Most akkor mit is akar a Blizzard a Basic lapokkal?

Most akkor mit is akar a Blizzard a Basic lapokkal?

A 9.1 öt nerfelt lapjából három már a kezdetek óta ott van, és persze ingyenes lapok. A közösség nem nagyon szereti a változást, de van mögötte logika.

A 9.1-es  frissítés egy olyan lépés volt a Blizzard oldaláról, ami a játék életképességének szempontjából abszolút szükséges volt. A Jade Druid és az Aggro Druid olyan mértékben borította el a laddert, hogy a helyzetet sokan a régi Face Hunter időkhöz hasonlították. Az egyetlen különbség az volt, hogy a Druid sokkal jobb győzelmi arányokat tudott felmutatni. A nerfek egy kicsit egyensúlyba hozták a dolgokat, bár ennek olyan ára volt, amit sokan nem akartak megfizetni. Az öt gyengített lap közül három a Basic lapkészletbe tartozik, azaz a Team 5 megint olyan kártyákat "tett tönkre", ami rendelkezésre állt mindenki számára, függetlenül attól, hogy fektetett-e pénzt a játékba vagy sem. A lépés pedig heves vitát váltott ki a közösségből, sokan egyszerűen felháborodtak azon, hogy a fejlesztők alapjaiban változtatják meg a játékot. De az egésszel ellentétben felmerül egy másik kérdés, hogy mire is szolgál a Basic szett?

Az alapok

Amikor egy játék elindul, főleg ha az egy alapvetően új játéktípus, akkor annak egyszerűnek kell lennie. Csak gondoljatok bele, hogy a Vanilla WoW a maga újdonságával és rendszerével az elején mennyire összetett volt, viszont most, a sokadik kiegészítő után a veterán játékosok mosolyogva emlékeznek vissza az akkori időkre, hiszen most 10-szer annyi minden van, amire figyelni kell. A helyzet nagyjából illik a Hearthstone-re is. Az rendben van, hogy az olyan kártyajátékok, mint a Magic már létezett és relatíve népszerű is volt, de a Blizzard a játékot a széles nagyközönségnek tervezte. Nem lehetett egyből bonyolult mechanikákat bedobni, mert akkor a belépési korlát túl magas lett volna. A Basic lapok között ezért találjuk a Magma Ragert, ami megtanítja, hogy az életerő alapból fontosabb, mint a támadás. A Hand of Protection megmutatja, hogy mit is csinál a Divine Shield, A Healing Touch pedig arról regél, hogy mit is jelent a gyógyulás. Ebben a három lapban két közös van, hogy az edukációs értékük nagyon magas és, hogy konstruált játékban senki nem használja őket.

Ahogy viszont halad az idő szükség van arra, hogy szélesedjen a spektrum, hogy a játék bonyolultabbá váljon, mert fenn kell tartani az érdeklődést. Ezzel együtt persze nem szabad elfeledkezni az alapok egyszerűségéről, hogy azok ne változzanak sokat. Ezt egyébként Ben Brode is kihangsúlyozta, hogy tehettek volna valami szöveget a Fiery War Axe-re vagy valamilyen módon megkülönböztethették volna az Innervate lapot a Cointól, de akkor már túl komplikálttá váltak volna a dolgok.

A gerinc

A Classic és a Basic kártya gyűjtemény a mostani állás szerint soha nem kerül ki a standard rotációból. Persze lesznek lapok, amik átmennek a Hall Of Fame-be, de ezek csak apróbb változások. Várhatóan soha nem jön el egy olyan pillanat, hogy a fejlesztők 40 lapot átdobnak. Ez pedig annyit jelent, hogy mindig lesznek olyan kártyák, amik különböző paklik gerincét adják majd, és az alap kollekcióban foglalnak helyet. Ez a játékosok szempontjából jó, hiszen mindig lesz olyan, amiket nem kell megszerezni, és így olcsóbban lehet összeállítani olyan deckeket, amikkel már lehet valamit kezdeni a ladderen. Egy pici pluszként pedig meg lehet említeni az érzelmi kötődést is, miszerint vannak olyanok, akiknek szívéhez nő egy paklitípus, és mivel a gerinc nem változik, tudnak vele játszani.

Viszont ennek van hátulütője: Egyik oldalról ez egy idő után unalmassá válhat, hiába imádja valaki mondjuk a Mircle Rogue paklit, ha 5 évig tolja vele, akkor óhatatlanul is megunja. (Ez pont ugyanolyan, mint egy új zene, amit az elején imádsz, de ha meghallgatod ötezerszer, akkor már irritálni fog.) A másik oldal már hangsúlyosabb és ez a Blizzard oldaláról jön. Ha túl sok lap kerül használatba az alap kártyák közül a meta paklikban, akkor ott bizony lehet arra számítani, hogy ez bevételkiesést okoz majd, hiszen nem kell sokmindent kibontani, illetve lecraftolni.

A menekülő útvonal

Ha minden kötél szakad, akkor lennie kell kiútnak. Eddig a Blizzard a legtöbb esetben nem nyúlt nagyon mellé, ha új kiegészítőről volt szó. Oké ez így nem teljesen igaz; mert volt egy Grand Tournament, ami nem volt túl acélos. De az alap lapok –ha nem is mindig–, de sokszor nyújtanak olyan lehetőséget, ami kell. A Druid soha nem volt híres arról, hogy le tudja kapni a pástot hatékonyan, de azért ott van a Starfall. A Priest sem büszkélkedik korai leszedésekkel, de ott a Holy Smite és a SW: Pain. Amíg ezek a lapok bennmaradnak, addig legalább egy pici rugalmasság marad a metában. Az mondjuk igaz, hogy a Basic lapok változtatásai egy idő után nagyon nehézzé válnak, pont amiatt, hogy egyre bonyolultabb lesz minden oldalról egyensúlyban tartani a dolgokat.

Összegzés

Viszont egyvalamiben a Blizzardnak fejlődnie kell; ez pedig a kommunikáció arról, hogy még mi a terv a Basic és Classic lapokkal. Az addig rendben van, hogy a Fiery War Axe megkapta a maga nerfjét, de ugyanezen logikából a Swipe miért maradt ugyanolyan? Miért elfogadható egy specifikus lap nerfje, miközben egy másik nem? Ha erről nem jön tiszta és érthető magyarázat, akkor a közösség mindig zúgolódni fog, és olyanokat lát majd a dolgok mögött, ami nincs is ott.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Cover és képek: www.blizzard.com

Kövess Minket!