Más esetekben reportolható viselkedésre is késztethetnek minket az új VB-s küldetések

Más esetekben reportolható viselkedésre is késztethetnek minket az új VB-s küldetések

Megkérdőjelezhető döntéseket hozott a Riot a legújabb VB-s küldetések során, ahol több esetben is olyan feladatokat kapunk, melyek rombolhatják a játékélményt.

A küldetések mára már mondhatni megszokott dolgokká váltak a League of Legends világában is. Bizonyára sokan rengeteg küldetést teljesítettünk már a jutalmak reményében, és ez a VB alatt sem lesz máshogy, hiszen a Riot megpróbál kitenni magáért. Mégis úgy érzem, hogy pár dolog igencsak elcsúszott egyes küldetéseknél, nem érthető; ezt mégis miként gondolták. 

Jönnek a vb küldetések és még jó pár különleges meglepetés!

Hodi,damilosK | 17/09/19 15:52 Az idei évben a Riot alaposan ráállt arra, hogy a ládákra, kulcsokra, hőstöredékekre és kinézettöredékekre épülő díjazási rendszerét kibővítse és izgalmasabbá tegye mindenféle apró küldetéssel. Az elmúlt hónapokban bőszen lehetett gyűjtögetni a különböző játékok, kampányok során a Tokeneket a kisebb-nagyobb küldetések teljesítéséért, legyen szó egy egyszerű játék lejátszásáról, vagy bizonyos minion kill megszerzéséről.

Az eddig megszokott küldetések sémái természetesen a játékra épültek, pakolj magadra egy ikont, hogy ugyanúgy nézz ki, mint a barátlistád 95%-a, és csináld meg ezt, meg azt egy-egy meccsen, cserébe kapsz különféle tokeneket. Ezeket aztán a craft rendszerben lehet beváltani különféle jutalmakra és a szerencsésebbek pár jó dologgal gazdagodnak. A feladatok sokfélék lehetnek, szerezz ennyi gyilkosságot, támogatást, legyél ennyi baráttal, játssz egy adott hőssel, és a többiek. Ehhez hasonlókat most is kaptunk bőven, hiszen az egész VB során lesznek küldetések, melyeket hetente cserélnek majd. Akit érdekel a teljes lista, az a League of Legends hivatalos oldalán megtalálja.

Van azonban pár küldetés, amely véleményem szerint, igencsak megkérdőjelezhető az egészséges PvP környezet a játékélmény szempontjából. A legtöbbel nincsen baj szerencsére, de mintha egy-kettőt nem igazán gondoltak volna át, hogy pontosan milyen hatással is lehet a játékokra és a játékosok tapasztalatára. 

Fontos megjegyezni, hogy ezeket a küldetéseket csak játékosok ellen lehet teljesíteni, tehát nem lehet "csalni", hogy bot játékokban gyorsan letudjuk az összeset, ezért is lenne fontos az egyensúly. Ahogy már említettem; a legtöbbet úgymond gyerekjáték teljesíteni, olyanok vannak például; hogy használjunk ellenőrző őrszemet öt játékon keresztül, vagy nyerjünk úgy meccset, hogy legalább 15 gyilkosságunk és/vagy asszisztunk legyen, vagy legyen egy Ashe a csapatunkban, vagy maximum 5 tornyot veszíthetünk, stb.

Két küldetésre figyeltem fel leginkább, ezek közül az egyik a Csapatmunka - Közelharc névre hallgat, ezt a második héten tudjuk majd elérni.

  • Csapatmunka – Közelharc [Csak meccskereséses PVP játékmódokban, 5 fős, előre összeállított csapat esetén aktív]
    • Nyerj meg egy meccset úgy, hogy nincs távolsági harcos hős a csapatodban.
      • 5 zseton

Ez egy remek taktika a győzelemhez a Riot szerint. A legtöbb ösvényen még úgy ahogy megvalósítható, topon és a dzsungelben lesz a legkönnyebb, mert itt amúgy is sok közelharci karaktert használunk, de topon sem feltétlenül ész nélkül, hiszen mindenre van counter. Miden kicsit felemás a helyzet, vannak itt is közelharci hősök, mint egy Kassadin, Galio, Talon, Zed stb. de javarészt inkább a távolságiak dominálnak, hiszen a legtöbb mágus az. Boton szinte biztosan tank supportot kell választanunk, mással ez nem igazán oldható meg, ezzel kapásból kiesik a legtöbb Ardent Censer támogató, egy-egy kivételt leszámítva, mint egy Trundle, Bond of Stone-nal, de az sem a leggyakoribb. Ezzel el is érkeztünk a legkritikusabb ponthoz, ami az ADC. Ide közelharci karakter egyszerűen nincs, szóval ezt valamivel helyettesíteni kell, -hogy mivel azt inkább rátok bízom. Ha netán az ellenfél egy hagyományos csapatot választ ellenünk, akkor azt a mérkőzést nagyjából elfelejthetjük.

