Parkourozni nem csak miden, hanem a dzsungelben is lehet!

Parkourozni nem csak miden, hanem a dzsungelben is lehet!

A mostani metában elég sok mindennel lehet sikereket elérni. Nem feltétlenül profi meta, de ilyen például a Talon dzsungel is, ami a megfelelő helyzetekben halálos lehet.

Bár a meta elég kiterjedt, a dzsungel azért annyira nem. Sok minden közül lehet választani, de leggyakrabban Gragas-t, Jarvant, Maokai-t és egyéb hasonló tankokat látunk, elvétve pedig egy-egy Lee Sint, esetleg Elise-t. A kompetitív meta és a solo que meta sokban különbözik és míg a profik között lehet nem állná meg a helyét, solo que környezetben működőképes lehet a Talon is. 

Nyalóka effektus: miért van az, hogy a skillshot még max távolságon kívül is beadja?

Van, amikor egy grab vagy egy bind a maximum távolságon kívül is eltalál. Ez nem hiba, így tervezte a Riot.

Ezzel nem azt mondjuk, hogy ez egy abszolút OP választás, de életképes és ami fontos, nagyon mókás szemben a sok tankkal, akik csak farmolni akarnak javarészt és minél több statot magukra pakolni. Ezeknek a statoknak köszönhetik hogy egy-egy csapatharc után is viszonylag egészségesen képesek távozni.

Mért választanánk tehát Talont? Ő sosem fogja a tankok szerepét felvenni, ellenben nagyon mozgékony a pályán és a lehető legmeglepőbb útvonalakon tud haladni, illetve gankelni, köszönhetően E képességének. Nagyon agresszívan lehet vele játszani, a falugrásnak hála pedig viszonylag büntetlenül meg is tehetjük ezt. Ez megkönnyíti nem csak a gankeket, de a counter jungle-t is. Bátrabban mehetünk be ellopni egy-egy tábort, illetve fontos őrszemeket elhelyezni tudván, hogy jó eséllyel túl is éljük a helyzetet. Emellett a saját farmolásunkat is elősegíti ez a mozgékonyság, hiszen kevesebb időt töltünk el utazással két tábor között. 

Ha már farmolás, W-jének köszönhetően egész jó iramban tudjuk takarítani a táborokat is. Mindezt ki tudjuk egészíteni a Hunter's Talismannal, aminek a gyógyítása a W-re is érvényes és mivel AOE sebzésről van szó, ahol jó esetben több mint egy szörnyet ütünk, egész sokat gyógyít az öt másodperc alatt, nagyjából összesen 150-et a Raptoroknál. A másik ok a Q-ja, amivel ha kivégzünk egy szörnyet, akkor azután is gyógyulunk. Ezekre érdemes odafigyelni, mert főleg az elején még nagyon papírok vagyunk és annyira nagy sebzésünk nincsen, érdemes tudatosan farmolni. Ezen kívül még ott a Feast mesterség is, ami megint csak HP-t tölt vissza, fél percenként egyszer 20-at. Az első clear ezektől függetlenül nem lesz könnyű. Leash nélkül nagyjából a fél dzsungel eltakarítására elég az a három potion, szóval kérjük mindenképp az alsó ösvény segítségét. Kezdhetünk rögtön a Raptoroknál is a W-nek hála, de ha nem vagyunk híve ennek, akkor a Red buff is teljesen jó opció lehet, ahogy piros oldalon a Blue buff kezdés is. 

A gyilkossági potenciálja elég magas, hiszen bárhonnan érkezhet nagyjából, e téren, maximum Kayn múlja őt felül. W-je nem csak sokat sebez, de visszafele még lassít is, ami szintén elősegítheti az ösvénytársunk dolgát az iram tartásában. Ha még ez sem elég, igaz egy kis sebzésért cserébe, de a Q-val akár messzebbről is ráugorhatunk a célpontunkra. Határozottan egy snowball hősről beszélünk, pár korai gyilkosság és máris nyeregben érezhetjük magunkat. Sajnos ez egyben a rákfenéje is, mert ha nincs meg a kellő sebzésfölény, akkor bizony elég haszontalannak tudjuk magunkat érezni. A csapatharcok nem feltétlenül lesznek a kedvenc részeink, nagyon okosan és megfontoltan kell itt mozogni, de ha jól körbe tudjuk kerülni az ellenfelet egy falugrással és ultival nagy meglepetést okozhatunk, ideális esetben vagy az ADC-nek, vagy a midesnek. 

