Már két PBE patch-e a hősök tömkelege kap különféle statokat és változásokat, ennek is megvan az oka, mutatjuk is, hogy mi!
Korábban is voltak már panaszkodások, amikor egy-egy patch-ben túl sok minden változott. Nos, aki ezek közé tartozott, annak a preseason egy igazi rémálom lesz, ugyanis az eddigi 10-20 hős helyett ezúttal majdnem az összes karakterhez hozzá nyúl a Riot.
Végtelen szint, változó rúnák, kék esszencia IP helyett...; minden kérdésre válaszolt a Riot!
Az idei preseason hozza évek óta a legnagyobb változásokat. Emiatt sokaknak lehetnek kérdései, de szerencsére a Riot gondolt rájuk, és egy csokorba szedte a leggyakrabban felmerülőket a válaszokkal együtt! Annyi újdonság vár ránk novembertől, hogy az ember lassan már azt se tudja merre kapkodja a fejét.
A PBE patch leírások szerint összesen 120 karaktert változtatnak meg kisebb módon. Ekkora szintű változásra évek óta nem volt példa, még a preseasonök során sem. Aggodalomra azért semmi ok, ennek is megvan a lényege. Mivel érkeznek az új rúnák, a régiek el fognak tűnni a mesterségekkel együtt, márpedig ezeknek is nagy része volt abban, hogy a hősöket miként egyensúlyozzák ki. Egy közös rúnarendszer érkezik, ami átveszi mindkettőnek a helyét. Az új rendszer lényege az lenne, hogy minden egyes játék előtti rúnaválasztásnak igazán súlya legyen és meghatározza azt, hogy miként is játsszuk a játékot, amire a mostani nem igazán képes.
Ennek az egyszerű oka az, hogy a mostani rúnák a kisebb statokon kívül mást nem nagyon adnak. Persze vannak mesterségek, amik ezt a szerepet kellene betöltsék, de valahogy ezek sem igazán változtatnak sokat a játékon, vagy csak túlságosan megszoktuk őket. Jelenleg kapunk 10 AD-t, vagy egy kis armort, esetleg CDR-t, aztán jöhet a játék.
Az érkező rúnák azonban alig fognak statokat adni, helyette más bónuszokat kapunk belőle. Lesznek olyan rúnák, amik mondjuk 5 AD-t ad az összes képességünkre, vagy nagyobb pajzsot és ehhez hasonlókat. Ez viszont azt is jelenti, hogy ezektől a rúnabónuszoktól el is esnek a karakterek és innen fakad a sok buff, amikről mi is írtunk már. Mindenki 5-10-15 AD-t kapott eddig, de érkeznek majd az AP hősök is szép lassan. Emiatt annyira nem is fogjuk érezni a hatásukat ez inkább csak kompenzálni fog a rúnahiányok miatt.
Nem lesz egy rövid lista, soroljuk is! Készüljetek; HOSSZÚÚÚÚÚ lesz.
Aatrox W-je és E-je minden egyes szinten 5-tel több sebzést oszt ki.
Ahri szintenként kapott életereje 80-ról 92-re emelkedett, míg a kezdő életerő értéke 514,4-ről 526,4-re változott.
Akali alappáncélja 26,38-ról 31,38-ra, alapéletereje 587,8-ról 592,8-ra, szintenként kapott életereje pedig 85-ről 90-re emelkedett.
Alistar alappáncélja 24,38-ról 44,38-ra emelkedett.
Amumu alapsebzését 53,384-ről 61,38-ra, alappáncélját pedig 23,544-ről 32,54-re emelték.
Anivia szintenkénti életereje 70-ről 82-re, alapéletereje pedig 467,6-ról 479,6-ra módosult.
Annie szintenként kapott HP-ja 76-ról 88-ra, alapéletereje pedig 511,68-ról 523,68-ra emelkedett.
Ashe alapsebzése 56,508-ról 64,51-re, alappáncélja pedig 21,212-ről 30,21-re változott.
Aurelion Sol szintenként kapott életereje 80-ról 92-re, alap HP-ja pedig 540-ről 552-re nőtt.
