"Még Írországban a szociális munkások azt javasolták, hogy ne vesztegessem az időmet ingyen játékprogramozással. De akkor nem érdekelt, mit mondanak" -Greene
Brendan Greene nagyjából 8-10 évvel ezelőtt még Brazíliában élt, és túl volt egy váláson a helyi feleségével. Akkor, mint esküvői fotós és grafikus tengette a napjait, mert nem volt annyi pénze, hogy vissza tudjon utazni Írországba. Persze otthon volt egy számítógépe, amivel a szabadidejét töltötte, de egy idő után nagyjából ráunt az összes játékra, és akkor támadt egy olyan ötlete: "mi lenne akkor, ha ő maga csinálna egyet". Persze nem a semmiből akart valamit kihozni, inkább az Arma 2-ből csinált egy túlélő játékot, aminek az alapját a japán Battle Royale film adta. Az alapok egyszerűek voltak: 100 embert ledobtak egy szigetre, ott találhattak számszeríjakat, armort és persze serpenyőket, majd ezek után lehetett egymásnak menni. Aki utoljára életben maradt az nyert.
A koncepció pedig nagyon gyorsan szárnyra kapott, és hetente több ezer ember játszott vele. Jogi okok miatt a mod teljesen ingyenes volt, sőt Greene saját zsebből fizette a szervert, amin mentek a meccsek. Végül 2014-ben, miután sikerült vennie egy jegyet haza, már otthonról tolta tovább a munkát és odáig jutott, hogy volt olyan is, amikor 70 000 -en nyomultak a modjával egyidőben. Aztán a Sony gondolt egyet, adott egy adag pénzt a jogokért, és kiadta H1Z1-et. Ezután Greene-nek a garázs projektből lett játékkoncepció elégséges volt ahhoz, hogy megéljen belőle.
"Nagyon boldog voltam, amikor bemehettem a szociális irodába, és azt mondhattam az ott lévőknek, hogy nem kell többé a pénzetek."
Ezután eltelt pár hónap és a Bluehole megkereste Greene-t, hogy nem lenne-e kedve nekik is fejleszteni egy játékot. PlayerUnknown ekkor azt válaszolta, hogy miért is ne...; -és innen a történetet már mindannyian ismerjük.
Viszont a sikersztori nem áll meg. Az már nem új, hogy az eladások száma már meghaladja a 13 millió példányt, és az egyszerre játszók tábora lassan minden rekordot megdönt a Steamen. Viszont a legutóbbi tőzsdei információk alapján kiderült, hogy a cég értéke elérte a 4,2 milliárd dollárt, ami szinte teljesen a PUBG sikerének köszönhető! Persze mindez nem kerülte el a nagy üzleti birodalmak figyelmét. A Microsoft kiadja a játékot X-boxra, amiből a cég durva összegeket akaszt majd le. De ha ez nem lenne elég, akkor a League of Legends és Clash Royale többségi tulajdonosa is bejelentkezett, hogy megvenné a cég egy jelentős részét. A Bluhole CEO-ja szerint a megállapodás már nagyon közel van, szinte biztos, hogy meg fognak tudni egyezni.
Ha pedig mindez megtörténik, akkor olyan tőke áramlik majd a cég mögé, ami akár több évre is elég; ez pedig azt jelenti, hogy a fejlesztők koncentrálhatnak arra, amihez értenek: a játékra. Greene egyetlen célja még ebben az évben, hogy a játék kikerüljön Early Acces státuszból. Ha pedig mindez összejön, akkor a vezető fejlesztő még évekig a cégnél marad, főleg miután felajánlották neki, hogy tulajdoni jogot kap. Ezzel kapcsolatban a vezérigazgató egy olyan mondatot tett közzé, amit most nem fordítanék le, mert a magyar közegben változik a jelentése, de a teljesség kedvéért álljon itt.
“He’s a gypsy turning millionaire overnight”