Ráadásul a szintünket is elég könnyen szinten tudjuk tartani, mivel folyamatosan hozzá tudunk férni a Krugokhoz, a falugrás miatt ez nem akkora kerülő, mint sok más karakternek. A szint azért is fontos, mivel a Lethality tárgyak a mi szintünket veszik alapul annak kiszámolásakor. Ha már lethality, ez egy roppant hasznos dolog Talonon, mivel minden egyes sebzésre érvényesül, amire ott az ultink és a passzívunk is, ezek több forrást jelentenek, páncélzata pedig kevés karakternek lesz eleinte. Elég mindössze 2-3 gyilkosság és máris úgy érezhetjük, hogy a tankokon kívül a legtöbb karaktert egy szempillantás alatt el tudjuk takarítani. Ha már tankok, velük később lehet, hogy meggyűlik a bajunk, de mivel a dzsungel meta inkább belőlük áll, ők azért egy lépéssel el lesznek maradva tárgyakban topos testvéreikhez képest. Az 1 v 1-es helyzetekben pedig nem feltétlenül a legjobbak, főleg ha képesek vagyunk kitáncolni a CC-jük elől, ami nem lehetetlen.

Folyamatosan figyelnünk kell a térképet, hogy ki merre járhat és érdemes keresni a különvált karaktereket. Alacsonyabb elokban erre lesz bőven példa, mivel az ADC-k valamilyen érthetetlen oknál fogva imádnak egyedül splitpusholni egy szélső ösvényen. Hasonlóan a legtöbb mid mágust is el tudjuk tüntetni, hacsak nincs Zhonya-juk. Attól pedig nem kell tartanunk, hogy sok mindenről lemaradnánk, a Boots of Moblity-vel fénysebesen száguldunk át a pályán és a falakon egyaránt. 

Ami a tárgyakat illeti:

  1. Hunter's Talisman + három HP potion - a Refilable Potion kevés lehet, mert az első clearünk viszonylag gyenge még sebző tárgyak hiányában
  2. Boots of Mobility - rengeteg mozgékonyságot ad a pályán és nagyon gyorsan haladhatunk az ösvények között
  3. Tracker's Knife vagy Skirmisher's Sabre (Warrior Enchantment) előbbit magasabb elokon válasszuk, ahol figyelnek az emberek a rálátásra, utóbbit pedig akkor, ha solo carryzni kell
  4. Duskblade of Draktharr - a szükséges lethality miatt nagyon fontos, ettől lesz igazán nagy burstünk, illetve az őrszemeket is könnyebb szemmel tartani, főleg egy-egy gank előtt, az ultival pedig tökéletes összhangban van a tárgy passzívja
  5. Death's Dance a túlélhetőségünket segíti kicsit elő az életlopással és a passzívjával is
  6. Maw of Malmortius vagy Edge of Night - ideálisabb esetben az Edge of Night jobb a lethality miatt, illetve egy CC-től is megvéd minket, de ezzel előre kell számolni, a Maw inkább burst mage-ek ellen jó, mint egy Syndra
  7. Mortal Reminder - ne hagyjunk esélyt az ellenfeleknek a gyógyulásra, illetve a %-os páncéltörés nagyban elősegíti a tankokkal való harcokat is

+1: Youmuu's Ghostblade: harcon kívüli plusz mozgási sebessége még tovább növeli mobilitásunkat, illetve aktiválás után menekülésre és üldözésre is használható, a lethalityről nem is beszélve

Érdemes előbb normálon kipróbálni a karaktert, mivel egy alapvetően más gondolkozásmódot igényel, mint a legtöbb mostani dzsungeles. Sokkal megfontoltabbak kell legyünk a kezdeményezésnél, illetve nem árt tisztában lenni a saját sebzésünkkel. Talonnal nem fogjuk sokáig bírni egy elhúzódó csetepatéban, ezért vagy fel tudjuk robbantani az ellenfelet, vagy menekülőre kell rendszerint fogni. Míg az ultiján, főleg kellő mennyiségű CDR mellett, nem túl nagy az újratöltési idő, az alap képességein igen, ezt mindig tartsuk szem előtt!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!