Nerftörténelem: Ha a Blizzard valamit gyengíteni akar, akkor nem végez félmunkát

Nerftörténelem: Ha a Blizzard valamit gyengíteni akar, akkor nem végez félmunkát

Az esetek többségében, ha a Blizzard meglengeti a nerfkalapácsot, akkor egy-egy kártya általában meghal, ebben a cikkben megnézzük az összes letűnt lapot. A Druidra is ez vár?

Mióta Brode a hétvégén bejelentette, hogy a Druid-al kpacsolatban érkezik valami változás, a közösség elkezdett találgatni, hogy mégis milyen irányba mozdítják majd ki szegény Malfuriont. Sokan azt vetítik előre, hogy az Ultimate Infestation kerül a célkeresztbe, de az a tábor is népes, aki a Spreadin Plague nerfre szavaz. Hogy mi van a Hearthstone atyjának a fejében azt nem tudhatjuk, de arról van fogalmunk, hogy milyen hatása volt egy-egy nerfnek eddig. Gyorsan szaladjunk is végig azokon a kártyákon, amikre az eddigiekben lecsapott a nerfkalapács és többet nem találkoztunk velük igazán.

A tervezés áldozatai

Call of the Wild: Egy kártyába beépítettek hármat és a három lap mana értékét lecsökkentették eggyel. Miután kiderült, hogy így egyszerűen túl erős, muszáj volt megnövelni a költséget.

Leper Gnome: Ez megint egy teljesen érthető választás. A DR effekt túlságosan sok egy 2/1-es lapnak, viszont nem hordozott magában akkora veszélyt, hogy megérje rátolni egy Silence-et. Ettől függetlenül a lap a nerf óta alig látható, mondjuk előtte sem volt igazán része a metának.

Undertaker: Ha valami beteg volt a kiadáskor, akkor az az Undertaker lehetett. Szerintem vannak még olyanok, akik emlékeznek a hőskorra, amikor az Undertaker Face Hunter pakli terrorizálta a laddert. A +1/+1, minden DR lény után egyszerűen durva volt, ha már az első körben jött egy Undertaker+Coin+Leper Gnome kombó, akkor sokszor lehetett feladni a meccset. Ez a nerf muszáj volt.

A nerf után meghalt lapok

Arcane Golem: Mielőtt elveszítette volna a Charge képességet, akkor is csak agro paklikba fér be. A nerf után használhatatlan lett.

Ancient of Lore: Volt idő, mikor a lap, minden Druid pakliban ott volt. A 7 mana 5/5 húzz két lapot erős volt, azzal, hogy már csak egy lapot húz, elvesztette az értékét.

Blade Flurry: Ez egy dupla gyengítésnek indult. 2 mana helyett 4-et kellett fizetni érte és már csak a lényeket sebezte a változás után. Ezzel a kártya gyakorlatilag megszűnt létezni. De lehet már akkor tudták, hogy lesz Envenom Weapon meg Leeching Poioson.

Big Game Hunter: Mióta a manaköltség 3-ról 5-re változott, nagyon kevés pakliban látni, pedig előtte, minden control típusban bérelt helye volt.

Charge: Ez volt talán a legfurább nerf. Az lehet, hogy a költsége lecsökkent 1-re 3-ról, de a lény akire elmondták nem kapott +2 támadást és persze arcra sem mehetett, az első körben. Nyilván egy archetípusban erős volt, de nem törte meg durván a metát. Itt talán túl lőtt a rendszer a célon.

Force of Nature: Erre viszont szükség volt. Amíg a lap élt, létezett a kombó is és egyetlen Druid pakli sem tudott érvényesülni mellette. Persze a változással a Combo Druid is ment a levesbe.

Keeper of the Grove: Megint egy olyan tech. lap volt, ami egyszerűen túl rugalmas volt és nem lehetett kihagyni a lassabb paklikból. Agro ellen szinte tökéletes volt, mert leszedett egy ellenséges lényt és a relatíve magas életereje miatt a pástot is fenyegette. Control párbajban pedig a Silence miatt volt erős. Teszem azt Sylvanas ellen.

Molten Giant: Amikor a költsége 20-ról 25-re növekedett, akkor ment is a süllyesztőbe. Ez volt az első szög a Handlock koporsójába.

Rockbiter Weapon: A Doomhammer+Rockbiter kombó túl olcsó volt. Kellett az a +1 mana költség.

Small-Time Buccaneer: Ez a lap Rogue esetében durván erős volt, a közösség mindenhol panaszkodott miatta, a Blizzard pedig hallgatott rájuk.

Starving Buzzard: Itt nem volt elég az Unleash nerf. A két lap kombója egyszerűen túl nagy lapelőnyt adott. Viszont a változás után a keselyű teljesen eltűnt.

Spirit Claws: Ez volt az egyik lap, ami miatt mindenki utálta a Midrange Shaman paklit. A feltételt túl egyszerű volt teljesíteni, ezért itt jogos volt a nerf.

The Caverns Bellow: Az Un'Goro esetében ez kapta a legtöbb savat és azt hiszem teljesen igaza is volt az embereknek. A változás ésszerű volt, viszont ki is nyírta a lapot és a ráépülő paklit is, majdnem teljesen.

Tuskarr Totemic: A Random Totem helyett egy alap Totem idézése már sokkal életszerűbb volt. Bár talán ennek a lapnak nem kellett volna megkapnia kalapácsot.

Warsong Commander: Amikor ez a lap a balansz csapat elé került, akkor minden Grim Patronnak kicsordult egy könny a szeméből. Ezt személy szerint nagyon sajnáltam, mert imádtam azt az archetípust és talán nem is volt olyan durván beteg. De van egy olyan érzésem, hogy nem mindenki értene egyet velem.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!