Azir frissítése végre révbe ért!

Azir frissítése végre révbe ért!

Hosszú hónapok után csak elérkeztünk Azir végső stádiumához. Eget rengető változások nem történtek, de mégis teljesen más lesz vele játszani.

Azir már a megjelenése előtt is egy problémás hős volt, és azután sem lett könnyebb az élete. Rengeteg bug sújtotta, amiket rendre javítottak, de valami hiba csak maradt mindig a rendszerben. Ha mindez nem lett volna elég; a koncepciója miatt amúgy is nagyon nehéz volt kiegyensúlyozni. Mivel erre a kérdésre nem volt megfelelő válasza a Riotnak, kapott több nagy nerfet, amíg a játékosok elfordultak tőle. Lényegében hibernálták a karaktert addig, amíg kezdeni tudnak vele valamit.

Egyszer majd Ryze felemelkedik, Azir pedig tollászkodhat a buffok után

Aioween | 17/08/29 09:43 Addig is, amíg ez az időszak eltelik, sajnos nagyrészt a jelenlegi formájukban kell elfogadnunk ezt a két karaktert, viszont a PBE szervereken már van némi mozgolódás. Mindkét hős kapott buffokat tesztelésre, hogy egy kicsit vonzóbbá tegyék őket a játékosok számára.

Ez a pillanat most ért be igazán, de már hónapok óta foglalkoztak a témával. A legnagyobb gondja az volt, hogy új játékosok nem igen tudtak vele mit kezdeni, míg a profik nagyon is, -legalábbis eleinte. Mindannyian emlékszünk még TL Fenix Azir quadrájára, amit egyedül –pontosabban felhúzott tornya segítségével– hozott el a CLG ellen. 

A mostani frissítéssel a karakter alapjait nem kívánják teljesen kidobni, de valamit muszáj volt rajta változtatni, hogy minden játékos számára elérhető legyen, illetve az LCS-en sem legyen egyeduralkodó, bár a 7.19-en már nem nagyon lesznek nagyobb volumenű versenyek, maximum az All-Star gála az év végén.

Véleményük szerint a régi Azirnak, még a nerfek előtt nem igazán volt kihasználható gyengesége, mivel minden téren erős volt. Hatalmas hatótávval rendelkezett, és a legtöbb ilyen hős nagyon gyengélkedett, ha valaki az arcukba mászott, -de Azir nem. Egyrészt csúszásainak köszönhetően nagyon mozgékony volt, –E-jéből pajzsot is kapott, ha valakivel ütközött–, és ha minden kötél szakadt, az ultijával bárkit odébb tessékelt. Mondhatni mindenhez értett, legyen szó távolsági, vagy közelebbi harcról. Ezt a sokszínűségét nem akarják elvenni, de valahogy büntethetőbbé kell tenni a karaktert.

Azir egy uralkodó, akinek egy egész hadsereg áll a rendelkezésére, várva a parancsait. Ha nem vagyunk óvatosak, a katonákkal lepoke-ol, majd utána a saját csapatába lök, ahol a biztos halál vár ránk. De milyen új  szerepet szánnak neki a csatatéren? Ha tartod a távolságot, akkor elvileg biztonságban vagy, vagy ha belemászunk az arcába, akkor el kell futnia a katonáival együtt, legalábbis ez az elképzelés.

Ahhoz, hogy ezt elérjék; a zónázását kell kicsit gyengíteni, valamint az elérését. Ez azt jelenti, hogy csökkentik a katonák aktív távolságát, ahonnan még fogadják a parancsokat. Korábban ez a táv 800 volt, mostantól 660 lesz. Cserébe az alap mozgási sebességét növelik, 325-ről 335-re, ami nem sok, de a semminél több. W képessége viszont erősödik majd más téren. Ha három aktív katonánk van a térképen, akkor 5 mp-re megduplázza a passzív támadási sebességét a képességnek, illetve a katonák támadási animációja is rövidebb lesz, azaz gyorsabban viszik be a sebzést. Eddig ez 0,5 mp volt, mostantól 0,35 lesz.

Végső képességének működése sem marad a régi. Úgy gondolták, hogy túl sok kontrollal rendelkezik ahhoz képest, hogy mennyit sebez. Ezt a kontrollt nem akarják elvenni tőle, de az állandóságát csökkentik. Ez technikailag annyit jelent, hogy a fal csak addig lesz áthatolhatatlan, amíg a katonák mozgásban vannak, utána sima falként fog működni. Az a három másodperces áthatolhatatlan fal túl erős volt, a legtöbb hős nem tudott rajta átugrani, pár kivétellel, mint például Ezreal E-vel. Cserébe csökkentik a CD-t, 140/120/100 helyett 120/105/90 másodpercenként lesz elérhető és a katonák számát is növelik, az eddigi 4/5/6 helyett 5/6/7 katonából áll majd a sorfal, tehát szélesebb lesz. Ez több lehetőséget ad majd az ellenfeleknek is, hogy valamit tenni tudjanak az adott helyzetben az eddigiekkel ellentétben.

A mozgékonyságából is visszavesznek, így a csúszási távolság csökkenni fog, mondhatni a katonák hallása romlik, közelebbről kell majd nekik parancsolgatni. A pajzs aktiválása megbízhatóbbá válik, mivel nem hőssel való ütközés után kapjuk meg, hanem már a használat pillanatában, amint megnyomjuk az E-t, de cserébe csak 1,5 mp-ig tart majd. Hősütközés esetén egy ingyenes katonát kapunk, hogy ne maradjunk egyedül, pont ott ahol ütköztünk. Odahívva az eddigi három katonánkat, akár néggyel is rendelkezhetünk, hacsak nem adnak maximális katonaszámot.

Mit jelentenek tehát összességében ezek a változások? Valamivel rizikósabban kell majd játszani, nem fogunk kilométerekről parancsokat osztogatni, nekünk is kockáztatunk kell a bőrünk. Mivel nincsenek olyan pajzsai vagy gyógyulásai, mint Ryze-nak vagy Cassionak, nagyon oda kell figyelni a helyezkedésünkre, mert ezek jelenthetik a különbséget élet és halál között. Cserébe hozzájuk képest mozgékonyságot, kezdeményezési lehetőséget és persze sebzést hoz magával, még mindig nem túl közeli helyzetből. Továbbra sem lesz könnyű őt megközelíteni, és kitolni is jól lehet vele. A backline hősök levadászása és tálcán kínálása még mindig az egyik elsődleges feladata lesz, csak éljük túl azt a kezdeményezést.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!