Hogyan manipuláld az ellenfeled mozgását az ösvényen az előnyödre? -videó

Hogyan manipuláld az ellenfeled mozgását az ösvényen az előnyödre? -videó

Egy kis észjátékkal könnyen úgy rángathatjuk ellenfelünket a saját előnyünkre, mint egy rongybabát. Megmutatjuk mire is kell figyelni ilyenkor!

Számtalanszor elmondtuk már, hogy mennyire fontos a pozicionálás a pályán, azonban ez a fogalom leginkább csapatharcok kapcsán kerül említésre, holott nem csak ott kell figyelni rá. A játék nagyobb részét, főleg az első felében, rendszerint az ösvényen fogjuk tölteni, és annak a felső és középső részén egy adott ellenféllel nézünk szembe. 

Láthatatlanság, rejtőzködés? Mi is a különbség a kettő között?

Aioween | 17/10/17 10:36A LoL világában vannak szégyenlősebb karakterek, akik szeretnek elbújni. Anno ezt egyféleképpen tehették meg, de tavaly újragondolták a dolgokat, és így lett két fajta "láthatatlanság" is. A League of Legends játékán belül, bár vannak hangok, mégis leginkább arra hagyatkozunk, amit éppen látunk.

Egy igazi veterán; scarra magyarázta el, hogyan is működik ez az egész az ösvényen. Az alapvető dolog, amire figyelni kell, az mindig az ösvény dinamikája, illetve hogy miről is szól az ösvényfázis. Adott két játékos, akik előre-hátra táncolnak a minionok és saját képességeik, illetve támadásaik következtében.

Mindketten megpróbálnak egy előnyösebb helyzetbe kerülni, és úgynevezett cseréket eszközölni egymással. A csere lényege, hogy előnyösebb pozícióba kerüljünk, mint előtte voltunk. Ez jelenthet életerőt, vagy akár manát is, illetve egyes esetekben akár idézői képességet, vagy ultit.

Az alapvető elképzelés szerint akkor kell büntetni az ellenfelet, amikor éppen farmolni próbál, hiszen ilyenkor elindul egy támadási animáció, ami alatt a legtöbb karakter statikusan megáll egy helyben. Jelen esetben ilyenkor Lux vagy alaptámadással tud büntetni, ezzel viszont magára vonja a minion aggrot, vagy eltalálja egy képességgel a Viktort, amire ő kevésbé tud válaszolni, vagy ha megteszi, jó eséllyel elbukja a farmot. Ez megy lényegében oda-vissza.

Amikor nem egyedül vagyunk, nincs mindig idő írni, sőt néha még pingekre sem futja, ilyenkor a csapattársunk, vagy épp az ellenfelünk testmozgásából kell megítélni a helyzetet. Ha egy dzsungeles megjelenik az ösvényünkön –legyen az a sajátunk, vagy akár az ellenfélé– azt leginkább két esetben teszi meg.

Az első ilyen helyzet, és főleg low eloban ez a gyakoribb: gankelni szeretne nekünk.

A második lehetőség a counter gank. Ez alacsony eloban tudatosan viszonylag ritkán fordul elő.

Mi a teendő ilyenkor? Valahogy segítenünk kell a csapattársunkat abban, hogy ne csak az idejét pazarolja, illetve az XP-t is vigye tőlünk, hanem valami eredménye legyen az egésznek. Ha egy alapvetően agresszív ellenféllel játszunk, akkor sok teendő nincsen, kicsit hátrébb kell vonulni, hagyni hogy betolja a minionhullámot, hiszen úgyis követni fog utána. Viszont ha valaki passzívan játszik, azt baitelni kell. Ezt megtehetjük például egy kulcsfontosságú képesség mellélövésével, amitől felbátorodhat és ránk mozdulhat. Az alábbi példában ez például Ahritól egy E (Charm).

Ez egyébként akár hibának is minősülhetne, de mivel a dzsungeles már ott vár a kezdeményezésre, 2 v 1-ben könnyen gyilkosságot, vagy legalább egy idézői képességet hozhatunk belőle.

Ahogy már említettem, nagyon fontos az ösvényen elfoglalt pozíciónk, hiszen a játékosok általában tartják egymástól a távolságot, így kisebb mozdulatokkal akár terelni is lehet az ellenfelet, csak vigyázzunk, hogy nehogy mi essünk az ő csapdájukba. De hogy mit is jelent ez az egész: Adott az alábbi példa, ahol a Jarvan a fenti bokorban vár, mi viszont csak állunk az ösvényünk elején és nem teszünk semmit. Így túl nagy a távolság közte és a Syndra között. Mire Jarvan leküzdi azt a távot, addigra Syndrának számos lehetősége lesz menekülni, akár komolyabb erőforrások feláldozása nélkül is.

Ha viszont jól csináljuk a dolgunkat és megfelelően elkezdünk előre menni az ösvényen a jobb oldalon, ahol nincs dzsungeles, akkor szép lassan arra kényszerítjük az ellenfelünket, hogy tartsa a távolságot és vagy visszavonuljon, ilyenkor nyilván nem lesz gank, vagy átmozduljon az ösvény másik oldalára, ahol a Jarvan már várja. Arra is figyeljünk, hogy azért a minionokat, ha lehet, mindig tartsuk egymás között, egy két kivétellel. Az esetek nagy százalékában viszonylagos biztonságot adhatnak az egyes képességekkel szemben.

Így már sokkal könnyebb dolga lesz a Jarvannak egy azonnal feldobást eszközölnie, és jó eséllyel egy gyilkosságot-, vagy Flash-t kiszedni az ellenfelünkből. Természetesen nem csak a mozgásunkkal, hanem a pingekkel is lehet kommunikálni, és ha tudjuk, ezt használjuk is folyamatosan: elvégre mindenki a saját térfelét látja át a legjobban, ergo a middel kapcsolatos információk nagy része nálunk lesz, nem a dzsungelesnél.

Az alábbi videóban scarra elmond mindent töviről-hegyire, érdemes megfogadni a tanácsait.

Ezzel a pár apró trükkel megkönnyíthetjük a dolgunkat, és persze a dzsungelesét is. A példák miden lettek bemutatva, de nem csak erre az ösvényre érvényesek, hanem a többire is, igaz néhány apró különbségekkel, már csak az ösvények elhelyezkedését és a játékosok számát tekintve.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!