Az első benyomások a FIFA18 demojáról

Az első benyomások a FIFA18 demojáról

Ez ugyan még csak demo, de a FIFA18 nagyon szépen néz ki és igazán élethűre sikeredett.

Miután letölthetővé vált a várva várt FIFA18 demoja, egyes híresztelések (például) PS4-en azt jelentették, hogy a Store egy ideig a túlterhelés miatt nem volt használható. Ezek a fajta összeomlások nem ritkák, a legtöbb ember azonnal szeretné beszerezni az adott programot és erre nincsenek még mindig felkészülve a kiadók. Nincs ez másképp a legújabb FIFA-val sem, a hype és a várakozás hihetetlenül felcsigázta a fanokat.

Nehéz egy évente megjelenő játékot mindig megújítani és friss tartalommal ellátni, de az EA lenyűgöző munkát végez és végzett idén is. Noha a 18 nem találta fel a spanyol viaszt mégis élethűbbé, élvezhetőbbé és szerethetőbbé tette a virtuális labdarúgást. Nagy kockázatot válaltak tavaly azzal, hogy a Frostbite motorra váltottak, előfordultak igen furcsa és megmagyarázhatatlan hibák. A mostani verzióban már sokkal kiforrottabb, a játék pedig csodálatosan fest. Az új fényviszonyok elképesztőek, talán a legnagyobb grafikai változás. Abszolút realisztikussá teszi a meccseket, elég ha csak egy dél-amerikai stadionban játszunk és a napfény elönti a képernyőnket, varázslatos látvány. A stadionok megelevenednek, és hihetetlen atmoszférát varázsolnak elénk. Minden helyszín egyedi, míg Argentínában a szurkolók zászlókat lengetnek meg konfettit dobálnak, addig egy spanyol rangadón a gólszerzőhőz rohannak egy késői találat után.

Természetesen a vizuális látvány nem minden, sőt a játékmenet mellett kevésbé lehet fontos. A Real Motion Technology System először marketing fogásnak tűnt, aztán az ember leül játszani és azonnal érezni fogja a változást. Eddig mindössze egy animációja volt a játékosoknak minden mozdulatra, mostmár képkockánként más és más. Sokkal folyamatosabb és letisztultabb a játék. A régebbi verziókban néha robotoknak tűntek az emberek, de ez mostanra megszűnt. A borítón szereplő Cristiano Ronaldo mozgása is teljesen valós, de említhetnénk Robbent vagy Sterlinget is, nagyon jó munkát végeztek velük.

A cselezés is megváltozott, könnyebb maga a folyamat, de nehezebb magunknál tartani a játékszert. Jobb a labda és a pálya kölcsönhatása, ezáltal életszerűbb, viszont így lassabb is. Kicsit több idő kell hozzászokni. Az íveléseket tekintve szintén több opció áll a rendelkezésünkre és sokkal jobb íve van a beadásoknak.

2 dolog van ami kissé fura és a teljes verzióban javíthatnák. Az egyik, hogy a dinamikus gyors cseréknél a gép javasolt játékosai érdekesek, unrealisztikusak számunkra, míg mi végül mást cserélünk be. A másik pedig, bár szabadabb a mozgás, mégis néha úgy érzi az ember ragad hozzánk a labda és tovább kellene cipelnünk a kelleténél.

A The Journeyre sok időt nem fordítottunk, ennek ellenére úgy tűnt sikerült itt is előrelépni, de ez akkor fog majd igazán elválni, mikor a teljes történetet végigjátszhatjuk. Egy szó mint száz, a FIFA18 egy kellemes és remek játékszoftver, sikerült 1 év alatt igen sokat előrelépnie az EA-nek. Aki teheti mindenképp próbálja ki a demot. A teljes verzió szeptember 29-én jelenik meg PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360, Nintendo Switch és PC-re.

Ti játszottatok már a demoval? Mik az első tapasztalatok?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!