Nehezebb lesz Caitlyn és jön a Veigar meteorzápor

Nehezebb lesz Caitlyn és jön a Veigar meteorzápor

Janna és Caitlyn is a változók listáján, íme a 7.19-es PBE patch második hulláma!

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a Riot gőzerővel dolgozik azon, hogy izgalmassá tegye a világbajnokságot követő időszakot is nekünk, hétköznapi játékosok számára. A 7.18-as patch-csel nincs vége az idei évadnak, már most jönnek az újabb és újabb infók a 7.19-es frissítésről, amelynek az első körében három hőst pécéztek ki maguknak a fejlesztők.

Brutál jó lesz a módosított Vayne ulti, ha ez így bekerül az éles szerverekre

Hodi | 17/09/13 12:51 Ahogy arról már beszámoltunk, kedd este megjelent a 7.18-as frissítés, amely számos, kisebb-nagyobb hősváltozást hozott magával. Tekintve, hogy ez lesz a hivatalos vb patch, ez nem meglepő, de már a frissítés bevezetőjében leszögezték, hogy a nagyobb volumenű változtatásokat a verseny utánra tartogatják, nehogy valami komolyabb baj legyen belőle a vb alatt (láttunk már erre példát, ugye, ADC Mordekaiser?).

A második hullámban újabb hősökön változtatnak, lesz, aminek nem fogunk örülni.

Caitlyn

A méltán népszerű lövész legnagyobb előnye az volt, hogy óriási távolságból tudott autoattackolni, így az ösvényfázist viszonylag békésen tudta hozni és még ha gankelt is a jungler, néhány jól elhelyezett csapdával, vagy a hálójával könnyen megúszhatta a támadásokat. Na, ez most megváltozik.

  • A Q mostantól a második célpontra nem 50, hanem 33%-kal sebez csak kevesebbet (magyarul többet sebez)
  • Az attack speed delay és az alap HP regen egy leheletnyit csökken
  • Az alap HP-t csökkentik 524,4-ről 475-re (450-ről emelték vissza)
  • A szintenként kapott HP-t emelik 80-ról 85-re
  • Minimálisan megy fel az alap támadási sebesség, de szintenként mostantól 2 helyett 4%-kal emelkedik
  • A passzívjában a Headshothoz mostantól nem 6, hanem 8 lövés kell
  • A W drágább lett minden szinten, aktiválásnál a Headshot jóval többet sebez, a 60% total AD-t átalakították, mostantól szintenként ad bónusz AD-t (40/55/70/85/100%); de csökkentették az újratöltődési időt is játék korai szakaszában. Viszont rövidebb ideig lesznek lent a csapdák (90 mp helyett 30/40/50/60/70) és visiont is csak 3 másodpercig fog adni 8 helyett.

Összességében Caitlyn kap hideget, meleget is, a fentiek alapján a Riot két vonalon mozog vele. Egyrészt szeretné izgalmasabbá tenni a játék korai szakaszát, a masszív HP nerf miatt sokkal jobban kell vigyáznia, hogy mennyire jobban tolja az ösvényt, másrészt kicsit nagyobb hangsúlyt akar helyezni a képességekre. Azért valljuk be, a játék késői szakaszában Caitlyn már inkább csak egy AA gép. Az alacsony életerőt életlopással lehet majd balanszolni, szóval szerintem Botrk, mint első tárgy simán legit lesz caitre.

Janna

Az elmúlt hetekben megszaporodtak a Jannák a kompetitív közegben, mivel az aranyat és manát adó support tárgy vonal sokkal erősebb, mint az AP orientált (ezen szintén a 7.19-ben változtatnak majd). 