Azir szintenkénti életereje 80-ról 92-re, alapéletereje pedig 540-ről 552-re ugrott fel.
Bard 9 armorral lett gazdagabb, 25-ről 34-re emelték az alapértékét.
Blitzcrank most már nem csak a története szerint egy vasdoboz, 24,38-ról 44,38-ra növelték az alappáncélját.
Brand szintenként kapott életereje 76-ról 88-ra, alapéletereje pedig 507,68-ról 519,68-ra változott, továbbá a passzívja kapott egy új tulajdonságot. Ha megöl egy lángoló ellenfelet manát nyer vissza. Így változik a mértéke: 1/3/6/9/12/15/18 szinteken 6/8/10/12/14/16/18 manát kap vissza.
Braum még nagyobb övet kap a hasára 26,72-ről 46,72-re emelték az alappáncélját.
Caitlyn alapsebzése 53,66-ról 61,66-ra, alappáncélja 22,88-ról 31,88-ra, végső képességének sebzése pedig 250/475/700-ről 265/490/715-re emelkedett.
Camille W-je és E-je minden szinttel 5-tel többet sebez, kivéve az E harmadik fejlesztését, ott 15 a változás.
Cassiopeia szintenkénti életereje 75-ről 87-re, alapéletereje pedig 525-ről 537-re módosult.
Diana alappáncélja 26,048-ról 31,05-re szintenként kapott életereje 90-ről 95-re, alapéletereje pedig 589,2-ről 594,2-re kúszott föl.
Dravennél nagyon sok minden történt. Az alapsebzése 55,8-ról 63,8-ra, az alappáncélja 25,544-ről 34,54-re változott. A Q-ja és az E-je 5-tel, míg a végső képessége 10-zel sebez többet minden szinten.
Dr. Mundo alapsebzése 61,27-ről 69,27-re, alappáncélja pedig 26,88-ról 35,88-ra emelkedett.
Ekko alappáncélja 27-ről 32-re, szintenkénti életereje 80-ról 85-re, alapéletereje pedig 580-ról 585-re talált utat.
Elise alappáncélja 22,128-ról 27,13-ra, szintenkénti életereje 80-ról 85-re, alapéletereje pedig 529,4-ről 534,4-re emelkedett.
Evelynn alappáncélja 28-ról 37-re ugrott.
Ezreal alapsebzése 55,66-ról 63,66-ra, alappáncélja 21,88-ról pedig 30,88-ra ugrott fel. Ezenfelül ez E-je és végső képessége is 5-tel több sebzést oszt ki minden szinten.
Fiddlesticks alappáncélja 20,88-ról 29,88-ra módosult.
Fiora Q-ja minden szinten 5-tel többet sebez.
Fizz szintenkénti életereje 86-ról 98-ra, alapéletereje pedig 558,48-ról 570,48-ra módosult.
Galio szintenkénti életereje kerek 100-ról ( -a szerk.) 112-re, alapéletereje pedig 550-ről 562-re emelkedett.
Gragas alappáncélja 26,05-ről 35,05-re emelkedett.
Graves alapsebzése 60,83-ról 68,83-ra, alappáncélja 24,376-ról 33,38-ra, alapéleterő regenerációja pedig 1,3352-ről 1,6-ra változott. Továbbá a Q képességének kezdeti sebzés bónusza 80%-ról 100%-ra változott, illetve a képesség két fázisa (a kilövés és a visszaérkezés) minden szinten 5-5 extra sebzést kapott. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a végső képessége is, mind a lövedékre, mind a repeszekre 10-10 extra sebzést kap minden szinten.
Hecarim alapsebzése 58-ról 66-ra, alappáncélja 26,72-ről 35,72-re kúszott fel, míg a Q-jába szintenként 5 extra sebzés került.
Heimerdinger szintenkénti életereje 75-ről 87-re, alapéletereje pedig 476-ról 488-ra változott.
Illaoi a végső képességére kap egy laza 5-ös bónusz sebzést.
Irelia szintén 5 extra sebzést kap minden szinten a végső képességére.
