Van, amikor egy grab vagy egy bind a maximum távolságon kívül is eltalál. Ez nem hiba, így tervezte a Riot.
Abban a helyzetben már szerintem sokan voltatok, hogy jött egy Morgana bind vagy egy Blitzcrank grab és akár meg is esküdtetek volna, hogy már kívül vagytok a maximum távolságon, de az a fránya képesség csak beadta. Ilyenkor általában jöhet, a "MIII?" vagy a "De hát ez mit adott be már megint, ilyen nincs" felkiáltás, rosszabb esetben a csapattársak csak annyit hallanak, hogy egy idéző kilépett a játékból (ilyet azért ne csináljatok). Nos, a hiba nem a készülékben, de nem is a játékban van. Íme egy videó, hogy mire is gondolok pontosan.
A skillshotok esetében úgy néz ki a dolog, hogy az elsütött képesség, ha eléri a maximum távolságot, akkor abban a pillanatban egy kör alakú pontban körbekémlel, hogy van-e ott olyan célpont, amire rá tudna menni. Ez pedig annyit jelent, hogy hiába tűnik úgy, hogy elkerültük a halált, hiába nem érint minket az animáció, akkor is elkap minket a felénk küldött ajándékcsomag. Ennek pedig a Rioton belül még 'tudományos' neve is van. Ez a nyalóka effektus és nemrég az egyik fejlesztő a Twitteren erősítette meg a létezését.
Most missiles in league of Legends have lollypopping - if they didn't hit anything, they check in a circle at end pos for targets
— Daniel Z. Klein (@danielzklein) 2017. szeptember 1.
Klein még tovább is magyarázta a bejegyzés alatt, hogy a rendszer mi alapján működik.
"A játékban található célzott képességek legtöbbjében ott van ez a nyalókaeffektus. Ha nem találnak el semmit, akkor egy körben nézik át azt, hogy van-e olyan célpont, akire rá tudnának fonódni. Ez így pontosabbnak tűnik a támadó illetve a védekező szempontjából is. Főleg olyan esetekben, amikor a kameraállás miatt kicsit nehezebb megtippelni, hogy mi van merre. Ha valaminek félrelépsz az útjából, az rendben van, de ha csak egyszerűen ki akarsz sétálni a max távolságból, az már nem olyan oké."