Újra visszajönnek már - de nem pénzért,- nem elérhető hátlapok, újabb alternatív hősök, és persze murlocok. Brode és Chu sok érdekességet elárult a jövőbeni tervekről.
A Hearthstone már évek óta a gamer és e-sport világ egyik meghatározó szereplője. Mióta elindult, a népszerűsége töretlen, sőt az esztendők alatt a regisztrál játékosok száma meredeken növekedett: a 2017-es statisztikai adatok alapján most 70 millió játékos tölti idejét mesekártya párbajokkal egy virtuális fogadóban. Persze ez idő alatt a játék változott. Jöttek kiegészítők és kalandok, ahol a kártyakészlet a többszörösére duzzadt. Viszont azon nagyon sokan meglepődtek, hogy a Mean Streets of Gadgetzan kiadása után nem Adventure került a kliensbe, hanem újabb 135 kártya, ez volt az Journey to Un'Goro. Azóta tudjuk, hogy a fejlesztők az elkövetkező időkben csak ilyen formátumban adnak majd ki lapokat. Ezzel, -és persze a jövőbeni tervekkel kapcsolatban- az Eurogamer kapta el Ben Brode-ot és Hamilton Chu-t egy rövid interjúra.
Ebben az évben három teljes kiegészítőt adtok ki. Miért döntöttetek ezen formátum mellett? Nem lesz ez túl sok a játékosoknak?
Chu: Nagyon sokat filozofáltunk és vitatkoztunk erről a kérdésről. De arra jutottunk, hogy a Hearthstone így érheti el a legkönnyebben, hogy dinamikus és érdekes maradjon. A játékosok most nagyon élvezik a helyzetet, hiszen káosz van, a meta folyamatosan változik, és az emberek őrült dolgokat csinálnak. Mi ezt akarjuk látni. Persze ezzel egyidőben szükség van az egyensúlyra, és fel kell tenni a kérdést, hogy az új játékosoknak még mindig be tudnak szállni a körfogásba? Amikor új kártyákat, új kártyatípusokat, vagy akár még új kasztokat is tervezünk; ez mindig eszünkben van.
Brode: A Knights of the Frozen Throne nagyon sok újdonságot hozott a játékba, és a közösség alapvetően szereti, de ez még csak a második kör, 2017-re maradt még puskapor.
Igen, sokan elégedettek a mostani állással. Ezzel együtt ez az első év, hogy nem érkezett Adventure, bár a KoFT esetében kaptunk egy küldetéssorozatot. Marad ez a formátum a továbbiakban is?
Chu: Nem szükségszerűen. Örülünk neki, hogy ez ennyire tetszik az embereknek, és szeretnénk még ilyeneket összerakni, mert ez jobban bevonja a közönséget a játék mögötti történetbe, tehát lesz még ilyen más kiegészítőknél. De ezzel együtt lehet, hogy a jövőben egy másik módot választunk a mesélésre.
Nemrég említettétek, hogy visszahoztok pár régi kártyahátlapot, amit sokan nem tudtak megszerezni, tényleg így lesz?
Brode: Erre az egyszerű válasz az, hogy igen, de még megpróbáljuk egyensúlyba hozni az egészet, mert ha azok, akik már megszerezték nem kapnának valamit, akkor nem lenne fair. Majd kötünk ehhez valami speciális dolgot, csak úgy nem adjuk oda.
Tervben van további alternatív hősök kiadása, akiket meg lehet vásárolni majd pénzért? Eddig három jött, elég alacsony áron, a többit promóciók és események során lehetett megszerezni.
Chu: Mindig más dolgokat akarunk kipróbálni. Amikor különleges alkalmakhoz kötöttük őket, akkor nagyon jó visszajelzéseket kaptunk, így ezt szeretnénk folytatni.
Kaphatnánk csak Murloc hősöket? Nagyjából úgy, mint most a DK lapokkal?
Brode: Ez baromi jól hangzik. (nevet) Le is írom.
A Mamut évének haramadik kiegészítője még hátra van, erről tudsz valamit mondani?
Brode: Már kitettünk róla egy képet, gyakorlatilag mindent elmondtunk...
Chu: Lesz benne single player rész és több, mint 0 murloc.
Theorycrafting: Miről szólhat majd az idei utolsó kiegészítő?
Ben | 17/09/22 16:02 Ugyan még nagyon korai erről beszélni, de ma újra szembejött a májusi kép arról, hogy még a Mamut évében mit várhatunk, -és persze neki is álltunk találgatni. A Frozen Throne kiegészítő még igazán meg sem találta a stabil metát, de ma reggel megint rápillantottam arra a képre, amit még a Mamut évének bejelentésekor kaptunk.
A több, mint 0 a kedvenc számom. Egyébként nálatok van egy ember, aki az összes murloc hangot csinálja?
Brode: (nevet) Nem, ha valaki jelentkezik a csapatba, akkor van egy murloc hang utánzási lépcső is feltételként. Így, ha kell, akkor mindannyian be tudunk szállni.
Ezen kívül még volt pár mondat arról, hogy a játék még egyelőre nem kerül ki más platformra, mint amin most van. Egyelőre a konzoloknak várni kell. Ettől függetlenül, egy picit belegondolva; igazuk van. A sok lap tényleg felrázta egy kissé a játékot, sokkal nagyobb hatása volt a metára, mint egy-egy Adventure-nek. Szerintem, ami most történik a játékban, az -érdekesség szempontjából- nagyon jó irány.
Nektek mi a véleményetek?
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!
Cover és képek: www.blizzard.com