  • Az alaptámadások messzebbre érnek, 475-ről 550 lett a távolság, ráadásul gyorsabbak is lesznek, 1200-ról 1600-ra lett növelve a sebesség, de a szintenkénti AS is több lesz, 2,61-ről 2,95
  • Az alap AD-t 51,9-ről 46-ra csökkentik és szintenként is kevesebbet kap, 2,95 helyett csak 1,5-et. A HP/levelt 78-ról 70-re, de az alap HP-t 487-ről 525-re viszik fel

Passzív

Kevesebb mozgási sebességet ad (8 helyett 5%), de kap egy új hatást, miszerint Janna alaptámadásai bónusz varázssebzést okoznak, a bónusz értéke pedig a bónusz mozgási sebesség 35%-a. De később lehet, hogy csak 30 lesz.

Q

Kicsit olcsóbb lesz, míg a töltési idő nem csökken szintenként, fixen 12 másodperc lesz. Csökken viszont a hurrikán távolsága és a castolási időből kapott bónusz távolság is 35-ről 25%-ra. Viszont új hatás, hogy mostantól a hurrikán minden esetben eléri a célját másfél másodperc alatt.

W

Csökken a hatótáv 600-ról 550-re, míg a töltési időt csökkentik a játék korai szakaszában. A képesség passzívjából kapott bónusz mozgási sebesség viszont brutálisan csökken a játék vége felé.

E

Szintén fixálódnak a töltési idők, 10 másodperc lesz minden szinten.

Igazából azt látom magam előtt, ahogy megpróbálom az AD Jannát extra mozgási sebességre felhúzni. Amúgy is van rá pár tárgy, ami jó lehet: Ghostblade, Triforce, Stattik... Össze lehet itt hozni nem kevés bónuszt, vedd hozzá a lassítást, a pajzsot és a hurrikánból a CC-t és... óó boy :D A range 550-re emelése miatt ugyanolyan távolságból fog tudni ütni, mint pl. Vayne, Miss Fortune vagy Ezreal. Szóval ja, nálam tuti, hogy kipróbálós lesz az AD Janna.

Viszont az jó hír, hogy nem kell mindenáron a 40% CD-re rámenni, így lesz hely más tárgyaknak, jobban rá lehet mászni például az AP-re.

Brand

Ahogy a legutóbb említették a fejlesztők, Brand manaéhségén akarnak kicsit kompenzálni. A PBE-n van már, hogy ha a W-vel megölsz egy bármelyik egységet (hős, minion), akkor 6/8/10/12/14 manát kapsz vissza.

Veigar

Minden 50. stack a passzívből csökkenti a W töltési idejét 10%-kal. Ez brutális. Like, iszonyat brutális. A dolog úgy működik majd, hogy a 100%-nak a 10%-ával csökken, majd a 90% 10%-ával csökken, majd a 81% 10%-ával csökken és így tovább és így tovább. Ehhez még hozzáadódik az alap töltési idő csökkenés, amit veszünk, a végeredmény pedig egy meteorzápor lesz. A fejlesztők azt is elmondták, hogy egy kicsit tuningolni akarnak az alap statjain, mert az ösvényfázis elején nagyon könnyen büntethető.


A tárgyak kapcsán ezúttal csak az Ardent Censer került elő, két passzív hatása változik. Az egyik hogy a támadási sebesség bónusz fix 25% lesz, ahelyett, hogy a célpont szintjét venné figyelembe, míg az életerőlopást megfordították és 20-35 között fog elvenni találatonként, az ellenfél szintjének függvényében. Ez eddig fix 25 volt.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



League of Legends - MSI: Kinek fog kedvezni az új patch?

Nagy ugrás vár ránk a tavaszi döntőkről az MSI-ra, két frissítés is érkezett mióta nem láttuk kedvenc csapatainkat. Nézzük kinek kedvez és ki veszítheti a legnagyobbat a 14.7 és 14.8-as patcheken.

League of Legends - Indul az MSI visszaszámlálás!

Nyakunkon a 2024-es League of Legends Mid-Season Invitational, a csapatok és mi is már tűkön ülve várjuk, hogy megkezdődjön az év első nemzetközi bajnoksága.