bejelentette, hogy a Druid-al kpacsolatban érkezik valami változás, a közösség elkezdett találgatni, hogy mégis milyen irányba mozdítják majd ki szegény Malfuriont. Sokan azt vetítik előre, hogy az Ultimate Infestation kerül a célkeresztbe, de az a tábor is népes, aki a Spreadin Plague nerfre szavaz. Hogy mi van a Hearthstone atyjának a fejében azt nem tudhatjuk, de arról van fogalmunk, hogy milyen hatása volt egy-egy nerfnek eddig. Gyorsan szaladjunk is végig azokon a kártyákon, amikre az eddigiekben lecsapott a nerfkalapács és többet nem találkoztunk velük igazán.
A tervezés áldozatai
Call of the Wild: Egy kártyába beépítettek hármat és a három lap mana értékét lecsökkentették eggyel. Miután kiderült, hogy így egyszerűen túl erős, muszáj volt megnövelni a költséget.
Leper Gnome: Ez megint egy teljesen érthető választás. A DR effekt túlságosan sok egy 2/1-es lapnak, viszont nem hordozott magában akkora veszélyt, hogy megérje rátolni egy Silence-et. Ettől függetlenül a lap a nerf óta alig látható, mondjuk előtte sem volt igazán része a metának.
Undertaker: Ha valami beteg volt a kiadáskor, akkor az az Undertaker lehetett. Szerintem vannak még olyanok, akik emlékeznek a hőskorra, amikor az Undertaker Face Hunter pakli terrorizálta a laddert. A +1/+1, minden DR lény után egyszerűen durva volt, ha már az első körben jött egy Undertaker+Coin+Leper Gnome kombó, akkor sokszor lehetett feladni a meccset. Ez a nerf muszáj volt.
A nerf után meghalt lapok
Arcane Golem: Mielőtt elveszítette volna a Charge képességet, akkor is csak agro paklikba fér be. A nerf után használhatatlan lett.
Ancient of Lore: Volt idő, mikor a lap, minden Druid pakliban ott volt. A 7 mana 5/5 húzz két lapot erős volt, azzal, hogy már csak egy lapot húz, elvesztette az értékét.
Blade Flurry: Ez egy dupla gyengítésnek indult. 2 mana helyett 4-et kellett fizetni érte és már csak a lényeket sebezte a változás után. Ezzel a kártya gyakorlatilag megszűnt létezni. De lehet már akkor tudták, hogy lesz Envenom Weapon meg Leeching Poioson.
Big Game Hunter: Mióta a manaköltség 3-ról 5-re változott, nagyon kevés pakliban látni, pedig előtte, minden control típusban bérelt helye volt.
Charge: Ez volt talán a legfurább nerf. Az lehet, hogy a költsége lecsökkent 1-re 3-ról, de a lény akire elmondták nem kapott +2 támadást és persze arcra sem mehetett, az első körben. Nyilván egy archetípusban erős volt, de nem törte meg durván a metát. Itt talán túl lőtt a rendszer a célon.
Force of Nature: Erre viszont szükség volt. Amíg a lap élt, létezett a kombó is és egyetlen Druid pakli sem tudott érvényesülni mellette. Persze a változással a Combo Druid is ment a levesbe.
Keeper of the Grove: Megint egy olyan tech. lap volt, ami egyszerűen túl rugalmas volt és nem lehetett kihagyni a lassabb paklikból. Agro ellen szinte tökéletes volt, mert leszedett egy ellenséges lényt és a relatíve magas életereje miatt a pástot is fenyegette. Control párbajban pedig a Silence miatt volt erős. Teszem azt Sylvanas ellen.
Molten Giant: Amikor a költsége 20-ról 25-re növekedett, akkor ment is a süllyesztőbe. Ez volt az első szög a Handlock koporsójába.
Rockbiter Weapon: A Doomhammer+Rockbiter kombó túl olcsó volt. Kellett az a +1 mana költség.
Small-Time Buccaneer: Ez a lap Rogue esetében durván erős volt, a közösség mindenhol panaszkodott miatta, a Blizzard pedig hallgatott rájuk.
Starving Buzzard: Itt nem volt elég az Unleash nerf. A két lap kombója egyszerűen túl nagy lapelőnyt adott. Viszont a változás után a keselyű teljesen eltűnt.
Spirit Claws: Ez volt az egyik lap, ami miatt mindenki utálta a Midrange Shaman paklit. A feltételt túl egyszerű volt teljesíteni, ezért itt jogos volt a nerf.
The Caverns Bellow: Az Un'Goro esetében ez kapta a legtöbb savat és azt hiszem teljesen igaza is volt az embereknek. A változás ésszerű volt, viszont ki is nyírta a lapot és a ráépülő paklit is, majdnem teljesen.
Tuskarr Totemic: A Random Totem helyett egy alap Totem idézése már sokkal életszerűbb volt. Bár talán ennek a lapnak nem kellett volna megkapnia kalapácsot.
Warsong Commander: Amikor ez a lap a balansz csapat elé került, akkor minden Grim Patronnak kicsordult egy könny a szeméből. Ezt személy szerint nagyon sajnáltam, mert imádtam azt az archetípust és talán nem is volt olyan durván beteg. De van egy olyan érzésem, hogy nem mindenki értene egyet velem.