Nem változott sokat a Worlds meta, jó ez nekünk?

Nem változott sokat a Worlds meta, jó ez nekünk?

Bár maga a meta elvileg változatos, az elmúlt hetekhez –vagy inkább hónapokhoz– képest pár kivétellel nem nagyon változott.

Az elmúlt pár év VB metája elég nagy káosz volt, ezt kár szépíteni. A nagy változtatások közepette a csapatok azt sem tudták hirtelen merre kapkodjanak, hogy valahogy beépítsék az újításokat a játékukba. 2015-ben például a Juggernaut frissítés után Mordekaiser szinte permaban volt a VB-n, egy-egy példát leszámítva, ilyenkor viszont alázott. Egy évvel később pedig a lane swap meta megváltoztatása okozott fejfájást több csapatnak, akik nem tudtak ehhez hirtelen alkalmazkodni. 

Akár mind a négy ultimate skint is megnyerheted pár jó tippel!

Ahogy az elmúlt években, úgy idén is lesz Worlds Pick'em, vagyis megtippelhetjük, hogy milyen eredmények lesznek a VB-n. Az emberek nagyon kevés százaléka találja el pontosan.

Ezekkel együtt megszületett a "Rito plz" meme is, ami ellen nagy erőkkel küzdött a Riot. A nagyobb változásokat a VB közeledtével vagy kidobták az ablakon, vagy egyszerűen visszavonták őket, így a 7.18-as patch érkezésével az eget rengető frissítések helyett inkább apróbb finomhangolások érkeztek, igaz ezekből elég sok, de mégse fordították fel teljesen a játékot. Nagyon nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy ez a patch tényleg a profikról szóljon, és többek közt ezért sem láthattuk például Azir "reworkjét" csak a 7.19-ben, illetve Ornn sem lesz elérhető a VB-n, hogy ezzel is minimalizálják az új faktorokat a játékon belül. Az eredmény pedig az egyik legjobb VB meta valaha.

Az elmúlt két hétben –ha csak a Play-In Stage-en belül is,– de élesben láthattuk a profik között a 7.18-at, de tulajdonképpen mi változott? Az igazság az, hogy nem sok minden, de ez nem is annyira gond. Pár újdonságot leszámítva, mint az Ezreal dzsungel, ami mindössze négy meccsen szerepelt és egyen tiltották, nem igazán voltak annyira nagy meglepetések. Hiába az év eleji "ADC in 2k17 LUL" meme, mostanra ismét körülöttük forog javarészt a meta, és az ő választásaik sok mindent befolyásolnak a játékon belül, de erre nemsokára kitérünk bővebben is. Topon továbbra is a tankok dominálnak, ahogy a dzsungelben is pár kivétellel, ők biztosítják az elsődleges védvonalat a csapaton belül.

A fenti tweetben Bynjee összeszedte, hogy eddig milyen hősökkel találkozhattunk a VB-n. Bár sok hasznos infót le lehet belőle olvasni, figyelembe kell venni azt is, hogy ez néha bizony csalóka lehet. Vegyük Kalista példáját, aki mindössze öt mérkőzésen szerepelt, mégis sokkal nagyobb jelentősége van a mostani metában, csak a legtöbb csapatnak van annyi esze, hogy inkább kitiltja a mérkőzésről. Egyszerűen most megint sok tekintetben túl jó: Jól teljesít az ösvényen, elég nagy biztonságot tud nyújtani a támogatója számára, tökéletes sárkányok és Baronok megkezdésére, hiszen E-jével simán többet sebez egy-egy Smite-nál, így ha nem kap elég fókuszt, enyhe túlzással lehetetlen előle ezeket ellopni. Mindezek fényében, főleg egy olyan koordinált környezetben, mint ahogy a profik játszanak, egy igen félelmetes karakter, ráadásul csak két tárgyra van szüksége (BotRK, Ruunan's Hurricane), hogy igazán beinduljon ha a cipőt nem számoljuk.

Azért a többi lövészt sem kell sajnálni, akik rögtön mögötte vannak. Ismét a hypercarryk korát éljük, így Tristana, Kog'Maw és ritkábban Twitch továbbra is erős választások az alsó ösvényre. Bár a szó szoros értelmében nem lehet őket hypercarry-knek nevezni, de Xayah és Varus is népszerű választások a lövészek között. Mivel Kalista elég gyakran bannolva van, leggyakrabban a Xayah - Tristana párharcot nézhetjük meg az alsó ösvényen, amit rendszerint az a lövész nyer, aki több segítséget kapott a meccs elején, ez pedig befolyásolja a dzsungelesek útvonalait is többek közt.