Egy jó ADC-vel és egy, vagy két zónázó tankkal soha nem fogunk a backline közelbe érni, és valami eszméletlen zseniális makrónk kell legyen ahhoz, hogy egyáltalán a tornyok közelébe férkőzzünk, mikor az ellenfél nem figyel. Ugyebár a küldetéshez nem elég a hősöket kiválasztani, nyerni is kell, szóval ha nincs szerencsénk és nem kapunk egy klasszisokkal gyengébb csapatot, ezt egy párszor szinte biztosan meg fogjuk próbálni.


A másik ilyen "csoda" a "Csapatmunka - Dimenziók között" névre hallgat, mely a 4. VB héten lesz mindenki számára elérhető.

  • Csapatmunka – Dimenziók között [Csak meccskereséses PVP játékmódokban, 5 fős, előre összeállított csapat esetén aktív]
    • Nyerj meg egy meccset úgy, hogy a csapatodban mindenki a Teleport idézői varázslatot használja.
      • 5 zseton

Lényegében itt a játék útmutatása az, hogy ne foglalkozzunk a logikával, sem a megszokott idézői képességek metájával, és mindenki használjon Teleportot, ráadásul ezzel még nyernünk is kell. Míg azonban ez egy custom meccsen, vagy egy URF-on poén lehet, addig egy normális játékkörnyezetben –legyen az sima normál, vagy flex ranked–, egyáltalán nem egészséges. Nézzük meg bővebben, hogy ez mit jelenthet: A topot nyilván nem érinti nagyon, mert ők amúgy is nagyrészt ezt használják. A dzsungeles viszont megszívta, mert így fixen elköszönhet a Flash-étől, mivel Smite nélkül még csak dzsungeles tárgyat sem tud venni. Középen szintén elfogadható egyes esetekben, mint egy Kassadin, aki a korai hátránya miatt szokta ezt használni, ugyanúgy LeBlanc-nál, vagy akár még egy Cassionál is elképzelhető, de ezzel kb. kimaxoltuk az "értelmes" teleportok számát a csapaton belül. A dzsungeles után az alsó ösvény szenvedne a legjobban. A törékeny ADC-nek szinte biztos, hogy kötelező a Flash, így neki másik képességét, a Heal/Barrier-t kell elhagynia. Mondanom sem kell, hogy ez mit eredményezhet bizonyos szituációkban, főleg hogy hozzá vagyunk szokva a használatához, ezért sokkal de sokkal óvatosabban kell az alsó ösvényen lövöldözni egymásra. Hasonló a helyzet a támogatóknál, akiknél ez szintén nem túl szokványos, függetlenül attól, hogy bizonyos karakterekkel (Alistar, Thresh, Blitzcrank) szokás roamolni néha a pályán de nem ilyen formában. A Flash egyes esetekben talán elhagyható, de inkább nem, ezért viszlát Exhaust/Ignite, illetve újabban Heal!

Ha ez a taktika elfogadható a Riot szerint, felmerül a kérdés, hogy mi számít trollkodásnak; mert ha küldetés írja ezt elő mindenkinek, akkor azért nem lehet őket jelenteni, vagy mégis? Képzeljük el, hogy toposként mi még elhozzuk a teleportot, de velünk együtt a teljes csapat is. Ha az ellenfél pont nem ezt a küldetést csinálja, akkor bizony nagyon meg fogjuk szívni, mivel majd minden ösvényen hátrányba kerülünk a Flash-ek, Heal-ek, Barrierek és Exhaust/Ignite-ok hiányában. Hiába van ott a küldetésnél, hogy előre összeállított 5 fős csapat esetén megcsinálható csak, mivel elvárás a győzelem is, bizonyára nem elsőre fog ez összejönni.

Nem tudom mi volt az alapgondolat ezeknél a küldetéseknél, de személy szerint úgy gondolom, hogy –ötös premade ide, vagy oda– itt nagyon mellélőtt a Riot.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!