Hirdetés

Unod már a kávészüneteket egy Morgana Q alatt? Van megoldás!

Három másodperc nagyon sok idő a LoL-ban. Főleg ha tétlenül állunk egy helyen és végignézzük, ahogy teljes civilizációk emelkednek fel és buknak el, amíg kiszabadulunk. Szerencsére van megoldás.

Hirdetés

Viccet félretéve: nincs annál idegesítőbb, mint amikor jól megy a játék, tök jól állunk, jönne egy hatalmas csapatharc, amit azonban csak tétlenül végig tudunk nézni, mivel kapunk egy CC-t (vagy többet), és mire kiszabadulunk; már vége mindennek. Az emberek ilyenkor talán Morgana Q-jára (Dark Binding) gondolnak, ami ötös szinten három másodpercre is kivonhat a játékból. Szerencsére van megoldás erre is, köszönhetően a 7.20-as patch-nek.

Evelynn és az emote rendszer is megjött a 7.20-as patch-ben!

Aioween | 17/10/11 11:28 Bemutatkozik az élő szervereken is az új Evelynn, megjöttek az Emote-ok, illetve frissítettek számos hőst, valamint kaptunk egy lényegében új tárgyat is. Immár két lépéssel a VB előtt járunk, hiszen ott most is a 7.18 pörög, mi viszont haladunk tovább, és megjött a 7.20-as patch is.

Bizony, nem kell kényszerszünetet vennünk –ahol megfőzhetünk egy kávét, levihetjük a kutyát sétálni, esetleg összedobunk egy 5 személyes ebédet és vacsorát–, mielőtt újra csinálhatnánk valamit. És hogy mi hozta a megoldást?

Az új és frissített Sterak's Gage, ami jócskán megváltozott, tankoknak pedig tökéletes tárgy lehet! Az eddigivel szemben a pajzs aktiválásakor már nem támadási sebzést kapunk, hanem kitartást, avagy angolul: tenacity-t. Ez talán az egyik legritkább statisztika a játékon belül, nagyon kevés lehetőségünk van összeszedni, és a hősök képességei sem gyakran adnak ilyet. A lényeg, hogy ha öt másodpercen belül nagy sebzést kapunk, bekapcsol a Sterak pajzsa, ami mostantól 30% kitartást ad 8 másodpercig.

És hogy ez miért annyira fontos? Pont az előbb említett CC-k miatt; mivel minél több tenacity-nk, vagy kitartásunk van, annál rövidebb ideig tartanak a CC-k karakterünkön, ez pedig csapatharcokban nagyon fontos lehet. Amint megláttuk a tárgyat, azonnal elgondolkoztunk, hogy ez milyen hatással lehet a játékra. Először felcsillant a szemünk, hogy akár 100%-os tenacityvel is rendelkezhetünk, -de aztán rá kellett jönnünk, hogy ez nem pont így működik, de durva is lenne minden CC-n átrohanni.

Ahhoz, hogy ki tudjuk számolni, hogy pontosan mennyi kitartásra teszünk szert, fognunk kell ezeket a százalékokat, elosztani százzal, vagyis elé tenni egy tizedes vesszőt és kivonni 1-ből. Ha ez megvan, ezeket a számokat össze kell szorozni, minden olyan forrást, amiből kitartást kapunk, majd ezt az összeget kivonjuk megint csak 1-ből; és megkapjuk mennyi kitartásunk is lehet összesen.

Ha például egy Maokai-jal játszunk és Mercury Treads-ünk van, ami 30%-ot ad, valamint egy Elixir of Iron, ami tovább 25%-ot, és persze ott van a masteryből származó 15% is, akkor valahogy így néz ki: Mercury Treads 0,7; Elixir of Iron 0,75; Mastery 0,85. Ezeket összeszorozva 0,45-öt kapunk kerekítve, majd ezt kivonva 1-ből kiderül, hogy nagyjából 55% kitartásunk lesz.

Továbbgondoltuk a dolgot és megkerestük azokat a karaktereket, akiknek a képességei között is van kitartás, amelyből ha minden igaz; csak három van az egész játékban. Ezek a karakterek Dr. Mundo, Garen és Irelia. Meg is néztük, mi az a maximum, amit el lehet érni, hogy az előbb levezetett matek valóban stimmel-e.

Dr. Mundonál például 82%-ot tudtunk elérni, hiszen a cipő, a mastery és a bekapcsolt Sterak mellett neki ott van a W (Burning Agony) további 30%-ot ad neki ötös szinten. Megnéztük a legidegesítőbb képességek maximális szintjét is, és hogy ilyen kitartás mellett meddig hatna ránk.

