Egy kis múltidéző történettel készültünk, ahol Anivia megalkotója, –aki akkor még csak két hete volt a cégnél–, számos új gonddal küzdött, hogy Froggen későbbi kedvence működőképessé váljon.
Több mint 8 évvel ezelőtt kelt ki a tojásból Anivia, és bár az idők folyamán nem volt annyira sok gond vele, eleinte azért akadtak benne hibák, amiken egy alig pár hete a Riotnál dolgozó fejlesztő próbált átvergődni. Olvasva az eredeti irományt elgondolkozhatott, hogy mennyit is fejlődött azóta a játék. Nem csak kifejezetten grafikában, vagy játékmenetben, esetleg tárgyakban, hanem a játékot hajtó motor terén, és hogy mire volt képes akkor, illetve most.
Visszatekintés a múltba: a hírhedt AP Master Yi legendája
Aioween | 17/09/28 14:57 Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy AP Master Yi, akit szinte mindenki utált, ha épp nem vele játszott. Hogyan és miként is működött, illetve mivel vívta ki a közutálatot? Először is, mit érdemes tudni Master Yiről? Egy átlagosan mobilis papír karakter volt, akit leginkább Q képességéről, az Alpha Strike-ról ismertünk, illetve ismerünk.
A kérdés, ahonnan ez az egész kiindult: Mi volt előbb? Anivia, vagy a tojás; amire a válasz természetesen Anivia volt, de most nem is ez a lényeg. A kérdésre Stonehearth válaszolt, akire Anivia egyik alkotójaként tekintünk, és alig pár hete volt a Riotnál, ráadásul még csak gyakornokként. Akkoriban még máshogy mentek a dolgok, mint mostanság, átlagosan két-három hetente érkeztek a hősök, hiszen volt hely a bővülésre. Anivia a 26. hős volt a listán, ami nem túl sok, ezért feszített tempóban dolgokat az új karakterek megalkotásán, ráadásul nem is voltak annyira összetettek, mint mostanság. Elég egy régebbi hőst megnézni, még a nevek is egyszerűbbek voltak, a hatások pedig úgy szintén.
Anivia több szempontból is újdonságnak számított, így mondhatni elég nagy fejszébe vágta Stonehearth a fejszéjét. Két hetet kapott arra, hogy végső stádiumba jusson a karakter, és bár Guinsoo segített neki átnézni az alapokat, ezen kívül még rengeteg munkát igényelt és az elképzelés sok új technológiát is igényelt. Ez volt az első alkalom, hogy egy több összetevős képességet alkottak a Q-jával, illetve az ultija is egyedülálló volt a maga kikapcsolhatóságával, illetve folyamatos manafogyasztásával. Igaz Singed már létezett, így az alapokat el lehetett lesni az ő Q-jából az ultihoz, de mégis más volt a működés.
Mégis a legnagyobb bökkenő a passzívja volt szegénynek. A tojássá változás technológiája még teljesen új volt, nem is nagyon teszteltek ehhez hasonlót előtte. Az akkori Cleanse például teljesen meghülyítette a passzívját, mivel leszedett minden negatív buffot a karakterekről és rengeteg borsot tört ezzel a fejlesztő orra alá.
Az egyik teszt során például elhasználta a Cleanse-t, ami eltávolította azt a buffot is, aminek a segítségével figyelemmel kísérték azt, hogy éppen elérhető-e a tojás forma vagy sem, tehát lényegében halhatatlanná vált a karakter, mivel mindig elérhető volt a tojásforma. Ezt a hibát kijavították, de a javítással jött egy újabb hiba. A játékos csak egyszer tudott az egész meccs során tojássá alakulni, de mikor visszaváltoztak, akkor nem voltak egyáltalán képességei. Ezt is megjavították, de ez újabb hibát okozott, a játékos a meccs végéig tojás formában maradt, de tudott mozogni és képességeket használni, mint amúgy. Ahogy ezen dolgozott és kijavított egy újabb hibát, valamit megint elrontott, mivel amint meghaltunk, tojásként születtünk újjá, amivel mozogni és képességeket használni is lehetett, és persze halhatatlanok voltunk.
Elmondása szerint el nem tudjuk képzelni milyen az igazi félelem, amíg nem üldözött minket egy halhatatlan, végtelen manával rendelkező tojás, ami bármikor stunolni tud a Summoner's Riften, valamint egy olyan bugos fallal, ami ismeretlen helyekre volt képes elteleportálni minket, ha pont jó szögben talált el.
Sokszor érdekes lehet visszatekinteni a múltba, a játék egy sokkal korábbi stádiumába, ráadásul egy olyan időszakaszban, amikor még én sem játszottam, ilyenkor érzi azt az ember igazán, hogy mennyit is haladt azóta a játék előre.