Ivern alappáncélja 22-ről 27-re, szintenkénti életereje 90-ről 95-re, alapéletereje pedig 580-ról 585-re módosult.
Janna kap egy kis extra páncélt, 19,384-ről 28,38-ra ugrott az értéke.
Jarvan Q-ja és végső képessége 10-10 plusz sebzést kap szintenként.
Jax Q-ja 10, E-je pedig 5 bónusz sebzéssel gazdagodott.
Jayce Q-ja mindkét formájában 5-tel fog nagyobb pofont adni nekünk.
Jinx alapsebzése 58,46-ról 66,46-ra, alappáncélja pedig 22,88-ról 31,88-ra változott, amellett, hogy végső képessége 10 sebzéssel nagyobbat robban majd a fejünkre.
Karma szintenkénti életereje 83-ról 95-re, alapéletereje 522,44-ről 534,44-re növekedett, passzívja pedig 2/2.5/3-ról (1/1.25/1.5 alaptámadásokért) 2/3/4-re (1/1.5/2 alaptámadásokért) módosult.
Karthus szintenkénti életereje 75-ről 87-re, alap HP-ja pedig 516-ról 528-ra emelkedett.
Kassadin szintenkénti életereje 78-ról 90-re, alapéletereje pedig 564,04-ről 576,04-re változott.
Katarina szintenkénti életereje 82-ről 94-re, alapéletereje pedig 590-ről 602-re növekedett.
Kayn Q-ja és W-je 5, míg végső képessége 10 sebzéssel gazdagodott.
Kennen alappáncélja 24,3-ról 29,3-ra, szintenkénti életereje 79-ről 84-re, alapéletereje pedig 535,72-ről 540,72-re változott.
Kindred alapsebzése 57-ről 65-re, alappáncélja 20-ról 29-re módosult, emellett pedig Q-ja és E-je 5 plusz sebzést kapott minden szintjére.
Kha'Zix Q-ja és W-je 5 sebzéssel lett megajándékozva minden szinten.
Kled Q-ja, W-je, és E-je minden szintjére 5 extra sebzést kapott, végső képessége pedig 12/15/18% helyett 14/17/20% életerőt fog sebezni, a képesség alatt kapott pajzs pedig minden szinttel 25-tel több sebzést tud elnyelni.
Kog'Maw alapsebzése 57,46-ról 65,46-ra, alappáncélja pedig 19,88-ról 28,88-ra emelkedett.
LeBlanc szintenkénti életereje 80-ról 92-re, alapéletereje pedig 516-ról 528-ra változott.
Lissandra szintenkénti életereje 75-ről 87-re, alap HP-ja pedig 506,12-ről 518,12-re módosult.
Lee Sin Q-jának első és E-jének első fázisa 5-tel sebez többet, míg végső képessége 20-szal nagyobb maflást ad nekünk.
Lucian alapsebzése 57,46-ról 65,46-ra, alappáncélja pedig 24,04-ről 33,04-re cserélődött, a Q-ja pedig minden szinten 5-tel nagyobbat csíp.
Lulu alappáncélja 19,216-ról 28,22-re módosult.
Lux szintenkénti életereje 79-ről 91-re, alapéletereje pedig 477,72-ről 489,72-re változik.
Malphite alapsebzése 61,97-ről 69,97-re, alappáncélja pedig 28,3-ról 37,3-ra emelkedett.
Malzahar szintenkénti életereje 75-ről 87-re, alapéletereje pedig 525-ről 537-re ugrott fel.
Maokai, az öreg fa kap magára egy kis vasat, alappáncélja 30-ról 39-re, alapsebzése pedig 63,54-ről 71,54-re növekedett.
Mordekaiser alappáncélja 20-ról 25-re, szintenkénti életereje 73-ról 78-ra, alapéletereje pedig 525-ről 530-ra módosult.
Morgana szintenkénti életereje 86-ról 98-ra, alapéletereje pedig 547,48-ról 559,48-ra cserélődött.
Nami alappáncélja 19,72-ről 28,72-re változott.