A felső ösvényen a Riot minden igyekezete ellenére (khm Fiora buffok, khm -a szerk.) a tankok dominálnak. Az egyetlen igazi sebző karakter, aki még életképes: az Rumble, illetve; elvétve egy-egy Jax, esetleg Camille. A főtankok mellett Jarvan is jó topos lenne, de mivel ő dzsungelben is legalább annyira életképes jelenleg, ezért elég gyakran tiltják ki, így sokkal kevesebb játékidőt kapott eddig. A legnagyobb sikernek eddig Maokai és Cho'Gath örvendhet, fejenként 15-15 mérkőzéssel. Bár alapvetően a két karakter merőben más, egy valamiben azért hasonlítanak. Mindketten egy kicsit AP-sak, de nem is ettől igazán erősek, hanem a mostani tank tárgyaktól. Elsődleges választás a Righteous Glory, ami a kezdeményezési lehetőség mellett rengeteg hasznos tankos statot és még CDR-t is ad. A másik nagy kedvenc pedig a Gargoyle Stoneplate, amivel pár másodpercig igazán elpusztíthatatlannak érezhetjük magunkat egy csapatharc során, de ez általában elég is. 

Visszatérve az alsó ösvényre, az Ardent Censer továbbra is dominálja a támogató metát, sőt néha az egész alsó ösvény arra épül fel, hogy melyik támogató tudja ezt előbb megszerezni. Ennek mondjuk az is az oka, hogy az olyan kezdeményező hősök, mint Alistar vagy Rakan rendszerint a kispadon ülnek, így máris előtérbe kerülhet Lulu, illetve Janna. Rakan ráadásul az a támogató, aki képes eszméletlen távolságokból kezdeményezni, főleg ha hű társa, Xayah mellett szerepel. Viszont ha a két pajzsgép kerül előtérbe, akkor minden az Ardent Censerről szól, emiatt az idézői képességek is megcserélődnek, hiszen a hatékonyság jegyében a támogató hoz Healt, míg az ADC Barriert. Ettől függetlenül még várhatnak itt meglepetések ránk, hiszen amíg a más ösvényeken láthattunk nagy tehetségeket, mint topon sOAZ vagy Impact, vagy miden Jensen és Caps, addig a támogatói pozícióban az igazi metaújítók még váratnak magukra.

Hiába a kisebb buffok a korai dzsungelesknek mint Lee Sin, vagy Nidalee: -egyelőre se hírük se hamvuk a VB-n. Igaz, hogy pár mérkőzésen feltűntek, de alapvetően a dzsungel meta Sejuaniról, Gragas-ról és Jarvanról szól, illetve egy picit Rek'Sai-ról, de utóbbi nem annyira fajsúlyos, annak ellenére, hogy Jarvan csak egy meccsel szerepelt többet nála, de ahogy már mondtuk, ez a magas (24) Jarvan tiltásnak köszönhető. Páran próbálkoztak az Ezreal választással is, de eddig nem túl meggyőző a többiekhez képest, egyszerűen többet nyújtanak, akik a későbbi csapatharcok során sokkal hasznosabbak.

A középső ösvényen ugyan sok hőst láttunk már, alapvetően a tekéző karakterek körül forog minden, vagyis Syndra és Orianna továbbra is elsődleges választások, ha épp nincsenek tiltva. Előbbit 16 meccsen, míg utóbbi 12-n vágták ki eddig. Mivel a meta elég erőteljesen a csapatharcokról szól, ennél jobb karaktereket keresve se találnánk. Ez tavaly is nagyrészt már így volt, így a midesek nem panaszkodhatnak az új meta-ra. Corki is feltűnt azért párszor, de ha ő Tier 1-es hős, akkor Orianna és Syndra Tier S. Ami talán furcsa lehet, hogy ennyi Syndra mellett Ekko mindössze egyszer jelent meg, holott egy első számú countere tud lenni a karakternek. Ami a többieket illeti, Ryze néha felbukkan, de továbbra sem egy azonnali választás. Taliyah és Cassiopeia jól jöhet bizonyos helyzetekben (–de csak akkor ha a két úrnő nem elérhető–). Reméljük, hogy ahogy bejönnek az igazi sztár midesek, mint Faker, Bjergsen, Perkz, vagy Crown, akkor láthatunk majd újításokat.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



League of Legends - Már a skineket is újrahasznosítja a Riot

Több támadás is érte a Riot Gamest a League of Legends közösség felől miután a játékosok "újrahasznosított" VFX elemeket fedeztek fel a PBE-re felkerült legújabb Tündérkirályság kinézeteken.

League of Legends - Megint pocsék gépeken kell gyakorolnia a Fnatic-nak

Rendszeresen visszatérő probléma a nemzetközi eseményre látogató csapatoknak, hogy nem megfelelő teljesítményű számítógépeken kell gyakorolniuk az adott versenyre. Ebbe futott bele most már sokadik alkalommal Humanoid és a Fnatic.