Volt olyan, amikor a Mage DK az ellenfél kezét is lefagyasztotta - Mike Donnais interjú

Volt olyan, amikor a Mage DK az ellenfél kezét is lefagyasztotta - Mike Donnais interjú

A fejlesztés korai napjai, az aréna változások, készülőben lévő alternatív hősök. Többek között ezekről beszélt Mike Donnais nemrégen.

Mike Donnais a Hearthstone egyik vezető fejlesztője és a gárdából, presze Ben Brode mellett, az egyik leginkább kommunikatív kolléga. A Twitterne és egyéb csatornákon szívesen beszélget a játékosokkal és meghallgatja a panaszaikat. Legutóbb a Tempo Storm csinált vele egy interjút, ahol szóba kerültek a KoFT fejlesztési részletei, az Aréna maga és persze néhány jövőbeni tervről is kaptunk homályos részleteket.

A Lich King nagyjából azt csinálja mint Ysera. Miért ezt az effektet választottátok neki Battlecry, Deathrattle vagy Discover helyett?

A döntés hátterében a Warcraft III és a World of Warcraft áll. Ott a Death and Deacy, az Anti-Magic Shell és az Army of the Dead nagyon híres varázslatok voltak és ezt akartuk megmutatni a Hearthstone-on belül is. A kör végén kapott lapok nagyon erősek, ezzel érzékeltetni akartuk, hogy a Lich King a játék történetének egyik legdurvább ellenfele.

Szerinted a Frostmourne megfelel a rajongók elvárásainak?

Azt hiszem igen. A lapnak nagyon erős hatása van amikor játékba kerül és szerintem mindenki örül, amikor azt dobja a játék. Van benne valami nagyon félelmetes, ami kicsit összezavarhatja az ellenfelet.

A DeathKnight kaszt nem került be, mint tizedik választási lehetőség, ehelyett legendary Hős lapokon kaptak helyet. Ez így szerinted megfelel a játékosoknak. Régen a fejlesztők beszéltek arról, hogy lenne még hely egy másik kasztnak, ez még most is így van?

Egy játékban mindig hatalmas kihívás egy új karakter kaszt bevezetése. Mert kell bele az egyediség, az újdonság és persze a kiegyensúlyozottság is. Mi mindig azon vagyunk, hogy a már most benn lévő kilenc játszható karakter a legjobb játékélményt nyújtsa, szerintem egy teljesen új vonal csak bezavarna.

A DK lapok miért hoznak magukkal 5 armort? Nem gondolkodtatok azon, hogy ez csak olyan kasztoknak adjátok meg, akik tudnak is ezzel kezdeni valamit?

Az armor-ral több cél is lebegett előttünk. Az egyik legfontosabb volt, hogy a kártyát megkülönböztessük a lényektől. Azzal hogy a sarokban ott van az armor már egyből mindenki tudja, hogy ez egy különleges kártya. Ezen kívül az is fontos volt, hogy ha már ilyen relatíve sokba kerül egy ilyen lap kijátszása, akkor a tulajdonosa kapjon egy kis túlélési segítséget. A tesztelésnél egyébként próbálkoztunk a különböző mennyiségű armorral is. Teszem azt a Druid esetében ha valaki a Taunt lényt választotta, akkor 8 armort kapott, de Poisonus lényt, akkor csak 3-at vagy semmit. De egy idő után rájöttünk, hogy a kapott armor nem eléggé konzisztens, így inkább leegyszerűsítettük.

A legutóbbi patch során az Arénába megérkeztek a szinergia választások az első két draftkörben. Ennek milyen hatása lett a játékra? Lett olyan játékstílus, ami emiatt népszerűbb lett? Ettől megváltoztak az erőviszonyok ebben a módban?

A szinergia változás csak egy a sok kísérlet közül, amit mostanában futtatunk. Ha a közösség a régi arénát szeretné, akkor visszahozzuk, ezzel kapcsolatban folyamatosan figyeljük a visszajelzéseket. A kérdés második részére pedig a válasz az, hogy nem változtak emiatt az erőviszonyok. Pár lehetőség nagyszerű, de vannak olyanok is, amik borzasztóan rosszak. Pont annyira mint az aréna draft. Sokan szeretnek úgy paklit építeni, hogy fejükben van egy elgondolás a taktikáról, de vannak olyanok is, akik a hátuk közepére sem kívánják a változást.

Van most olyan lap, aminek meg akarjátok változtatni az előfordulási esélyeit a draftban? Itt most a DK lapokra gondolok leginkább.

Van egy olyan rendszerünk, ami folyamatosan figyeli a győzelmi százalékait egy kártyáknak, ha az túl magasra ugrana, akkor automatikusan javít azon, hogy hányszor forduljon elő. Ezzel remélem sikerül kiegyensúlyozni a kasztokat.

Mi volt a KoFT legnagyobb kihívást jelentő aspektusa? Mi a kedvenced az új kiegészítőből?

Imádom, hogy most van egy olyan csaptunk, ami csak és kizárólag az Adventure-ökért felelős. Szerintem a jövőben még több nagyszerű anyagot várhatunk majd tőlük.

A legnagyobb kihívást viszont a DK lapok jelentették. Azt már az elejétől fogva tudtuk, hogy Jaina lesz a Frost Lich, de a jeges témát nagyon sokáig teszteltük. Volt olyan változat, amiben leidézte Sindragosát, olyan is, amiben befagyasztotta az ellenfél oldalát, sőt még a kezét is. De végül a Water Elementalok mellett döntöttünk. Volt idő, amikor kettőt hívott le, de ezt végül megváltoztattuk. Mostanába sok Freeze Elemental Mage paklit látni a ladderen és ennek nagyon örülünk.

Miért Arthas lett a legújabb hős, amikor Ner'Zhul is jöhetett volna egy másik kaszthoz? Vagy ott vannak a Forsakenek, a Dreanei-ok meg a Taruenek, velük mi a helyzet?

Erről sokat vitatkoztunk a tervezéskor. Annyit mondhatok, hogy a következő két hős lap olyanokhoz jön, akinek még nincs egyedi alternatív változata, sőt a következő az én kedvencem lesz.

Elmondhatod, hogy ki kapja?

Elmondhatnám, de azt hiszem sokan nem örülnének ennek.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Cover és képek: www.blizzard.com

Kövess Minket!