Nasus alapsebzése 59,18-ról 67,18-ra, alappáncélja pedig 24,88-ról 33,88-ra emelkedett.
Nautilus, az egyébként is csupa vas karakter mégtöbb vasat kapott, alappáncélja 26,46-ról 35,46-ra, alapsebzése pedig 57,544-ről 65,54-re növekedett.
Nidalee alappáncélja 22,88-ról 27,88-ra, szintenkénti életereje 80-ról 85-re, alapéletereje pedig 540-ről 545-re ugrott fel.
Olaf Q-ja minden szinten 10-el több sebzést mér ránk.
Orianna szintenkénti életereje 79-ről 91-re, alapéletereje pedig 517,72-ről 529,72-re emelkedett.
Ornn alapsebzése 59,72-ről 67,72-re alappáncélja pedig 24,04-ről 33,04-re változott, továbbá a W-je az enemyre az aktuális életerejének 15/17.5/20/22.5/25%-a helyett most már a max életerejének 12/14/16/18/20%-át osztja ki sebzésként.
Pantheon Q-ja 10-zel, míg E-je 20-szal többet sebez minden szinten.
Poppy alapsebzése 56-ról 64-re, alappáncélja 29-ről 38-ra változott, míg Q-ja és E-je 5-5, végső képessége pedig 10 bónusz sebzéssel lett ellátva minden szinten.
Quinn alapsebzése 54,46-ról 62,46-ra, alappáncélja pedig 23,38-ról 32,38-ra változott.
Rakan alapsebzése 62-ről 70-re, alappáncélja pedig 24-ről 36-ra formálódott.
Rammus alapsebzése 55,88-ról 63,88-ra, alappáncélja pedig (hisz oly nagy hiánya van belőle - a szerk.) 31,384-ről 40,38-ra módosult.
Rek'Sai felszíni Q-ja és E-je, illetve földalatti W-je 5-5 sebzéssel gazdagodik, míg a végső képessége 15-tel több életerőt tép majd le belőlünk.
Renekton Q-ja mind kevés mind sok dühponttal 5-tel több sebzést produkál minden szinten, míg az E-je ugyanezt a tendenciát követi csak ép 10-zel több fájást oszt ki.
Rengar Q-ja és E-je minden szinten 5-tel többet sebez most már.
Riven alapsebzése 56,04-ről 64,04-re, alappáncélja pedig 24,376-ról 33,38-ra módosult, miközben a W-je 5-tel több sebzést oszt ki, az E-je pedig 5-tel többet nyel el minden szinten.
Rumble alappáncélja 25,88-ról 30,88-ra, szintenkénti életereje 80-ról 85-re, alap HP-ja pedig 584,4-ről 589,4-re emelkedett.
Ryze szintenkénti életereje 86-ról 98-ra, alapéletereje pedig 558,48-ról 570,48-ra növekedett.
Sejuani alapsebzése 56-ról 64-re, alappáncélja pedig 27-ről 36-ra kúszott fel.
Shaco E képessége minden szinten 5-tel többet sebez.
Shen alapsebzése 60-ról 68-ra, alappáncélja pedig 25-ről 34-re emelkedett.
Singed alappáncélja 27,88-ról 36,88-ra változott.
Sion alapsebzése 59,72-ről 67,72-re, alappáncélja pedig 23,04-ről 32,04-re cserélődött.
Sivir alapsebzése 57,46-ról 65,46-ra, alappáncélja pedig 22,21-ről 31,21-re módosult.
Sona alappáncélja 20,544-ről 29,54-re növekedett.
Soraka alappáncélja 23,384-ről 32,38-ra emelkedett.
Swain szintenkénti életereje 90-ről 102-re, alap életereje pedig 516,04-ről 528,04-re változott.
Syndra szintenkénti életereje 78-ról 90-re, alapéletereje pedig 511,04-ről 523,04-re ugrott fel.
Tahm Kench alappáncélja 27-ről 47-re emelkedett.
Taliyah szintenkénti életereje 75-ről 87-re, alapéletereje pedig 520-ról 532-re cserélődött.
Talon Q és R képessége 5, míg W-je 10 további sebzést okoz szintenként.