Morgana Q (Dark Binding) 3 másodperc helyett 0,54 másodperc. Ashe ulti (Enchanted Crytal Arrow) 3,5 másodperc helyett 0,63 másodperc. Lux (Light Binding) Q 2 másodperc helyett 0,36 másodperc. Nasus W (Wither) 5 másodperc helyett 0,9 másodperc. Fiddlesticks Q (Terrify) 2.25 másodperc helyett 0,4 másodperc.

Irelia a passzívjávból (Ionian Fervor) kap kitartást, attól függően, hogy hány ellenfél van a közelében, melynek maximuma 40%. Itt is kihasználtuk a lehetőségeket, megvettük a megfelelő cipőt Grasp of the Undying mellett, ami szintén játszható rajta, szintén elhoztuk a kitarást, raktunk mellé pár bábút, mintha csapatharc lenne, és persze nem maradtki a Sterak sem. Így összesen 83%-ot tudtunk elérni, vagyis egy százalékkal többet, mint Dr. Mundonál. Ezek alapján a képességek az alábbiak szerint alakulnának.

Morgana Q (Dark Binding) 3 másodperc helyett 0,51 másodperc. Ashe ulti (Enchanted Crytal Arrow) 3,5 másodperc helyett 0,6 másodperc. Lux (Light Binding) Q 2 másodperc helyett 0,33 másodperc. Nasus W (Wither) 5 másodperc helyett 0,85 másodperc. Fiddlesticks Q (Terrify) 2.25 másodperc helyett 0,38 másodperc.

Garen egy kicsit csalóka, mert bár nála el lehet érni a 90%-os kitartást a W (Courage) képességének köszönhetően, ami 60%-ot ad. Sajnos ez a magas szám csak 0,75 másodpercig fenntartható, mivel eddig tart a képesség ezen része, de a lényeg, hogy jó időzítéssel megoldható. Tehát, ha nagyon jó időben nyomjuk meg a W-t, akkor az előbb említett képességek nagyon rövid ideig tartanak minket fogva.

Morgana Q (Dark Binding) 3 másodperc helyett 0,3 másodperc. Ashe ulti (Enchanted Crytal Arrow) 3,5 másodperc helyett 0,35 másodperc. Lux (Light Binding) Q 2 másodperc helyett 0,2 másodperc. Nasus W (Wither) 5 másodperc helyett 0,5 másodperc. Fiddlesticks Q (Terrify) 2.25 másodperc helyett 0,22 másodperc. Tehát az a 0,75 másodperc pont elegendő ahhoz, hogy egy képességet gyakorlatilag lenullázzunk magunkon, és még utána is marad azért bőven a Steraknak és a többi faktornak köszönhetően.

Mindez mit eredményezhet? Garen valószínűleg így sem fog visszatérni, mert ő alapból egy nagyon rossz karakter profi közegben, de a másik kettő már más kérdés. Egyrészt Mundo és Irelia is folyamatosan fenn tudja tartani a többi kitartást adó körülményt, nem csak 0,75 másodpercig, és a Sterak is 8 másodpercig tart, ami bőven elég, hogy egy csapatharcban végigrongyoljunk a teljes ellenfélen, sőt a backline-t is simán megtalálhatjuk. Gondoljunk csak bele, hogy a Gargoyle Stoneplate mindössze négy másodpercre duplázza meg a HP-nkat ha van elég ellenfél és mégis milyen hasznos tárgy. A Sterak a kitartást dupla ennyi ideig adja és még az alap AD-t is növeli. Dr. Mundonak még arra is megvan a lehetősége, hogy a Stoneplate-et használja, a Sterakkal együtt, így igazán félelmetes ellenfél lehet belőle.

Nem mondjuk, hogy mindenképp metahősök lesznek ettől, de érdekes volt eljátszani a gondolattal, hogy milyen új lehetőségek adódhatnak. Végezetül pedig egy jó szemléltető kisfilm egy Garenről, aki még sosem hallott a kitartást adó tárgyakról.

Természetesen a számokat a maximális szint mellett számoltuk ki, és tudjuk, hogy van egy Moonflair Spellblade a 3 v 3 térképen, de azzal annyira nem játszunk, hogy nem vettük relevánsnak a dolgot maradva az Idézők szurdokában.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Borítókép: XemChoi Youtube csatorna

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?