Taric alappáncélját 25-ről 45-re emelték. Ez is majdnem duplázás.
Thresh alapsebzését 47,696-ról 55,7-re, alappáncélját pedig 16-ról 28-ra módosították.
Tristana, alapsebzése 56,96-ról 64,96-ra alappáncélja pedig 22-ről 31-re kúszott fel, amellett, hogy az E-je 5-tel több sebzést oszt ki minden szinten.
Trundle alap AD-ja 60,04-ről 68,04-re, alappáncélja pedig 27,536-ról 36,54-re váltott.
Tryndamere alapsebzése 61,376-ról 69,38-ra alappáncélja pedig 24,108-ról 33,11-re változott, továbbá az E-je 10-zel több sebzést oszt ki.
Twisted Fate szintenkénti életereje 82-ről 94-re, alapéletereje pedig 521,76-ról 533,76-ra emelkedett.
Twitch alapsebzése 55,46-ról 63,46-ra, alappáncélja pedig 23,04-ről 32,04-re formálódott.
Varus alapsebzése 54,66-ról 62,66-ra alappáncélja 23,212-ről 32,21-re emelkedett, míg E-je 5-tel több sebzést oszt ki.
Vayne alapsebzése 55,88-ról 63,88-ra, alappáncélja pedig 19,012-ről 28,01-re módosult, továbbá E-je 5-tel több fájást ad át célpontjának minden szinten.
Veigar szintenkénti életereje 82-ről 94-re, alapéletere pedig 492,76-ról 504,76-ra módosult.
Vel'Koz szintenkénti életereje 76-ról 88-ra, alapéletereje pedig 507,68-ról 519,68-ra emelkedett.
Viktor szintenkénti életereje 78-ról 90-re, alapéletereje pedig 516,04-ről 528,04-re növekedett.
Vladimir szintenkénti életereje 84-ről 96-ra, alap HP-ja pedig 525-ről 537-re formálódott.
Volibear alapsebzése 59,544-ről 67,54-re alappáncélja pedig 26,38-ról 35,38-ra változott.
Wukong E-je 5-tel több sebzést oszt ki minden szinten.
Xayah alapsebzése 56-ról 64-re, alappáncélja 24-ről 33-ra emelkedett, míg a Q-ja és az E-je 5-tel, a végső képessége pedig 10-el több sebzést oszt ki minden szinten.
Xerath szintenkénti életereje 80-ról 92-re, alapéletereje pedig 514,4-ről 526,4-re cserélődött.
Xin Zhao Q-ja és végső képessége is 5-tel több sebzést oszt ki.
Yasuo végső képessége 10-zel nagyobbat vág a célpontjára.
Yorick alapsebzése 57-ről 65-re, alappáncélja pedig 30-ról 39-re változott.
Zac alapsebzése 60-ról 68-ra, alappáncélja pedig 24-ről 33-ra változott.
Zed Q-jának első sebzése 10-zel, a második pedig 3-mal fáj jobban minden szinten, míg az E-je szintén egy laza 5-ös pluszt vág ránk.
Ziggs szintenkénti életereje 80-ról 92-re, alapéletereje pedig 524,4-ről 536,4-re emelkedett.
Zilean alappáncélja 19,134-ről 28,13-ra ugrott fel.
Végül pedig Zyra alappáncélja 20,04-ről 29,04-re módosult.
Fu... végére értünk! Ránézni is durva élmény volt, hát még elolvasni. Minden bizonnyal még sosem volt ennyi hős egy időben a PBE listán, nagyon érződik, hogy közeleg az új szezon. Most pedig 1 perces néma csenddel emlékezzünk meg azokról, akik nem kapnak semmilyen buffot. Természetesen mivel ez PBE, így bármi változhat még, akár a 118 hősből 100-ét vissza is vonhatják, de túl messze van április 1. ahhoz, hogy mindez csak vicc legyen.
Mit szóltok ehhez a bődületes mennyiséghez? No meg persze a statokhoz, a majdhogynem megduplázott páncélú Alistaron még mindig nem tudtam magam túltenni.